daytona 675 schakelt koud zeer slecht

thijsschetters

MF veteraan
20 aug 2006
2.956
504
Huijbergen
Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of iemand dit probleem (her)kent voor de Triumph daytona 675. Mijn motor is uit 2006 en heeft 40.000 km gelopen. Ik heb hem sinds eergisteren. Bij de proefrit schakelde hij prima, maar kwam dan ook uit een garage die netjes op kamertemperatuur was. Toen hij buitenstond gestart om te kijken of er koud geluidjes te horen waren. (Dus de olie al een klein beetje extra opgewarmd.)
Motor loopt prima, en toen schakelde hij dus gewoon goed. Nu staat hij bij mij in een onverwarmde garagebox. Vanochtend heb ik hem dus echt koud bereden. Van zijn vrij naar zijn 1 ging goed. Maar opschakelen ging heel moeilijk, moest echt kracht zetten om van versnelling te wisselen. Zowel van 1 naar 2, als hogere versnellingen. Terugschakelen ging wel gewoon goed. Mijn woon-werk ritje is erg kort, maar zelfs op dat ritje merkte ik wel dat het in de loop der rit iets minder slecht ging.
Het lijkt dus echt gerelateerd aan de bedrijfstemperatuur, dus ik vermoed olie? Herkennen mensen dit? Moet ik de Triumph gewoon 2 minuutjes warm laten draaien voor de deur?

Mvg Thijs Schetters
 
Goed dat je het gedaan hebt, olie is het levensbloed van onze kindjes. *O*
Ik neem er geen credits voor, maar wilde er eigenlijk wel verder op ingaan toen.
Schande pas volgend jaar... _O- .. ik kon mijzelf inhouden. :+ :+ :t

Je hebt inderdaad gelijk! :) Begin van het seizoen krijgt hij alsnog een beurt. Maar dan groot. Incl kleppen stellen en de hele mikmak. Maar met wat verse olie kan ik in ieder geval met een gerust hart rijden tot die tijd!

Edit: mocht je meteen naar de laatste pagina zijn gegaan, de foto's waarom gevraagd werd staan op de vorige!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan