Honda CB900 Bol d'or F2 CARB probleem

jean93

Rookie
15 dec 2016
3
0
O-VL
Beste,


Na een aantal maand gisteren voor eerste keer mijn honda cb900 proberen opstarten.
Wou maar niet starten, na een aantal keer proberen met startkabels aangesloten op een andere motor die draait voor continue stroom te krijgen.

Wou nog steeds niet werken, laatste optie: start pilot.
Motor startte direct, conclusie: komt geen naft door de carbs..

Wat ik weet:
naft kraan werkt, er komt zowizo naft in de carbu's maar daar stopt het denkik.
Iemand met een goede raad?

Alvast bedankt;
 
Probeer eens de vlotterbakken te legen en dan op schone benzine weer proberen. Mijn 750 wilde na een week al niet meer starten op benzine die een week in de carbs had gezeten. Schijnt wel vaker voor te komen bij deze motor.
 
Laatst bewerkt:
Je carburateurs er af halen,en laten reinigen,ultrasoon.Vergeet ook die stationair-sproeiers niet,zitten erg verstopt bij de Bol D Or. Is een klusje,weet ik,maar je enige optie.Succes ermee, :)
 
Hallo iedereen,

Heb dus de carbs eraf gehaald en helemaal mooi gemaakt.
Nu heb ik echter langs de zijkant een rubbertje eraf gehaald en zag dat deze gescheurd is.
Zou dit soms de reden zijn waarom hij geen benzine toelaat in de carbu?

http://images.cmsnl.com/img/products/16048443901-valve-setair-cut_medium16048429771-01_a32d.jpg

Het is maar een heel klein scheurtje opzich eerder een mini gaatje. Iemand een idee hoe dit gaatje hier komt?
Ik heb dit alleen gecontroleerd bij de meest uiterste carbu dus vraag me nu af zou dit bij alle 3 de carbs kapot zitten hmm.. ?


Alvast bedankt!
 
Hallo iedereen,

Heb dus de carbs eraf gehaald en helemaal mooi gemaakt.
Nu heb ik echter langs de zijkant een rubbertje eraf gehaald en zag dat deze gescheurd is.
Zou dit soms de reden zijn waarom hij geen benzine toelaat in de carbu?

http://images.cmsnl.com/img/products/16048443901-valve-setair-cut_medium16048429771-01_a32d.jpg

Het is maar een heel klein scheurtje opzich eerder een mini gaatje. Iemand een idee hoe dit gaatje hier komt?
Ik heb dit alleen gecontroleerd bij de meest uiterste carbu dus vraag me nu af zou dit bij alle 3 de carbs kapot zitten hmm.. ?


Alvast bedankt!

Dat is volgens mij het membraan van de cut-off valve (ofzoiets?) Tijdens googlen naar slecht startende bols kwam ik dit ook als mogelijke oorzaak tegen. Volgens mij bedoeld om bij snel gas terug knallen te voorkomen (iets rijker mengsel maken?). Ik meen dat je dit ook kunt modificeren/buiten werking kunt stellen. Of fixen natuurlijk :) Succes met Google!
 
Terug
Bovenaan Onderaan