Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Zekers ;)

Maar eerst m'n nieuwe wieltjes inbouwen, thx Math!
Zijn echt superlicht, wow :P

33155607071_d1dcdb4f5b_b.jpg
 
Nee, tank en zijdeksels moeten nog gespoten en de nieuwe veerpoot is er nog niet. Voor de rest alleen afmonteren en ff pielen om de ronde tellertjes aan de praat te krijgen.
 
't is eerder een "volle" neef :+ Mooie fiets :]

Monstro's Led test:

Opstelling
[afbeelding]


Links groot licht, koelstrips buiten, rechts dimlicht, strips in de behuizing gefrommeld

[afbeelding]

Omgevingstemperatuur (dankzij mijn harde werken in de garage ;) )

[afbeelding]

Meting strips "buiten" (alle metingen na ca. 7 minuten branden van de betreffende lamp, voeler in de lampbehuizing)

[afbeelding]

Strips binnen

[afbeelding]

Temperatuur van het glas in beide gevallen

[afbeelding]

maar die meting is waarschijnlijk beinvloed door Monstro's dikke vingers, het glas voelt koeler dan de huid. Sensor van mijn highend meter is een ongeisoleerd stukje draad.....

Aangezien ik normaal m'n motor uitzet bij lang wachten (bruggen/spoorwegovergangen e.d.) verwacht ik niet dat het in de behuizing echt veel warmer dan dit gaat worden. Dus ga ik voor het frommelen.

Hallo Monstro,

Heb je al ervaring in de praktijk? Het lijkt mij ook een leuk projectje, het geeft de momo een wat moderner gezicht tov standaard halogeen.

En geeft dat nog problemen met foutmeldingen? Of is het canbus systeem in de Momo niet zo geavanceerd?

Groet, Robert
 
Nee dat geeft geen problemen. Het lichtbeeld is super. Dankzij de smalle, rechte polderweggetjes hier al uitgebreid kunnen testen.
Heb een plakkertje op de garagedeur van de auto met correct afgesteld dimlicht. Vanaf dezelfde afstand stel ik daarmee de basishoogte in van de lampen op de momo.
Omdat rijdend op de motor dat ietsje anders is, stel ik dat bij op genoemde weggetjes.
 
Nee dat geeft geen problemen. Het lichtbeeld is super. Dankzij de smalle, rechte polderweggetjes hier al uitgebreid kunnen testen.
Heb een plakkertje op de garagedeur van de auto met correct afgesteld dimlicht. Vanaf dezelfde afstand stel ik daarmee de basishoogte in van de lampen op de momo.
Omdat rijdend op de motor dat ietsje anders is, stel ik dat bij op genoemde weggetjes.

Ik voel een projectje aankomen :)
Ik wil deze proberen:
NIGHTEYE 50W 8000LM Car LED Headlights Front Fog Lamps Bulbs H4 H7 H11 9005 9006 9-32V 6500K
gezien in het speed triple topic. Maar eerst maar eens meten of die gaat passen. Anders toch maar de versie met de litzes bestellen
 
Zijn niet zo duur en passieve koeling. Iets lagere lichtopbrengst, maar gelukkig hebben onze momo's redelijk goed ontworpen reflectors. Zou zeggen, proberen! Ben benieuwd.
 
Ik zal vanavond eens de koplampunit open maken, kijken of er 4 a 4,5 cm ruimte is voor die passieve koeling.

Inmiddels (na twee jaar :X ) het probleem met de neutraallamp gerepareerd, met dank aan een tip uit een van de oudere topics. Ringetje verwijderd en presto! Het lampje gaat uit als ik de Momo in de versnelling trap. :) En blijft ook uit in de andere versnellingen ;)

Verder de vorkpoten 1 cm laten doorsteken voor een wat scherper stuurgedrag. Slechts een klein proefrondje kunnen rijden, ook nog in de stromende regen, maar op rotondes is het wel prettig. Nu wachten op een droge gelegenheid om te ervaren of het op andere snelheden ook fijn is.
Zijn er meer rijders die dit gedaan hebben? Ik meen me te herinneren dat er tenminste een andere momo piloot was die het ook gedaan had?
 
Daar ik nog steeds mee lees ondanks dat ik geen Corsaro 1200 meer heb (wel een Corsaro 125 uit 59 overigens :) ) en dat ook de Monster S4R het veld heeft moeten ruimen wil ik toch graag mijn nieuwe Italiaanse schone laten zien :D

Ik heb zo'n twee weken geleden de Monster ingeruild op een MV Agusta Brutale 1078RR.
Hier wat plaatjes :

IMG_1029.jpg


IMG_1030.jpg


Hoop niet dat dit valt onder topicvervuiling!
 
Daar ik nog steeds mee lees ondanks dat ik geen Corsaro 1200 meer heb (wel een Corsaro 125 uit 59 overigens :) ) en dat ook de Monster S4R het veld heeft moeten ruimen wil ik toch graag mijn nieuwe Italiaanse schone laten zien :D

Ik heb zo'n twee weken geleden de Monster ingeruild op een MV Agusta Brutale 1078RR.
Hier wat plaatjes :

[afbeelding]

[afbeelding]

Hoop niet dat dit valt onder topicvervuiling!

Oeh! Mooie motor!
 
Zijn niet zo duur en passieve koeling. Iets lagere lichtopbrengst, maar gelukkig hebben onze momo's redelijk goed ontworpen reflectors. Zou zeggen, proberen! Ben benieuwd.

Helaas, ze gaan (net) niet passen zonder aan de achterzijde van de koplampbehuizing te zagen. Dus toch maar de 'monstro' weg gaan :+
 
Kan ff duren - meer dan 4 jaar geleden is mijn vrouw overleden en heb het daar verschrikkelijk moeilijk mee (gehad). Momo (en mijn stereo-hobby) was eigenlijk het enige dat me hielp mijn zinnen te verzetten, ff lekker sleutelen en nergens anders aan (proberen) te denken. Dus gewoon lekker prutsen :Y
En zelfs ik, die twee maanden geleden nog gezworen had nooit meer een relatie te willen, heb nu een hele lieve vriendin, dus alles is mogelijk al lijkt dat nu niet zo.
 
Bijna lente, nieuwe helm, nieuwe sena (communicatie/fm radio/telefoon interface). Deze is totaal geintegreerd in de helm en wordt bediend met twee knopjes achter het vizier of een bluetooth pieletje dat je aan het stuur monteert.

Dit pruts je in de helm
33182324112_a95cf72bdd_b.jpg


knopjes achter vizier
32497152164_4c85ee5599_b.jpg


Pieletje
32499323154_669656a64c_b.jpg


M'n oude SMH-10 doet het al meer dan 5 jaar prima, hoop dat deze dat ook haalt. Maar eerste indruk is prima en doordat je in de shoei de oorpads weg kan laten, tetteren zo ook luider dan ik verwacht had.
 
Laatst bewerkt:
Heren Morinisti,

Voor het aanleggen van een usb aansluiting zoek ik een plus kabel om af te tappen in de buurt van het stuur. Volgens mij wordt de plus van de verlichting daar wel voor gebruikt, aangezien deze meeschakelt met het contact. Kan dat? En maakt het in dat geval nog uit of je de plus van de 50w halogeen pakt of die van het stadslicht?
 
Dat kan, zeker als het enkel voor een usb stekker is. Gewoon je stadslicht, die blijft aan bij contact aan, dimlicht wordt uitgeschakeld na 30 seconden bij motor uit. Bij groter verbruik kan je er dan evt een relais tussen hangen.
Ik heb het startrelais gepakt en daarvandaan een "dikke" draad naar onder het zadel gelegd. Die gesplitst in meerdere draden, die ik gelabeld naar diverse strategische plekken op de motor heb geleid. Zodat je ook navigatie, handvatverwarming, extra verlichting etc geschakeld kan aansluiten zonder steeds nieuwe draden te moeten trekken.
Apart hetzelfde voor constante spanning vanaf de accu, voor bv stopcontact en alarm.
Zelfs al mocht ik labeltjes kwijtraken, geen probleem. Links van de tank geschakeld, rechts de constante spanningsdraden.
Hoef je maar 1x te doen en netjes weg te werken, jarenlang plezier van.
 
Dat kan, zeker als het enkel voor een usb stekker is. Gewoon je stadslicht, die blijft aan bij contact aan, dimlicht wordt uitgeschakeld na 30 seconden bij motor uit. Bij groter verbruik kan je er dan evt een relais tussen hangen.
Ik heb het startrelais gepakt en daarvandaan een "dikke" draad naar onder het zadel gelegd. Die gesplitst in meerdere draden, die ik gelabeld naar diverse strategische plekken op de motor heb geleid. Zodat je ook navigatie, handvatverwarming, extra verlichting etc geschakeld kan aansluiten zonder steeds nieuwe draden te moeten trekken.
Apart hetzelfde voor constante spanning vanaf de accu, voor bv stopcontact en alarm.
Zelfs al mocht ik labeltjes kwijtraken, geen probleem. Links van de tank geschakeld, rechts de constante spanningsdraden.
Hoef je maar 1x te doen en netjes weg te werken, jarenlang plezier van.

Dank je wel! Het is alleen voor de voeding van de navigatie. Na twee keer een originele garmin stekker defect te hebben gehad (micro usb stekker is kwetsbaar), leek het mij wel wijs om een alternatief te zoeken.

Overigens de led lampen besteld. Als ze in een speed triple passen, dan ook in een Corsaro :+
 
Schitterend en uitgebreid artikel over the one-off, met fabrieks/race historie en mooie foto's (vooral de 250gp, daar had ik vroeger een bouwdoos van toen ik nog een monstrootje was ;)): http://www.cycleworld.com/moto-mori...orsaro80-80th-anniversary-celebration#page-35
Leuk om te lezen :t.

Is het ook een idee om eens een keer met een groepje Morini's en wat oudbezitters en dergelijke een stuk te rijden? Jullie zullen ongetwijfeld al vaker meerdere bij elkaar gezien hebben, maar ik daarentegen nog nooit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan