Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
HONDA GOLDWING GL1500 SE 2000
Specifiek voor de Special Edition:

Onderscheidende 25th Anniversary Edition badges gemonteerd op de koffer, chrome voorkuip garnering boven de koplamp en het dashboard.
Verchroomde motorkleppendeksels.
Zwarte hoog-contrast instrumentenpaneel voor makkelijke leesbaarheid.
Verstelbare en sluitbare windscherm ventilatie brengt frisse lucht naar de bestuurder’s gezicht en romp.
Op twee manieren instelbare voetsteunen.
Voetverwarming systeem geleid motorverwarmde lucht over de voeten van de bestuurder en is instelbaar met een op de kuip gemonteerde knop.
Volledig verlichte stuur- en radioknoppen.
Op achterspoiler gemonteerde rem- en achterlicht.
Full-logic 25-watt stereo audio systeem met auto-loading, auto-reverse cassette mechanisme, zoek, scan, tape music search, auto volume control en intercom.
Veertig kanaals CB radio.
4 speakers voor geweldige audio.

Om maar een voorbeeld te noemen...
 
Stond te tanken bij eem pomp toen een oude man aan kwam lopen en een praatje maakte. Hij zei dat ie diep respect had voor mensen die zelfs met dit weer gewoon op de motor rijden, het getuigde volgens hem van echt karakter.

We hebben nog een praatje gemaakt over de bmw, en dat ie zelf vroeger ook eentje met een boxer had gehad. Hij wist niet meer welk type, maar wel dat het prachtig reed.

Leuke dingen vind ik dat :Y
 
Stond te tanken bij eem pomp toen een oude man aan kwam lopen en een praatje maakte. Hij zei dat ie diep respect had voor mensen die zelfs met dit weer gewoon op de motor rijden, het getuigde volgens hem van echt karakter.

We hebben nog een praatje gemaakt over de bmw, en dat ie zelf vroeger ook eentje met een boxer had gehad. Hij wist niet meer welk type, maar wel dat het prachtig reed.

Leuke dingen vind ik dat :Y

ben het helemaal met de man eens, het scheid in ieder geval de mooiweer rijders van de doorrijders, hier in Amsterdam heb ik niet het idee dat ze respect hebben voor motorrijders in dit weer, maar hé in Amsterdam is het respect sowieso ver te zoeken haha alleen van de buren hoor ik weleens complimenteuze opmerkingen van de buurjochies wel te verstaan de buurman vind mij niet helemaal goed bij me pan dat ik in dit weer op de fiets stap _O- :]
 
Op de een of andere manier trekken Harley's en BMW's toch altijd de aandacht. Bij de BMW's dan vooral de oudere exemplaren.
Oude jawa's ook,
Ik hoor heel vaak;'Dat was mijn eerste motor.' of; 'mijn vader/oom/broer/buurman had er ook 1'.
 
Hij heeft wel een rondje gedaan om de motor. Hij was een liefhebber van bmw's, maar nu te oud om nog te rijden.

De bmw trekt iig meer bekijks dan de honda, weet nog niet wat ik er van vinden moet. Hou niet van aandacht trekken.
 
Dat is wel bizar.. kun je er voor nood misschien een kurk infrutten?
Helaas kwam er achter na het tanken, gelukkig zit het tankstation vlakbij en ben ik bijna geen olie kwijt. De ANWB zal het wel tijdelijk kunnen dichten zodat ik de dichtstbijzijnde motorzaak kan halen. Gelukkig zijn die vuldoppen van Yamaha vrij universeel.
 
Helaas kwam er achter na het tanken, gelukkig zit het tankstation vlakbij en ben ik bijna geen olie kwijt. De ANWB zal het wel tijdelijk kunnen dichten zodat ik de dichtstbijzijnde motorzaak kan halen. Gelukkig zijn die vuldoppen van Yamaha vrij universeel.
mijn motor start heel slecht met open carter? Kan de dop er niet gewoon uitgetrild zijn?
 
Sta nu op de ANWB te wachten, iemand heeft vannacht mijn olievuldop gejat B|
Ik heb dat eens opgelost met een lampje en een postelastiekje... Kon ik verder.

Je weet niet wat je overkomt als de vuldop ineens weg is; wat een lawaai, alsof er een grote vrachtwagen naast je rijdt.



Maar gisteren heb ik me weer verwonderd over een medeweggebruiker.

Op de provinciale weg reed een oudere Focus voor me, hij zat met tussenpozen ongeveer bovenop zijn voorganger. Aan de schaduwen kon ik de afstand zien, soms een halve autolengte bij 80 km/h.

En als je dan schijnbaar zo'n haast hebt haal je toch in ? Even later kwam de hele rij achter een tractor, de weg was recht, geen tegenliggers en toch kwam het niet in die kneus op om er even voorbij te gaan.
 
:X

Maar een McGyver ben je niet :+
Normaal heb ik een halve gereedschapskist bij me om hoofdzakelijk andere rijders te helpen maar helaas kon ik hier niet zo veel mee. Uiteindelijk is het opgelost door er een stuk dikke kvs slang in te steken en het geheel daarna af te dekken met ductape, niet geweldig maar goed genoeg om bij de dichtstbijzijnde motorgarage te komen.
 
Net aangereden door een blikker.

Rijdt op een weg met op de rijbaan geparkeerde auto's op de tegemoet komende baan. Is echt een rijstrook beschikbaar. is vlak voor een splitsing. Na de splitsing geparkeerde auto's op mijn rijbaan.
Tegemoet komende auto lijkt te stopen op de splitsing en ik wil een S- baan wissel maken, rijdt ze toch door, auto schampt mij van voor tot achter. (ik stond vrijwel stil)

Auto geeft gas en rijdt door. Omgekeerd en erachteraan. Paar zijstraten later laat de weg toe naast haar te rijden, ik zeg haar te stoppen, wil ze niet (begin inmiddels echt boos te worden) Er voorbij en remmen, scoot dwars op de weg en er direct naast, zodat ze er niet langs kan.
Kenteken genoteerd en vervolgens aangesproken, had ik maar aan de kant moeten gaan (stoom uit oren) Heb haar flink de les gelezen en dat door rijden echt not done is. ( betreft een rond oude klinker wegdek met ijsresten, dus ff snel uitwijken is geen optie)

Toen werd ze rustig en gaf zelf naam en nummer, ze zei een rot dag te hebben gehad (iemand overleden) toen werd ik wel rustiger, maar dat is geen reden meer slachtoffers te maken.
Morgen ff kijken, beloofd haar in elk geval te bellen.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Gisteravond ingeblikt.
Rijdt Apeldoorn uit richting A1 (zuid) Blik voor me sukkelt met 40-50 buiten de kom, auto's op de linker strook kan er ff niet voorbij.
Denk oprit is deels dubbel baans, ga er dan wel voorbij, geeft hij/zij pittig gas, oke, blijf er netjes achter, in de doordraaibocht de snelweg op, pal op de rem en met 40 door, vervolgens (was druk op de snelweg) direct bij het eerste blok met nog geen 60 invoegen. |( |( |( Heb op de invoegstrook maar ff gevloerd, er voorbij en einde strook ingevoegd had mooi het tempo van overig verkeer :Y Best prettig dat het blik wat pit heeft (gechipte saab met 230pk) O-) O-)
 
Zaterdagmorgen reed ik op de a28 achter een inhalende vrachtwagen. Gaat de badmuts te vroeg naar rechts. Gelukkig dook de vrachtwagen die ingehaald werd net op tijd de vluchtstrook op. Tijd dat alle Oostblok chauffeurs eerst een rijtest afleggen, voordat ze hier de weg opmogen. Zie dit soort geintjes te vaak gebeuren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan