Motor voor beginnend rijder

Olivierus

Rookie
23 aug 2016
23
0
Soest
Hallo,

Ik heb net mijn A2 motor rijbewijs gehaald en ik ben nu opzoek naar een motor. Mijn probleem alleen is dat ik absolut geen verstand heb van het technische en ik gewoon wil kunnen rijden zonder al te veel gedoe.

Ook heb ik meer intresse in een motor waar je wat grotere afstanden mee kunt maken, maar toch een beetje sport.

Is er iemand met veel ervaring die mij hier in kan helpen?

Met vriendelijke groet,

Olivierus
 
Laatst bewerkt:
Een hyosung GD 250 :P ,klaar *:)
full


http://www.hyosung-nederland.nl/Hyosung_modelgd250n.html
 
Laatst bewerkt:
Dankje downsider voor je snelle antwoord.
Maar zoals met heel veel dingen in het leven heb ik er nog een probleem bij, de prijs. Ik zit te denken om niet meer dan 2000 tot 2500 euro uit te geven aan mijn "eerste" motor.

Had je daar misschien nog gedachtes over?
 
Yamaha Fzs fazer 600 rond bouwjaar 2000?
Honda Cb500 / cbf500?

Let wel op, tweede typegoedkeuring alleen voor 25kw, geen 35. Al zal dat alsnog voldoende vermogen zijn, in mijn mening.

Beide sportief genoeg en kan je makkelijk mee op vakantie gaan.
 
Oke, deze zijn zeker een intressant.

ik zal uit kijken naar deze motoren.

Als iemand anders ook nog sugesties heeft, dan hoor ik die graag.
 
Laatst bewerkt:
Oke, dus is het over het algemeen wat je voorkeur is?

Heb nog nooit op een CBF500 gereden, maar mijn CBF600 rijdt perfect op 25kw.
En het is heel goedkoop om op 25kw te krijgen omdat er al een 2e typegoedkeuring is.

Een officiele honda dealer kan elke CBF600 op 25kw zetten (inlaatrubbers) en een ombouwverklaring afgeven.
Deze gaat naar het RDW en je hebt 25kw op kenteken. Dus geen herkeuring nodig.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook gezien dat kawasaki iets heeft wat op de honda cbf lijkt(kawasaki cb 500), iemand daar een mening over?
 
'Motor voor beginned rijder' > 'Motor voor beginnend rijder'
 
Bedankt voor alle suggesties, ik zal deze motoren gaan bekijken en test ritten maken en een keuze maken.
 
Ik heb een GS500F uit 2004 met 88.000km die weg gaat. Een vriend wil hem wellicht, maar als hij hem toch niet wil, vind je dat dan de moeite waard om meer over te horen?
 
Ik heb een GS500F uit 2004 met 88.000km die weg gaat. Een vriend wil hem wellicht, maar als hij hem toch niet wil, vind je dat dan de moeite waard om meer over te horen?

Als je me wat meer info kan geven, kan ik beter zeggen of ik intresse heb.
 
Dit is 'em, heb hem afgelopen juli gekocht speciaal voor m'n motorvakantie. Hij is hiervoor van een kennis geweest (een meisje), die heeft vlak voor verkoop nieuwe banden geplaatst (Michelin Radial Street) en nieuwe remblokken. Paar maanden daarvoor nieuwe accu (+ 12V aansluiting laten inbouwen). Ik heb zelf olie(filter) wissel gedaan en nieuwe lampjes in de voorkant gestopt. Heb er sinds juli iets meer dan 4000km mee gereden. Staat van de motor is goed, heeft wel gebruikerssporen zoals een lichte deuk in de demper en het wit van de velgen dat niet super meer is. Zo, dit was het denk ik wel. ;)

Oja, vraagprijs €1800,- en heb tijdje terug klepspeling gecheckt. Alle kleppen zaten rond 0,005 en 0,010 behalve 1 uitlaatklep, die zit tussen de 0,010 0,015, die zou moeten gesteld worden dus, al kan die beter een te grote speling hebben dan te klein. Manual zegt tussen 0,003 en 0,008. Hoop dat ik niet heb zitten klieren met een 0 teveel nu trouwens.
full
 
Dit is 'em, heb hem afgelopen juli gekocht speciaal voor m'n motorvakantie. Hij is hiervoor van een kennis geweest (een meisje), die heeft vlak voor verkoop nieuwe banden geplaatst (Michelin Radial Street) en nieuwe remblokken. Paar maanden daarvoor nieuwe accu (+ 12V aansluiting laten inbouwen). Ik heb zelf olie(filter) wissel gedaan en nieuwe lampjes in de voorkant gestopt. Heb er sinds juli iets meer dan 4000km mee gereden. Staat van de motor is goed, heeft wel gebruikerssporen zoals een lichte deuk in de demper en het wit van de velgen dat niet super meer is. Zo, dit was het denk ik wel. ;)

Oja, vraagprijs €1800,- en heb tijdje terug klepspeling gecheckt. Alle kleppen zaten rond 0,005 en 0,010 behalve 1 uitlaatklep, die zit tussen de 0,010 0,015, die zou moeten gesteld worden dus, al kan die beter een te grote speling hebben dan te klein. Manual zegt tussen 0,003 en 0,008. Hoop dat ik niet heb zitten klieren met een 0 teveel nu trouwens.
[afbeelding]
er vanuitgaande dat je het over mm hebt, ja.
 
De 2000 motoren zijn vaak "oud" terwijl je voor 4500- 5000 euro een bijna nieuwe motor kunt kopen zoals een z300 of duke 390.

Uiteraard een verdubbeling van de kosten maar je hebt als het goed is wel een motor zonder omkijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan