Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is wel een erg grote afstand. Dat is 50 meter.

1 seconde reactietijd, je rijdt 33,3 meter per seconde bij 120, dan nog je remweg, dus iets zegt me, dat 20 meter bij een plotselinge rempartij pijn gaat doen en je er te dicht op zit.

afgrlrgdr weg in reactietijd is 33,3 meter, volgens een theorie tabelletje is de remweg van de gemiddelde motor op droog wegdek 102 meter en op nat wegdek 144 meter. Het voertuig voor je zal ook niet ineens stilstaan, maar 20 meter bij 120 is krap erg krap, meestal te krap om nog op tijd te remmen
 
Dat is wel een erg grote afstand. Dat is 50 meter.
dat is wel wat er aangeraden wordt, ik probeer me daar een beetje aan te houden.
helaas is het wel zo dat je dan voor jezelf de goede afstand creëert maar ook de lompe inhaler * er zijn voertuig tussen kan gooien.



*
lees de blinde graftak cq randdebiel cq achterlijke leasebak coureur cq de bellende blinde etc
 
Maar wat is bumperkleven? Is dat 20m afstand? 10? 5 meter? of een meter? Een halve?

Wat ik een veilige afstand noem, noemt de gemiddelde zondagsrijder bumperkleven.

Als ik in mn spiegels het kenteken achter me kan lezen, dan zit die te dicht op me :')
 
overigens is die twee-seconden regel wel wat beter uit te leggen. Kwam eens ter sprake met een groepje in de auto. Hoe doet men dat?

Wanneer de voorganger langs een markeringspunt komt begint men met tellen:

één - twee

en dan de twee wanneer jezelf bij dat herkenningspunt aangekomen bent.
Maarr..... dan heb je slechts één seconde "afstand".

Eigenlijk moet je al volgt tellen:

nul - één - twee

waardoor je feitelijk de benodigde twee tussenliggende seconden afstand houdt.
 
overigens is die twee-seconden regel wel wat beter uit te leggen. Kwam eens ter sprake met een groepje in de auto. Hoe doet men dat?

Wanneer de voorganger langs een markeringspunt komt begint men met tellen:

één - twee

en dan de twee wanneer jezelf bij dat herkenningspunt aangekomen bent.
Maarr..... dan heb je slechts één seconde "afstand".

Eigenlijk moet je al volgt tellen:

nul - één - twee

waardoor je feitelijk de benodigde twee tussenliggende seconden afstand houdt.
_O-
 
Oefff, 's ochtends bijna op mijn bek gegaan door mos, bakstenen en aanvriezende mist.
Ik kon een schijf ijs van mijn voorruitje krabben :')
Gelukkig heb ik op m'n handschoen een rubberen "ruitenwisser" dus had ik niet veel last gehad van die mist op mijn helm.
 
overigens is die twee-seconden regel wel wat beter uit te leggen. Kwam eens ter sprake met een groepje in de auto. Hoe doet men dat?

Wanneer de voorganger langs een markeringspunt komt begint men met tellen:

één - twee

en dan de twee wanneer jezelf bij dat herkenningspunt aangekomen bent.
Maarr..... dan heb je slechts één seconde "afstand".

Eigenlijk moet je al volgt tellen:

nul - één - twee

waardoor je feitelijk de benodigde twee tussenliggende seconden afstand houdt.

Gewoon op z'n Duits: De halve snelheid in meters, dus 120 km/u: 60 meter afstand. 50 km/u: 25 meter afstand. Is een stuk gemakkelijke te onthouden dan dat stomme getel.
 
overigens is die twee-seconden regel wel wat beter uit te leggen. Kwam eens ter sprake met een groepje in de auto. Hoe doet men dat?

Wanneer de voorganger langs een markeringspunt komt begint men met tellen:

één - twee

en dan de twee wanneer jezelf bij dat herkenningspunt aangekomen bent.
Maarr..... dan heb je slechts één seconde "afstand".

Eigenlijk moet je al volgt tellen:

nul - één - twee

waardoor je feitelijk de benodigde twee tussenliggende seconden afstand houdt.

Grote valkuil is bij 0-1-2 dat iedereen een andere snelheid heeft qua telling. Om dat te minimaliseren is mij een keer verteld dat je moet tellen met enentwintig - tweeentwintig. Daar waarbij de 0-1-2 secondes ertussen vallen..dus dan krijg je:

(0) enentwintig (1) tweeeentwintig (2) :P
 
Met 50 meter afstand kan je gewoon nooit invoegen, dat is dan gewoon uitgesloten. Misschien ergens rond 3:00 AM of zo, maar dan worden echt hele rare werkdagen.
 
Met 50 meter afstand kan je gewoon nooit invoegen, dat is dan gewoon uitgesloten. Misschien ergens rond 3:00 AM of zo, maar dan worden echt hele rare werkdagen.
Hmmm ... het is dat 'wij' dat niet kunnen, in de BeNeLux, en zowat de rest van heel West- en Noord Europa.

Op de Filipijnen* bijvoorbeeld, als we met een 5m lange auto rijden, voegen we in van zodra er 6m beschikbaar is, en dat doen we aan 10km/u, maar evengoed aan 30 of 90 en meer ook als het mogelijk is.

* ja ik weet het, ik heb het wéér over de Filipijnen. Maar het zal wel in heel Zuid Oost Azië zo zijn. Je weet wel, DE plaats waar men WEET hoe te rijden })
 
Hmmm ... het is dat 'wij' dat niet kunnen, in de BeNeLux, en zowat de rest van heel West- en Noord Europa.

Op de Filipijnen* bijvoorbeeld, als we met een 5m lange auto rijden, voegen we in van zodra er 6m beschikbaar is, en dat doen we aan 10km/u, maar evengoed aan 30 of 90 en meer ook als het mogelijk is.

* ja ik weet het, ik heb het wéér over de Filipijnen. Maar het zal wel in heel Zuid Oost Azië zo zijn. Je weet wel, DE plaats waar men WEET hoe te rijden })
Nou heb ik gehoord dat er in de Filipijnen haast geen ongelukken gebeuren, is dat waar?
 
Ik gebruikte het stijlfiguur "ironie".
Ik zie trouwens in het kaartje dat de Belgen er ook wat van kunnen. :+

Als je in de krant leest over België, zie je vrijwel elke dag een artikel over een ongeval op de E40 of bij de afrit Aalter, ook de laatste tijd enorm veel vluchtmisdrijven.
 
België is helaas befaamd om de zogenoemde weekenddoden. Op zich niet zo verbazingwekkend als je nagaat dat het een nationale sport is om zo zat mogelijk toch nog met je auto naar huis proberen te rijden, en dat je rijles mag krijgen van je ouders die hun rijbewijs toentertijd nog met paard en huifkar hebben gehaald.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan