Suzuki GS500 topic #28

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afstelling noteren VOOR demonteren.
Dan carbs reinigen en revisiset monteren.
Dan alles terug naar WPH instellingen (staan achterin)
Dan zou ie goed moeten staan. Desnoods kun je nog doordraaien naar de instellingen die je gevonden hebt voor demontage.

Zo werkte het voor mij altijd goed.

Marc
 
Afstelling noteren VOOR demonteren.
Dan carbs reinigen en revisiset monteren.
Dan alles terug naar WPH instellingen (staan achterin)
Dan zou ie goed moeten staan. Desnoods kun je nog doordraaien naar de instellingen die je gevonden hebt voor demontage.

Zo werkte het voor mij altijd goed.

Marc

En anders een colortune bougie gebruiken voor de afstelling van de luchtregelschroef. Hiermee stel je alleen het stationair mengsel af EN de colortune bougie wordt roodgloeiend heet. Er mee gaan rijden heeft weinig zin en kan motorschade opleveren.

 
Ik heb het benzine lekje gevonden. Er komt benzine uit de rubberen koppelstukken tussen de airbox en de carbs. Morgen vervangen met de rubbers van mijn oude blok, die waren sowieso in betere staat dan de huidige rubbers.

Het benzine lek zit niet tussen de koppelstukken airbox/carbs, dat is alleen waar benzine terecht is gekomen. Dat betekend dat er ergens anders iets aan gort is. Als je dit 'lek' dicht gaat die benzine gewoon ergens anders heen waar het niet hoort, bijv de cilinders en motorolie in. Het daadwerkelijke lek oplossen zou bovenaan je todo lijst moeten staan.
 
Het benzine lek zit niet tussen de koppelstukken airbox/carbs, dat is alleen waar benzine terecht is gekomen. Dat betekend dat er ergens anders iets aan gort is. Als je dit 'lek' dicht gaat die benzine gewoon ergens anders heen waar het niet hoort, bijv de cilinders en motorolie in. Het daadwerkelijke lek oplossen zou bovenaan je todo lijst moeten staan.

Ja, ik zou het controleren van de vlotternaalden een goede start vinden.
 
Zou kunnen. Het schijnt dat nieuwe kranen minder last hebben van het probleem. Toevallig zijn kranen van het nieuwere model ook het goedkoopst. Zou voor ongeveer €65 over de toonbank moeten gaan bij de plaatselijke dealer (Suzuki nr 44300C01D40J000). Ik gok alleen wel dat je het bevestigingspunt iets zal moeten aanpassen of een verloopbeugeltje maken oid om hem aan het frame te maken.

Aight, ik doe dat wel. Dankjewel!
 
Waar ik me dan zorgen om maak is de installatie en het afstellen van die dingen. Geen idee van. Ik wacht sowieso nog even af, eerst de andere dingen oplossen ;)

Dat dacht ik toen ook, tot dat die binnen een paar weken beroerd ging lopen en toen niet meer. Als je er nu bij bent, kun je zelf plannen wanneer je je motor even niet kan gebruiken. Ik heb ze toen naar Bassie gebracht (BPH motoronderdelen) en had ze na twee dagen weer terug.
 
Heh vervelend, nou dan ga ik maar de boel helemaal open maken en reviseren.

Wat wel gek is, is dat ik gisteren tijdens een ritje een aantal keer ben gestopt om te kijken of ie nog lekte, en waar. Toen was er geen lek te zien. Later toen ik weer thuis kwam begon ie te lekken. Ook vanmorgen bij het uitboren van die bout (is mislukt, heb een andere kop nodig), dan trilt de motor een beetje mee en begint ie te druppen.

Hoe kan het trouwens dat ie zomaar lekt? Hij heeft het bij m'n oude blok altijd prima gedaan. Nu kom ik opeens die problemen tegen.
 
Heh vervelend, nou dan ga ik maar de boel helemaal open maken en reviseren.

Wat wel gek is, is dat ik gisteren tijdens een ritje een aantal keer ben gestopt om te kijken of ie nog lekte, en waar. Toen was er geen lek te zien. Later toen ik weer thuis kwam begon ie te lekken. Ook vanmorgen bij het uitboren van die bout (is mislukt, heb een andere kop nodig), dan trilt de motor een beetje mee en begint ie te druppen.

Hoe kan het trouwens dat ie zomaar lekt? Hij heeft het bij m'n oude blok altijd prima gedaan. Nu kom ik opeens die problemen tegen.

De originele vlottere hebben een rubber puntje wat een gaatje met een rubber ringetje aftocht (denk 1 mm groot). Dat rubber wordt slecht en scheurt hier en daar. Dan heb je momenten dat hij goed afdicht en momenten dat hij niet afdicht.

Door deze kleine stukjes rubber is een originele vlotternaald veel duurder dan een aftermarket (5 t.o. 40 euro) maar werkt origineel veel beter.

Hou er rekening mee dat je vlotternaald plus zitting als set vervangt en dat je de vlotterhoogte opnieuw moet afstellen.
 
toerenteller.jpg


Heeft een tijdje op de plank gelegen omdat ik de toeren weergave niet goed voor elkaar kreeg. Voor een euro een pulsengenerator besteld op ali zodat ik hem op het droge kon testen. Wat blijkt; er zat een kabelbreuk tussen mijn ontsteking uitlees ding en CDI B|


Versnelling indicator


Toerenteller die door wat random toeren heen loopt
 
Laatst bewerkt:
Tijdens het demonteren van de airbox, kwam er best veel benzine uit het ontluchterslangetje. Ik schat een 5 cl.
A520_0203_AirboxDrainHose.jpg


Eén koppelstuk zat er wel scheef op, maar zoals kap.koek zei, daar zou sowieso geen benzine moeten komen.

Nu effe kijken welke dingen ik allemaal moet opschrijven voordat ik de carbs eraf haal. Het is te hopen dat het met een revisie wordt opgelost.
 
Tijdens het demonteren van de airbox, kwam er best veel benzine uit het ontluchterslangetje. Ik schat een 5 cl.
[afbeelding]

Eén koppelstuk zat er wel scheef op, maar zoals kap.koek zei, daar zou sowieso geen benzine moeten komen.

Nu effe kijken welke dingen ik allemaal moet opschrijven voordat ik de carbs eraf haal. Het is te hopen dat het met een revisie wordt opgelost.

Rubber ringetje om deze :

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0036/5152/products/KYV-42015_compact.jpg?v=1410089591

En rubber ringetje om deze:

http://i47.tinypic.com/2ufv8ma.jpg

Je kan die ringetjes bij bassie kopen, ben je voor paar euro klaar.

Het feit dat de benzine je airbox in stroomt betekent dat je vlotterbakpakking(en) nog goed zijn. Vlotternaaldjes zijn het haast nooit, die twee o ringen van de linkjes drogen uit. Succes! Heb dit al bij vier verschillende motoren gehad met dezelfde carbs. Altijd opgelost op deze manier voor een prikkie.
 
Laatst bewerkt:
Rubber ringetje om deze :

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0036/5152/products/KYV-42015_compact.jpg?v=1410089591

En rubber ringetje om deze:

http://i47.tinypic.com/2ufv8ma.jpg

Je kan die ringetjes bij bassie kopen, ben je voor paar euro klaar.

Het feit dat de benzine je airbox in stroomt betekent dat je vlotterbakpakking(en) nog goed zijn. Vlotternaaldjes zijn het haast nooit, die twee o ringen van de linkjes drogen uit. Succes! Heb dit al bij vier verschillende motoren gehad met dezelfde carbs. Altijd opgelost op deze manier voor een prikkie.

Roy je bent mijn held *O*

Op een paar forums vond ik al dat de cam chain tensioner kapot zou zijn, of andere dingen :? waar ik helemaaaal geen zin in had.

Gisteren had ik trouwens dat ie een paar keer moeilijk startte, kon best zijn door een tekort aan benzine. Tank was natuurlijk vol, daar lag het niet aan.

:W

Edit: ook de olie gecheckt of daar mogelijk benzine bij zat, gelukkig geen benzinegeur geroken. Bedankt aan allen voor de reacties, ik weet niet wat ik zonder dit topic zou kunnen :')
 
Laatst bewerkt:
wat gebruiken jullie om kabels schoon te maken en te smeren?
Op internet zweert de ene bij WD40 en andere zegt dat het alles sloopt.

zou kettingspray kwaad doen?
 
Wat probeer je precies los te krijgen in de eerste foto?

Het blok heb ik nooit losgekregen, maar dat zou wel moeten lukken met de manier van Marc. Meerdere mensen hebben dat toen tegen mij gezegd. Iemand anders (Rens misschien :? ) toonde me toen ook dat er best veel bouten in het motorblok goed verborgen zaten. Bv. binnen waar het oliefilter zit en nog op een paar lastige plekken die je gemakkelijk over het hoofd ziet.

Edit: :/ ow, ik zie net dat ie daar is afgebroken :X
 
Laatst bewerkt:
Hoe ga ik dit los krijgen?
[afbeelding]

Als je het toerenteller ding bedoelt, gewoon trekken/draaien/wrikken. Ik heb er een griptang op gezet toen ik het sealtje ging vervangen. Gaat gewoon zwaar.


wat gebruiken jullie om kabels schoon te maken en te smeren?
Op internet zweert de ene bij WD40 en andere zegt dat het alles sloopt.

zou kettingspray kwaad doen?


Tellerkabels? Gewoon wd40 of een drupje motorolie

Drupje? Niks drupje, gewoon een sloot motorolie erin totdat het er aan de onderkant uit lekt :P
 
Laatst bewerkt:
Hoe ga ik dit los krijgen?
[afbeelding]

En dan het blok, nog iemand tips hoe ik de twee blokdelen uitelkaar krijg?

Marc zijn manier:
GS500 motor revisie.....

Resulteerde in bijna een plak alu in mijn voorhoofd:
[afbeelding]

En M6 draadeinden in het bovenste deel draaien en met een stalen hamer voorzichtig tikken geven op de draadeinden? Gewoon in ieder gat een draadeind zo ver mogelijk er in draaien en met de hamer alle draadeinden aflopen. Je kan ook een slijptol (dremel, wel subtiel aub) zetten op de gaten die middels bussen voor het centreren zorgen. Dan aan de buitenkant van het blok een spleet slijpen groot genoeg om met een schroevendraaier wat te wrikken.

Vooropgesteld dat je 100% zeker bent dat je ALLE bouten los hebt
(dit is namelijk wel eens het gevolg van een vergeten boutje).
 
En M6 draadeinden in het bovenste deel draaien en met een stalen hamer voorzichtig tikken geven op de draadeinden? Gewoon in ieder gat een draadeind zo ver mogelijk er in draaien en met de hamer alle draadeinden aflopen. Je kan ook een slijptol (dremel, wel subtiel aub) zetten op de gaten die middels bussen voor het centreren zorgen. Dan aan de buitenkant van het blok een spleet slijpen groot genoeg om met een schroevendraaier wat te wrikken.

Vooropgesteld dat je 100% zeker bent dat je ALLE bouten los hebt
(dit is namelijk wel eens het gevolg van een vergeten boutje).

Na het blok 4x compleet over de kop te hebben gehad ben ik er zeker van dat alle Boutjes los zijn. Ik krijg nog een donorblok dus ik zou gewoon een stuk uit het onderste carter kunnen slijpen om zo de schroevendraaier er tussen te drukken. Ik ben bang dat wanneer ik op bouten/draadeinden ga slaan dat ik het schroefdraad kapot maak.
 
Hey folks,

Mijn broertje heeft gisteren een GS500 gekocht met daarop een mijlenteller. Nu heb ik hierop een rondje gereden, de snelheid is niet heel praktisch af te lezen nu, ook al staat er in de binnenring van de teller in het klein ook de snelheid in kilometers.

Kan deze mijlenteller één op één omgewisseld worden met een kilometer-variant, of moet de aandrijving van de teller dan aangepast worden om de juiste snelheid weer te geven?

Alvast bedankt!
 
Hey folks,

Mijn broertje heeft gisteren een GS500 gekocht met daarop een mijlenteller. Nu heb ik hierop een rondje gereden, de snelheid is niet heel praktisch af te lezen nu, ook al staat er in de binnenring van de teller in het klein ook de snelheid in kilometers.

Kan deze mijlenteller één op één omgewisseld worden met een kilometer-variant, of moet de aandrijving van de teller dan aangepast worden om de juiste snelheid weer te geven?

Alvast bedankt!

De teller kan een op een gewisseld worden. Maak wel een foto op het moment van teller wisselen, veel mensen hechten waarde aan de werkelijke kilometerstand en zien het wisselen van tellers als tellerfraude.

Als je een nieuwe teller koopt begin je zelfs weer op nul }) - als je daar 400 euro voor over hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan