Wintertesten 2017

Heeft nou straks elk team vleugels behalve ducati die ze juist zo nodig heeft? :?

Aprilia geeft me wel hoop zo :}
 
Laatst bewerkt:
Klaar! Dag 2 op PI zit er op..

"The second day of the second official MotoGP pre-season test took place at Phillip Island in Australia on Thursday. Maverick Vinales made a blistering start, posting several laps in the 1m 28s during the opening hour. That kept the Movistar Yamaha rider on top for the remainder of the day. Vinales came within a fraction of beating his earlier time in the closing minutes of the test.

Dani Pedrosa didn't appear on track until 3pm due to a throat infection, while Aprilia and then Suzuki gave a public debut to their new 'winglet fairings'."
 
Grappig dat er nu ineens bij alle merken inwendige zaken ontstaan. _O-
Voor de uitwendige winglets hebben dit soort dingen toch een tijd stilgestaan.
 
Het is maar hoe je er tegen aan kijkt.
Rossi moet nog wel eens wat terrein inhalen. ;)
Als Stoner en Lorenzo niet vooraan rijden, is er iets anders aan de hand. (elektronica, banden, chassis, rijder aangeslagen)
Ik herinner mij overigens nog wel fabelachtige seizoensafluiters van beide heren.
Uitzonderingen zijn er ook.

Lorenzo liet zich ook nog eens een bepaalde race steeds terugvallen.
Had overal veel meer over dan wie dan ook.

Het was wel de eerste en laatste keer. :')

Het zijn natuurlijk allemaal topcoureurs maar dat zijn zelfs de jongens die achteraan rijden !
Ik hou persoonlijk wel van de stijl van Rossi en ianonne bijvoorbeeld, ze vechten altijd en voor elke plek !
 
Verschrikkelijk zeg, waren we net van de winglets af :N
Voor jou zijn er ook mooie grand prix motoren hoor. :+ :+

maxresdefault.jpg
 
Laatst bewerkt:
1. Maverick Viñales - Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 28.847
2. Marc Marquez - Repsol Honda Team (RC213V) 1m 29.309s
3. Cal Crutchlow - LCR Honda (RC213V) 1m 29.325s
4. Alvaro Bautista - Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP16) 1m 29.411
5. Andrea Dovizioso - Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 29.483
6. Aleix Espargaro - Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 29.501
7. Jonas Folger - Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 29.664
8. Valentino Rossi - Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 29.674
9. Alex Rins - Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 1m 29.802
10. Jack Miller - Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 29.838
11. Johann Zarco - Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 29.880
12. Andrea Iannone - Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 29.947
13. Karel Abraham - Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP15) 1m 30.14
14. Danilo Petrucci - Octo Pramac Racing (Desmosedici GP17) 1m 30.150
15. Jorge Lorenzo - Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 30.197
16. Dani Pedrosa - Repsol Honda Team (RC213V) 1m 30.245
17. Hector Barbera - Avintia Racing (Desmosedici GP16) 1m 30.352
18. Scott Redding - Octo Pramac Racing (Desmosedici GP16) 1m 30.435
19. Pol Espargaro - Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 1m 30.645
20. Loris Baz - Avintia Racing (Desmosedici GP15) 1m 30.852
21. Sam Lowes - Factory Aprilia Gresini (RS-GP)* 1m 30.895
22. Bradley Smith - Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 1m 31.704
 
Mm en stoner zie ik nog wel hard gaan op een 2t.. Lorenzo zou daar niet mee uit de voeten kunnen.

Daarbij vind ik dat er grote verschillen zijn onderling ; Rossi is een meester in inhaalraces, net als Mm
Stoner en Lorenzo zijn geen inhalers
tuurlijk kan Lorenzo niet met een 2-takt overweg, werd wel in 2006 en 2007 wk in de 250cc klasse. Had hij zeker geluk. |(
 
Hoezo dat?.. Marquez is gewoon kneiter snel, Casey weet dat ie Rossi kan verslaan..

Rossi is een enorm goede rijder hoor, maar in mijn ogen niet beter dan Marquez, Lorenzo of Stoner.. Rossi heeft een beetje de mazzel gehad dat hij in het begin van zn GP carriere wat minder concurentie had. Barros, Hayden, Gibernau zaten qua niveau toch nets onder de mannen die ik eerst noemde vermoed ik..

Serieus :')

Nee jouw vergelijking is natuurlijk wél op een level playing field. Je praat over een man die vandaag 38 is geworden en de afgelopen jaren elke keer 2e is geworden in het kampioenschap met de titel letterlijk binnen handbereik. De concurrentie voor Rossi is nu pittiger dan ooit, er is steeds meer aanwas van jong talent en al die jaren heeft hij de meeste achter zich gelaten.

Het is gewoon onmogelijk om zo'n redenatie te onderbouwen. Ze rijden vandaag de dag en ze zijn allemaal aan elkaar gewaagd.
Rossi is een lange periode de sterkste geweest, maar dat kan je wat mij betreft onmogelijk afdoen aan het gebrek aan concurrentie.
 
Het zijn natuurlijk allemaal topcoureurs maar dat zijn zelfs de jongens die achteraan rijden !
Ik hou persoonlijk wel van de stijl van Rossi en ianonne bijvoorbeeld, ze vechten altijd en voor elke plek !
Het niveau is inderdaad bizar hoog. :9~

Ik ben wel eens op circuittraining geweest in Spanje en voelde mij heel stoer.
Maar ter plaatse was ook een öhlins servicetruck aanwezig voor een evenement.
De mij onbekende Italiaanse monteur had EK Superstock 1000 gereden, hij deed even wat dingen voor.
Wat een souplesse en motoriek die man. :}

Je kon gewoon 'ruiken' - aanvoelen wat een talent die mannen al hebben.. :$
 
Bij de Aprilia en Yamaha staat het nog wel maar die van de Soes zijn wel heul erg lelijk, terwijl dat toch wel een van de mooiste brommers was -O-
 
Laatst bewerkt:
Serieus :')

Nee jouw vergelijking is natuurlijk wél op een level playing field. Je praat over een man die vandaag 38 is geworden en de afgelopen jaren elke keer 2e is geworden in het kampioenschap met de titel letterlijk binnen handbereik. De concurrentie voor Rossi is nu pittiger dan ooit, er is steeds meer aanwas van jong talent en al die jaren heeft hij de meeste achter zich gelaten.

Het is gewoon onmogelijk om zo'n redenatie te onderbouwen. Ze rijden vandaag de dag en ze zijn allemaal aan elkaar gewaagd.
Rossi is een lange periode de sterkste geweest, maar dat kan je wat mij betreft onmogelijk afdoen aan het gebrek aan concurrentie.
Ik zie Biaggi niet eens voorbij komen.
Oja,die heeft alleen de OWCup 1000 gereden :Z
 
tuurlijk kan Lorenzo niet met een 2-takt overweg, werd wel in 2006 en 2007 wk in de 250cc klasse. Had hij zeker geluk. |(
Och hoor m is ! Iemand zegt wat over lorenzo en jij bent er ineens weer _O-
Ik neem aan dat mensen snappen dat er een GP machine bedoeld word.
Hetzelfde geldt voor de electronica, haal dat er af en de echte rijders komen naar boven, daar hoort JL imo niet bij !

En nee ik zeg niet dat hij niet snel is.. het was op de yamaha een waanzinnig snelle robot
 
Och hoor m is ! Iemand zegt wat over lorenzo en jij bent er ineens weer _O-
Ik neem aan dat mensen snappen dat er een GP machine bedoeld word.
Hetzelfde geldt voor de electronica, haal dat er af en de echte rijders komen naar boven, daar hoort JL imo niet bij !

En nee ik zeg niet dat hij niet snel is.. het was op de yamaha een waanzinnig snelle robot
kan je niet weten en zal je nooit weten of hij met een 500cc overweg kon, mijn insziens kunnen die mannen, van de eerste tot de laatste, met alles overweg als het 2 wielen en een motor heeft. :]Het zou hetzelfde beweren dat Rossi niet met de 500cc van de jaren 90 overweg zou kunnen, tuurlijk kan hij dat en hij zou er ook snel mee zijn. :}
Als je op dat niveau geraakt, en dan hoef je nog geen WK zijn, dan kan je met alle moto's overweg.
 
kan je niet weten en zal je nooit weten of hij met een 500cc overweg kon, mijn insziens kunnen die mannen, van de eerste tot de laatste, met alles overweg als het 2 wielen en een motor heeft. :]Het zou hetzelfde beweren dat Rossi niet met de 500cc van de jaren 90 overweg zou kunnen, tuurlijk kan hij dat en hij zou er ook snel mee zijn. :}
Als je op dat niveau geraakt, en dan hoef je nog geen WK zijn, dan kan je met alle moto's overweg.

Na,.. weet ik niet hoor... Denk dat de Ducati daar een mooi voorbeeld van is..
Niet iedereen kan op alle moto's de max eruit halen. De ene motor past beter bij het talent dan de andere..
 
Wat een @#&#&@&#/)!*;*


Welles niet Welles niet wie wel wat niet kan heeft gedaan..


Wees blij dat we het mee mogen maken.

:')
 
Wat een @#&#&@&#/)!*;*


Welles niet Welles niet wie wel wat niet kan heeft gedaan..


Wees blij dat we het mee mogen maken.

:')
Ja .. maar... :+ :+ _O-

Ik denk (mede met jullie) dat ook de banden vroeger een stuk minder waren.
Een 500 cc machine uit de jaren 80 had zo'n 100 pk minder bij een hele kleine powerband?
Dat was dan best wel agressief spul, maar zelfs op straat wordt je nu niet meer bang van 130 pk. :+

Voor het op de limiet rijden moet je dan wel echt coureur zijn.

Demorondje van Scott Redding .. vond het wel leuk apparaat. Alleen beetje weinig vermogen. :P

02538bb5-38fb-49dd-9b80-efc0559652c5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Na,.. weet ik niet hoor... Denk dat de Ducati daar een mooi voorbeeld van is..
Niet iedereen kan op alle moto's de max eruit halen. De ene motor past beter bij het talent dan de andere..
Oke Rossi is geen Goat dan O-) :X
De duc na stoner was waardeloos en nu is hij stap voor stap aan het verbeteren. Stoner had in zijn laatste jaren het moeilijker om met de duc te winnen. Zet die mannen allemaal op een 500cc van hetzelfde bouwjaar, ongeacht welk merk, met dezelfde banden en dezelfde namen rijden weer vooraan. Ben ik heilig van overtuigd 8-) :Y
 
Oke Rossi is geen Goat dan O-) :X
De duc na stoner was waardeloos en nu is hij stap voor stap aan het verbeteren. Stoner had in zijn laatste jaren het moeilijker om met de duc te winnen. Zet die mannen allemaal op een 500cc van hetzelfde bouwjaar, ongeacht welk merk, met dezelfde banden en dezelfde namen rijden weer vooraan. Ben ik heilig van overtuigd 8-) :Y

Helemaal mee eens
 
Oke Rossi is geen Goat dan O-) :X
De duc na stoner was waardeloos en nu is hij stap voor stap aan het verbeteren. Stoner had in zijn laatste jaren het moeilijker om met de duc te winnen. Zet die mannen allemaal op een 500cc van hetzelfde bouwjaar, ongeacht welk merk, met dezelfde banden en dezelfde namen rijden weer vooraan. Ben ik heilig van overtuigd 8-) :Y

Of Rossi GOAT is of niet.. tja voor mij wel, maar op de duc bleek dat ook hij zijn sterke en zwakke punten heeft.. Of hem dat wel of geen GOAT maakt, tja.. maakt het uit ?

Dezelfde mannen zullen grotendeels vooraan rijden, mee eens.. maar als ze allemaal op de duc rijden, of op de yamaha, of op de oude 500cc, kan nog wel eens een groot verschil maken wie er uiteindelijk wint en wie niet verder komt dan 4de.
 
Laatst bewerkt:
Ja .. maar... :+ :+ _O-

Ik denk (mede met jullie) dat ook de banden vroeger een stuk minder waren.
Een 500 cc machine uit de jaren 80 had zo'n 100 pk minder bij een hele kleine powerband?
Dat was dan best wel agressief spul, maar zelfs op straat wordt je nu niet meer bang van 130 pk. :+

Voor het op de limiet rijden moet je dan wel echt coureur zijn.

Demorondje van Scott Redding .. vond het wel leuk apparaat. Alleen beetje weinig vermogen. :P

[afbeelding]
Zie ik daar nou winglets bij die nr. 3 :9 :9
 
kan je niet weten en zal je nooit weten of hij met een 500cc overweg kon, mijn insziens kunnen die mannen, van de eerste tot de laatste, met alles overweg als het 2 wielen en een motor heeft. :]Het zou hetzelfde beweren dat Rossi niet met de 500cc van de jaren 90 overweg zou kunnen, tuurlijk kan hij dat en hij zou er ook snel mee zijn. :}
Als je op dat niveau geraakt, en dan hoef je nog geen WK zijn, dan kan je met alle moto's overweg.

klopt ! Maar mijn gevoel zegt dat er op een 2t misschien andere kwaliteiten / eigenschappen nodig zijn ;)
Daarbij denk ik dat bijvoorbeeld de jongens die nu in de regen heel hard gaan , zonder electronica ook hard zullen gaan.

Wat mij betreft laten we het hier bij.. we praten over dingen die niet aan de orde zijn !!
Jl moet echt wel snelheid gaan vinden met die duc, of hij houdt de hele wereld voor de gek ?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan