Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Och och och bovenstaand verhaal schetst een zeer herkenbaar verhaaltje.
Ik had het ook vaak met me ex, zo vaak ruzies om de kleinste dingen en ook dan vrij heftige ruzies meteen.
Schelden, wegrennen, elkaar slaan (ja zij ook mij!) en bedreigen het was allemaal aan de orde van de dag.

Een keer was het weer eens geëscaleerd, dit keer bij de bouwmarkt omdat zij vurehout kliklaminaat wilde maar ik de kersenhout variant toch mooier vond, nouja dat was genoeg ontvlambaar materiaal om de boel te laten ploffen, ja waar kunnen mensen ruzie om hebben hoor ik je denken. Maargoed zij wegrennen het parkeerterrein op en ik achter haar aan.

Daar was toen ook een vent die de boel op afstand in de gaten hield en op een gegeven moment naar ons toe kwam om de ruzie te sussen.
Daar ben ik die vent nog steeds dankbaar voor want dat was de laatste ruzie kort daarna was de relatie over. Ben nog steeds van mening dat het onder andere kwam doordat die kerel ons dingen liet realiseren dat we wellicht echt niet bij elkaar pasten.

Dus pluimpje voor je betrokkenheid Hollender :t :}
 
Was niet met de motor, wat zeg ik, het is zelfs niet motorgerelateerd. Maar vandaag op de E314 tussen Leuven en Aarschot, ik reed zelf al een niet onverdienstelijke 145. Komt er een Mondeo achterop met nog meer haast. Zodra ik de kans heb ga ik naar rechts om hem te laten passeren, wat'ie ook doet. Even verderop mindert hij dan weer vaart, gaat naar rechts, vertoont een beetje raar rijgedrag... Opeens weer de linkerbaan op, zonder richting aan te geven, begint ineens hevig te slingeren, maar zo hevig dat hij nog maar net de wagen onder controle kan houden.
"Wtf??"
Hij gaat weer naar rechts, maakt nog wat vreemde slingerbewegingen. Begint me al vaag iets te dagen. Ik passeer ze weer langs links en kijk even binnen. Jawel hoor, een koppeltje ergens halverwege de twintig en ze hebben dikke ruzie. Hevige gebaren, nog net geen fysiek geweld. Iets verderop is er een tankstation aan de snelweg. Ik zie de wagen snelheid minderen en op het rechter baanvak blijven, ik ga ook naar rechts en neem de uitrit voor het tankstation. Even lijkt het er op dat hij doorrijdt maar op het laatste moment toch nog een flinke slinger aan het stuur en Mondeoman komt ook het tankstation opgereden. Hij rijdt de vrachtautoplaats op en draait dan ergens een parkeervak in. Ik ietsje verderop geparkeerd.
Grietje sprint uit de auto, hevig scheldend. Hij er ook uit en er achter aan. Dikke discussie, hij probeert haar weer richting auto te trekken. Da's het teken voor mij om ook maar uit te stappen en de boel van dichterbij te bekijken. Hij stapt weer in en grietje loopt richting tankstation, druk bellend. Hij vertrekt opeens met zijn auto, scheurt achteruit over de parkeerplaats. Leek er even op dat'ie haar ondersteboven wil rijden maar hij parkeert dan uiteindelijk een paar plaatsen verderop. Ben dan even naar haar gewandeld om te vragen of alles in orde was en of ze hulp nodig had. Ze ging zich wel redden zei ze, heb dan voor de zekerheid nog maar eens geïnformeerd of ze het zeker wist. "Ja ja, komt wel goed". Ik had de indruk dat ze dit al eens eerder had meegemaakt.
Ben dan nog een tijdje blijven rondhangen iets verderop. Ondertussen hij weer uitgestapt, nu gingen ze dan in dialoog, het fysieke was er vanaf. Ben dan maar weer verder gereden. Vijf minuten later komen ze mij weer voorbij op de ring van Aarschot, ze zat naast hem. Blijkbaar was alles weer goed.
*zucht*

Als evolutiebioloog kan ik je verzekeren dat dat laatste klopt. Je was getuige van een zogenaamd "voorspel" en ging helaas de "goedmaaksex" missen. Sorry voor de vaktermen.
 
Och och och bovenstaand verhaal schetst een zeer herkenbaar verhaaltje.
Ik had het ook vaak met me ex, zo vaak ruzies om de kleinste dingen en ook dan vrij heftige ruzies meteen.
Schelden, wegrennen, elkaar slaan (ja zij ook mij!) en bedreigen het was allemaal aan de orde van de dag.

Een keer was het weer eens geëscaleerd, dit keer bij de bouwmarkt omdat zij vurehout kliklaminaat wilde maar ik de kersenhout variant toch mooier vond, nouja dat was genoeg ontvlambaar materiaal om de boel te laten ploffen, ja waar kunnen mensen ruzie om hebben hoor ik je denken. Maargoed zij wegrennen het parkeerterrein op en ik achter haar aan.

Daar was toen ook een vent die de boel op afstand in de gaten hield en op een gegeven moment naar ons toe kwam om de ruzie te sussen.
Daar ben ik die vent nog steeds dankbaar voor want dat was de laatste ruzie kort daarna was de relatie over. Ben nog steeds van mening dat het onder andere kwam doordat die kerel ons dingen liet realiseren dat we wellicht echt niet bij elkaar pasten.

Dus pluimpje voor je betrokkenheid Hollender :t :}

En wat is het geworden, kersen of vuren kliklaminaat. :+
 
Vandaag meegemaakt ... niet met de motor, zelfs niet met de auto eigenlijk ... maar toch ietwat aan motorrijden verbonden ...

... ben net uit de Action, te Sint Truiden in België.
Voor mij aan de kassa een ruige man, ja, best echt wel ruig te noemen.
Afgeleefde jeansbroek, botten á la cowboy botten, t shirt met allerhande doodskop achtige dingen erop deels gecoverd met een afgeleefde gillet, en daarover een lederen jacket, eveneens afgeleefd, met kweetniewatallemaal dingen ivm met motoren erop, er stond nog net geen MC op. Voor zover zichtbaar ook voorzien van de nodige tatoeages, ongeschoren en onverzorgd, en een afgeleefde (had je al kunnen bedenken) open helm. Verscheidene kettingkjes gingen rond zijn tenue waarvan eentje verbonden aan een portefeuille.

... verwacht je buiten een dikke Harley of dergelijke choppert ...

... nee hoor, zie ik hem nog net wegrijden op een ... gammel 50cc scootertje, dat zelfs aan legale snelheid wegrijdt voortbeweegt ... :')

Action in België >>> Belgium Walmart department? :P
 
... verwacht je buiten een dikke Harley of dergelijke choppert ...

... nee hoor, zie ik hem nog net wegrijden op een ... gammel 50cc scootertje, dat zelfs aan legale snelheid wegrijdt voortbeweegt ... :')

Ik ben ook tientallen keren, zo niet nog veel vaker, in vol motorornaat op de 50cc Kymco door de stad gegaan. Vooral voor het boodschappen doen. Dan kom je thuis met de motor, maar ja, daar heb je geen mooie voetplank voor een boodschappentas en zo, dus stap je zo over op 't scootertje voor dat bagageritje. Ik zal er ook meermaals vreemd hebben uitgezien _O-
 
Ik ben ook tientallen keren, zo niet nog veel vaker, in vol motorornaat op de 50cc Kymco door de stad gegaan. Vooral voor het boodschappen doen. Dan kom je thuis met de motor, maar ja, daar heb je geen mooie voetplank voor een boodschappentas en zo, dus stap je zo over op 't scootertje voor dat bagageritje. Ik zal er ook meermaals vreemd hebben uitgezien _O-

Over een paar weken zie je zo weer mensen in vol ornaat per trein naar de motorbeurs in Utrecht gaan. _O-
 
Over een paar weken zie je zo weer mensen in vol ornaat per trein naar de motorbeurs in Utrecht gaan. _O-
Ik heb op mijn Puch Maxi eigenlijk ook altijd het motorpak aan. Leren broek en fluorgele leren jas in de zomer en fluorgele nylon thermo pak in de winter. Eigenlijk hetzelfde als wat ik op de motor zou dragen. Ik weet dat er een beetje overdone kan uitzien, maar ik heb een dagafstand van 85 km en een aanrijding met 40-50 km/u komt niet veel zachter aan dan met de motor. 't Gaat wat minder snel (de snelheid), maar de kans per kilometer met een bromfiets betrokken te raken bij een ongeval is groter dan op de motor.
En wat een ander ervan denkt . . . . . het interesseert me geen r**t!!
Ik wordt dan wel eens voorbijgereden door motorrijders beschermd door een korte broek en een t-shirt.
Duidelijk nog nooit gevallen en nog nooit op youtube gekeken.
Nee, dan rijd liever overdone voor aap, dan dat ik open lig tot het bot.
 
Laatst bewerkt:
Over een paar weken zie je zo weer mensen in vol ornaat per trein naar de motorbeurs in Utrecht gaan. _O-
Afgelopen zaterdag was ik bij een Kawadealer ter gelegenheid van de dealerpresentatie van de nieuwe Z900. Toen ik mijn motor aan het parkeren was stapte er iemand in motorjas en met een helm UIT een BWM, dus niet VAN een BMW.
Er zal allicht een mooie verklaring voor zijn (hij zocht een bij de jas passende broek en een anticondensvizier voor in zijn helm of bedenk maar iets), maar ik kreeg toch wel even een glimlach op mijn smoel. :+
 
Laatst bewerkt:
En wat een ander ervan denkt . . . . . het interesseert me geen r**t!!
Ik wordt dan wel eens voorbijgereden door motorrijders beschermd door een korte broek en een t-shirt.
Duidelijk nog nooit gevallen en nog nooit op youtube gekeken.
Nee, dan rijd liever overdone voor aap, dan dat ik open lig tot het bot.

:^
 
Afgelopen zaterdag was ik bij een Kawadealer ter gelegenheid van de dealerpresentatie van de nieuwe Z900. Toen ik mijn motor aan het parkeren was stapte er iemand in motorjas en met een helm UIT een BWM, dus niet VAN een BMW.
Er zal allicht een mooie verklaring voor zijn (hij zocht een bij de jas passende broek en een anticondensvizier voor in zijn helm of bedenk maar iets), maar ik kreeg toch wel even een glimlach op mijn smoel. :+
Een motorzaak had eens een onderhoudsbeurt gepleegd aan mijn motor (hebben ze vaker gedaan, maar in dit specifieke geval slechts 1 keer), maar omdat het te kort aan sluitingstijd was, was het te laat om met het OV de motor te gaan halen en de shop zet geen motoren onbeheerd buiten. Dus: met de auto naar de shop, motor ophalen, later met het OV terug om de auto te halen. Ik stapte toen ook met mijn motorjas en -helm uit de auto. Zo vreemd is dat toch niet? Zoals je zelf al stelt: er zal vast een verklaring voor zijn.

Misschien ging hij wel een proefrit op een (voor hem nieuwe) motor maken en heeft hij nu alleen maar een auto. Is dan toch ook niet vreemd dat hij met een helm en jas uit een auto stapt, of wel?

Ik zie geen reden om te gaan glimlachen als ik zoiets zou zien.
 
Een motorzaak had eens een onderhoudsbeurt gepleegd aan mijn motor (hebben ze vaker gedaan, maar in dit specifieke geval slechts 1 keer), maar omdat het te kort aan sluitingstijd was, was het te laat om met het OV de motor te gaan halen en de shop zet geen motoren onbeheerd buiten. Dus: met de auto naar de shop, motor ophalen, later met het OV terug om de auto te halen. Ik stapte toen ook met mijn motorjas en -helm uit de auto. Zo vreemd is dat toch niet? Zoals je zelf al stelt: er zal vast een verklaring voor zijn.

Misschien ging hij wel een proefrit op een (voor hem nieuwe) motor maken en heeft hij nu alleen maar een auto. Is dan toch ook niet vreemd dat hij met een helm en jas uit een auto stapt, of wel?

Ik zie geen reden om te gaan glimlachen als ik zoiets zou zien.
Ook een keer zoiets gedaan maar dan omgekeerd: auto opgehaald met de motor. Kerel keek toch een beetje raar, toen ik hartje zomer, tegen de 30 graden, in een volledig motorpak mijn auto kwam halen :P
 
Ook een keer zoiets gedaan maar dan omgekeerd: auto opgehaald met de motor. Kerel keek toch een beetje raar, toen ik hartje zomer, tegen de 30 graden, in een volledig motorpak mijn auto kwam halen :P

En je hebt de motor toen daar laten staan? :+
 
Ik zit op dit moment ook in bijna volledig pak (geen handschoenen en broek, die trek ik straks aan) in de trein omdat ik zo mijn eerste motor ga ophalen:) en ja... ook ik word af en toe wat raar aangekeken door deze of gene. :-P
 
Ik zit op dit moment ook in bijna volledig pak (geen handschoenen en broek, die trek ik straks aan) in de trein omdat ik zo mijn eerste motor ga ophalen:) en ja... ook ik word af en toe wat raar aangekeken door deze of gene. :-P

Dat is herkenbaar. Dat had ik ook toen ik mijn eerste motor ging ophalen in Assen. En Amsterdam naar Assen is een lange rit met de trein. Ik had wel mijn broek aan toen. Helm had ik in een helmzak.
Niet warm met je help op trouwens? :o
 
Ik moest ooit mijn motor bij ons in de schuur laten staan en met de VW kever naar huis. IvM vocht en muizen pak en helm meegenomen.
Bij het stoplicht trof ik zo'n grapjas die een stoplichtprintje wilde en even flink gas gaf.
Nou heb ik een knap rappe kever ( 85pk) dus ik had zoiets van, doen!
Ik heb hem aangekeken en zeer theatraal m'n helm op gezet en de motor even flink laten ronken.
Meneer wist niet hoe ie het had!
Helaas won ie wel....
 
Rijles, standaard, gewoon in volledig motorcostuum in de auto zitten.

Zo heb ik ook jarenlang een snor Puch gereden, en in de winter had ik standaard een helm op... Niet omdat ik kon vallen, maar wel omdat het lekker warm was... (overigens ook geregeld mee aangehouden)
 
Afgelopen zaterdag was ik bij een Kawadealer ter gelegenheid van de dealerpresentatie van de nieuwe Z900. Toen ik mijn motor aan het parkeren was stapte er iemand in motorjas en met een helm UIT een BWM, dus niet VAN een BMW.
Er zal allicht een mooie verklaring voor zijn (hij zocht een bij de jas passende broek en een anticondensvizier voor in zijn helm of bedenk maar iets), maar ik kreeg toch wel even een glimlach op mijn smoel. :+
En hoe dacht je dat ik m'n motor ophaal na een beurt? Juist m'n vrouw brengt me met de auto, voorheen n BMW en nu onze camper. Daar zit ik dan ook met m'n motorpak in. Ik moet wel even glimlachen dat je dat raar vindt. Denk je dat ik me kan teleporteren of zo?
 
En hoe dacht je dat ik m'n motor ophaal na een beurt? Juist m'n vrouw brengt me met de auto, voorheen n BMW en nu onze camper. Daar zit ik dan ook met m'n motorpak in. Ik moet wel even glimlachen dat je dat raar vindt. Denk je dat ik me kan teleporteren of zo?
Dat komt nog wel hoor. De techniek staat niet stil *O*
 
Ook maar even mijn verhaal van afgelopen weekend delen, wel motor-gerelateerd :+.

Reed met een aardige vaart buitenaf (links/rechts enkel akkers) met een laagstaande zon. Richting een bosgrens, waarbij ik nog net op tijd zie dat daar een hele posse reeën van plan is de weg over te vliegen, zo ongeveer dan. Flink in de ankers natuurlijk, scheelde ongeveer een metertje of 8 tot het laatste dier met een vaart van 50km/h..

Kortom, toch wel geluk gehad dacht ik zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan