Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook maar even mijn verhaal van afgelopen weekend delen, wel motor-gerelateerd :+.

Reed met een aardige vaart buitenaf (links/rechts enkel akkers) met een laagstaande zon. Richting een bosgrens, waarbij ik nog net op tijd zie dat daar een hele posse reeën van plan is de weg over te vliegen, zo ongeveer dan. Flink in de ankers natuurlijk, scheelde ongeveer een metertje of 8 tot het laatste dier met een vaart van 50km/h..

Kortom, toch wel geluk gehad dacht ik zo.
Pfoe, dat heb ik ook eens gehad met een enkele ree die de weg over sprong (kwam op ooghoogte voorbij lol). Op minder dan een meter tegen de 90km/h. Deed de hartslag wel even omhoog gaan ;).

Altijd wel 'apart' dat soort momenten.. Achteraf nog eens naar de plek gekeken of ik iets anders had kunnen doen of het aan had kunnen zien komen. Maar het was op een totaal onoverzichtelijke plaats (dier stak over uit de berm achter een boom + bosje vandaan). Maar niet teveel over nadenken, ignorance is bliss *D
 
Dat is herkenbaar. Dat had ik ook toen ik mijn eerste motor ging ophalen in Assen. En Amsterdam naar Assen is een lange rit met de trein. Ik had wel mijn broek aan toen. Helm had ik in een helmzak.
Niet warm met je help op trouwens? :o

_O- scherp :} maar uh nee die had ik ook in m'n tasje zitten :P
 
Een motorzaak had eens een onderhoudsbeurt gepleegd aan mijn motor (hebben ze vaker gedaan, maar in dit specifieke geval slechts 1 keer), maar omdat het te kort aan sluitingstijd was, was het te laat om met het OV de motor te gaan halen en de shop zet geen motoren onbeheerd buiten. Dus: met de auto naar de shop, motor ophalen, later met het OV terug om de auto te halen. Ik stapte toen ook met mijn motorjas en -helm uit de auto. Zo vreemd is dat toch niet? Zoals je zelf al stelt: er zal vast een verklaring voor zijn.

Misschien ging hij wel een proefrit op een (voor hem nieuwe) motor maken en heeft hij nu alleen maar een auto. Is dan toch ook niet vreemd dat hij met een helm en jas uit een auto stapt, of wel?

Ik zie geen reden om te gaan glimlachen als ik zoiets zou zien.

Wegens gebrek aan humor?
 
Pfoe, dat heb ik ook eens gehad met een enkele ree die de weg over sprong (kwam op ooghoogte voorbij lol). Op minder dan een meter tegen de 90km/h. Deed de hartslag wel even omhoog gaan ;).

Altijd wel 'apart' dat soort momenten.. Achteraf nog eens naar de plek gekeken of ik iets anders had kunnen doen of het aan had kunnen zien komen. Maar het was op een totaal onoverzichtelijke plaats (dier stak over uit de berm achter een boom + bosje vandaan). Maar niet teveel over nadenken, ignorance is bliss *D
Ja, had ik vorige week ook thv Bunnik. Soortgelijke situatie, dus geluk gehad. Heb het ook wel eens gehad met een losgebroken hond bij 80 km/u en die was minder fortuinlijk, als is het uiteindelijk goed gekomen. Schade aan de motor viel ook mee. Niet gevallen dus.
 
Rij ik vandaag een afrit van de snelweg af, staat aan de binnenkant van de bocht in de afrit een vrouw wild te gebaren, dat trok nogal de aandacht. Andere weggebruikers keken ook naar haar.

Maar waarom stond ze te zwaaien? Vanaf de linkerkant van de weg begon een jong meisje met oversteken van de tweebaans afrit! Omdat de vrouw de aandacht trok, had niemand daar oog voor.

Ging allemaal maar net goed, meisje kwam ongedeerd bij de vrouw aan. Geen idee wat ze daar deden of waarom ze daar zo gevaarlijk aan het doen waren. In ieder geval was het niet handig.
 
Rij ik vandaag een afrit van de snelweg af, staat aan de binnenkant van de bocht in de afrit een vrouw wild te gebaren, dat trok nogal de aandacht. Andere weggebruikers keken ook naar haar.

Maar waarom stond ze te zwaaien? Vanaf de linkerkant van de weg begon een jong meisje met oversteken van de tweebaans afrit! Omdat de vrouw de aandacht trok, had niemand daar oog voor.

Ging allemaal maar net goed, meisje kwam ongedeerd bij de vrouw aan. Geen idee wat ze daar deden of waarom ze daar zo gevaarlijk aan het doen waren. In ieder geval was het niet handig.
Klinkt herkenbaar, van de week op een rotonde een meisje van een jaar of 12 die vanaf (voor mij) van links kwam, netjes wachten op de rotonde tot ze voorbij is. Steekt ze optijd haar hand uit met bij mij de gedachte dat ze af gaat slaan, wou bijna gaan rijden maar toch maar gewacht omdat haar hand nogal raar stond en geen vuist of vinger was maar meer als een stopteken. Rijdt ze dus gewoon voor me langs, gelukkig niet gaan rijden ondanks uitgestoken hand. Wat blijkt, meisje probeert zo andere verkeersdeelnemers te stoppen en erop te wijzen dat ze voorlangs gaat fietsen. Toch benieuwd wie haar dat heeft aangeleerd.
 
Ik moest ooit mijn motor bij ons in de schuur laten staan en met de VW kever naar huis. IvM vocht en muizen pak en helm meegenomen.
Bij het stoplicht trof ik zo'n grapjas die een stoplichtprintje wilde en even flink gas gaf.
Nou heb ik een knap rappe kever ( 85pk) dus ik had zoiets van, doen!
Ik heb hem aangekeken en zeer theatraal m'n helm op gezet en de motor even flink laten ronken.
Meneer wist niet hoe ie het had!
Helaas won ie wel....

Hahahaha geweldig! _O- Het lijkt bijna op een uitgetikte reclamespotje.

Verder vandaag heerlijk gereden, niet zoveel raars meegemaakt. Behalve dat ik bijna van m'n sokken werd gereden door een dame die dacht goed te anticiperen door maar te keren voor m'n neus. Dit omdat ze dacht dat ik wel zou stoppen voor de meneer die op 20 meter afstand richting het zebrapad liep... Maarja na het zien van de kenteken begreep ik het helemaal, een belg. :W
 
Laatst bewerkt:
Klinkt herkenbaar, van de week op een rotonde een meisje van een jaar of 12 die vanaf (voor mij) van links kwam, netjes wachten op de rotonde tot ze voorbij is. Steekt ze optijd haar hand uit met bij mij de gedachte dat ze af gaat slaan, wou bijna gaan rijden maar toch maar gewacht omdat haar hand nogal raar stond en geen vuist of vinger was maar meer als een stopteken. Rijdt ze dus gewoon voor me langs, gelukkig niet gaan rijden ondanks uitgestoken hand. Wat blijkt, meisje probeert zo andere verkeersdeelnemers te stoppen en erop te wijzen dat ze voorlangs gaat fietsen. Toch benieuwd wie haar dat heeft aangeleerd.

Ik heb jaren als parkeer wachter gewerkt, moeder stoppen ook altijd keurig voor de stopstreep om een zeer drukke 80km/u weg over te steken. Helaas alleen staat de kinderwagen midden op de weg, want ja die lengte hadden ze niet mee gerekend. (Dit gebeurde dagelijks meerdere keren, we hadden zelfs iemand aangesteld om hier alert op te zijn)
 
Gisteren een kerel die met een 4x4 met aanhanger even over de middenberm ging keren, bij een oprit. Nee, fijn kerel :W Je zou maar een kilometertje moeten omrijden.
 
De "mooiweerrijders" tegengekomen op een donkere ochtend. Een ervan was vergeten dat z'n "super deluxe xenon swap" op groot licht stond :')
De parking van school staat weer vol met brommertjes en lichte motoren :)
 
Lekker 3 uur gereden, voor het eerst met een beetje mooi weer sinds ik de motor heb. Helaas bestond 1.5 uur van de 3 uit het metertje voor metertje trachten Amsterdam uit en weer in te komen. Wat een verschrikking toch die stad. Gelukkig nog wel wat toeristen laten schrikken toen ik een vrachtwagen die stond the laden en lossen inhaalde via de trambaan, maar die stond blijkbaar pal tegen een zebrapad aan wat voor mij dus niet zichtbaar was vanaf de trambaan. Dat maakte dan weer veel goed + de remschijven gelijk even ontroest. :)
 
Vanochtend in Amsterdam sta ik voor een stoplicht (rood uiteraard, anders is het geen stoplicht) wat op groen springt. Ik steek kruising over, maar na ongeveer 30 meter is iemand aan het oversteken. Niets aan de hand, mits ze gewoon door rijdt.
Op het moment dat ik langsrijd roep ik "toet!"... gaat ze opeens in een drafje er van door.

Geweldig. Dus gewoon op het 'toet'-roepen al schrikken. Wellicht dan volgende keer wat sneller oversteken óf 30 meter verder lopen tot het zebrapad?
 
Vanmiddag een vrachtwagen op de a27 bij Nieuwegein met een klapband. De rijstrook lag bezaaid met rubberen slierten band.
Voor de rest auto's die veel te kort achter vrachtwagens rijden. Ik begrijp het echt niet
 
Reed dinsdag jl. aan het eind van de middag van Den Haag naar Nijmegen: A12, 2, 15. Heerlijke rit totdat de zon onder was. Toen werd het K ... O ... U ... D ... '(
 
Laatst bewerkt:
@Ritjard: Daarom altijd ook uiterst links op de strook als je een vrachtwagen inhaalt. Las laatst een verhaal van iemand die naast een vw reed toen de band klapte. Die werd door de explosie bijna van z'n motor geblazen. Er zit 30 bar in.

En Max het is ook nog winter he. Ik heb mn verwarmde vest niet meer aan, maar nog wel wintervest en winterjas met voering.
 
@Ritjard: Daarom altijd ook uiterst links op de strook als je een vrachtwagen inhaalt. Las laatst een verhaal van iemand die naast een vw reed toen de band klapte. Die werd door de explosie bijna van z'n motor geblazen. Er zit 30 bar in.

En Max het is ook nog winter he. Ik heb mn verwarmde vest niet meer aan, maar nog wel wintervest en winterjas met voering.
Dat had ik ook en winterhandschoenen, maar geen handvatverwarming ...
 
Er zit 30 bar in.

Je moet niet alles geloven wat ze zeggen. Een vrachtwagenband heeft doorgaans 8,5 á 9 bar druk. Maar met zo'n grote band is dat voldoende om veel schade aan te richten als dat klapt.
Daarbij is een van de grootste oorzaken van een klapband nog altijd een te lage bandenspanning.
 
@Ritjard: Daarom altijd ook uiterst links op de strook als je een vrachtwagen inhaalt. Las laatst een verhaal van iemand die naast een vw reed toen de band klapte. Die werd door de explosie bijna van z'n motor geblazen. Er zit 30 bar in.

En Max het is ook nog winter he. Ik heb mn verwarmde vest niet meer aan, maar nog wel wintervest en winterjas met voering.

30 bar?? Doe maar 9... ;)

Edit: had Hollender zijn reactie over het hoofd gezien.
 
Laatst bewerkt:
over een stuk metaal gereden, gelukkig geen gat in de band voor zover ik weet :')
Zal het morgen wel zien als m'n banden plat staan.
Achja, dan wordt het gewoon een nieuwe binnenband en we kunnen weer verder.
 
Ik had een twee-componenten bumperklever...

Deze week heb ik tweemaal de auto gebruikt, ben niet zo'n held met gladheid zeker niet na een valpartij van een paar weken terug.

Goed, ik was dinsdag dus met de auto, even voor zes uur 's morgens op pad. Lekker rustig, ik maak me ook niet druk. Eigenlijk best lekker af en toe...

Op de provinciale weg kwam ik achter twee vrachtwagens van de Freesmij, die reden goed en omdat je toch nergens mag inhalen bleef ik er gewoon achter op zo'n 3 seconden afstand, alleen bij stoplichten liep ik iets in om geen rood licht te krijgen.

Achter me kwam een nieuwe Audi met van die "coole" Led strips aangereden. Die kwam steeds dichterbij rijden en dat werd al snel irritant; ik ging verder links rijden, dat werkt meestal maar hij kwam nog dichterbij.
Deze truc hielp dus al niet.

Omdat ie op zo'n 1/2 seconde achter me zat, ik precies net zo hard ging als de vrachtwagens voor me en je nergens mag inhalen ging me dat goed irriteren. Volgende truc was gas iets los en weer vaart maken in de hoop dat ik iets afstand zou kunnen maken. Als reactie daarop verkleinde meneer Audi zijn volgafstand van 1/2 naar 1/4 seconde, veel meer was het niet. Wat een idioot om zo verschrikkelijk dicht op een ander te gaan zitten terwijl die geen kant op kan.

Als ik zou moeten remmen had ie geen schijn van kans maar nadat ik de remlichtjes heel voorzichtig had laten zien ging ie dan eindelijk voorbij over de dubbele doorgetrokken streep. Prima, had ie eerder moeten doen.
Na een remactie aan mij gericht zat ie nu zelf achter die beide vrachtwagens, ging er op z'n Audi's natuurlijk bovenop zitten. Nou, veel succes met opdrukken.
De meesten rijden prima maar wat een ongelooflijke idioten zitten er soms tussen....
 
Laatst bewerkt:
Ik had een twee-componenten bumperklever...
...
De meesten rijden prima maar wat een ongelooflijke idioten zitten er soms tussen....

Dat zeker, had een paar dagen geleden met de wagen ook een bumperklever, een BMW X5 of soortgelijke X versie. Eventjes op de rem staan en die heeft dan direct meer afstand gehouden. :')
 
Laatst met de fiets (wilde hem toch even delen), ik moet 2,1km fietsen naar mijn werk. Vind het een hele opgave want heb een hekel aan fietsen. ahfijn.

Bocht naar rechts, auto besluit mij in de bocht in te halen, maar door de tegenligger drukt ze mij de stroep op (haar velgen zaten tegen de stoep)
Vervolgens komen we bij een T-Splitsing, ze heeft het richtingsindicatielampje keurig naar rechts. Dus ik ga links voorbij, en sla links af (hier stond een auto te wachten omdat wij voorrang hadden) nu besloot die vrouw toch links af te slaan, en drukte mij bijna op de auto die stond te wachten. (daar ben ik links omheen gegaan)

Ik weer terug naar rechts op de fietsstrook, staat die vrouw te wachten om rechts af te slaan, dus ik denk ze heeft me ondertussen gezien en ik kan rechts voorbij gaan zoals de wettelijke regels zo ook zijn opgesteld. Maar precies toen ik ter hoogte van haar rechter deur was draaide ze af. Mooi kunnen uitwijken.

Maar dit alles ter hoogte van ongeveer 200m
Toch maar gesprek aan gegaan, ze had me niet gezien...?? met goede verlichting & reflectie hesje.

Bijzonder.
 
Edit* je had al gepraat met haar. Ik hoop dat je netjes bent gebleven. Ik zou dat na drie keer niet meer kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan