30 juni t/m 2 juli 2017 Weekend toerrit Heimbach (Eifel)

Dat inhalen in bochten gevaarlijk is, daar ben jij ervaringsdeskundig in...
Daarom rijd ik het liefst voorop... *D of ik leg me er bij neer dat het een 'sociale' rit is en blijf braaf op mijn plek. Ik heb me er wel op betrapt dat dan de concentratie wegzakt en dat ik dan juist dingen vergeet, bvb de richting aanwijzer weer uit zetten.
 
DetoX over Duitsche Tekenaers:

[...]

Albert Speer is toch al effe overleden, of heb ik wat gemist? :+

Die misdadige tekenaars in dienst van BMW Motorrad, die gaan dagelijks in Berlijn aan het werk. Knappe staaltjes werk leveren ze daar steeds weer af . . . voor zo lang het duurt dan.
Volgens de taxi chauffeur die ons van het crew hotel naar het vliegveld rijdt, is BMW Motorrad van plan de boel te verplaatsen naar Tsjechië of een ander Lage-Lonen-Land...

Speer deed zijn kunstjes vooral in Nurenberg. Daar had hij een Nazi Pretpark voor ogen. Het kwam hem persoonlijk beroerd uit dat de heer AH (niet te verwarren met de Nederlandsche Grondlegger van de GrootGrutterij) in 1939 al robbertjes ging knokken . . . hij heeft slechts 25% van zijn ambitieuze bouwplannen kunnen realiseren... Evengoed indrukwekkend, bijvoorbeeld het Doku Zentrum.
 
Omdat mijn kennis ondertussen al een nieuwe motor (MT09) heeft gekocht is er geen motivatie meer om naar de beurs te gaan....dus heb ik een Brabantse Carnavals rit opgezet. Zondag 26 februari, 10.00 bij de McDonald's in Rosmalen (onder aan de A2 bij Den Bosch), vertrek 10.30 en de rit is 217 km lang. De rit eindigt om een uur of vier in Sint-Michielsgestel, waarschijnlijk midden in de hossende menigtes. Ik ga verkleed als motorrijder. Het belooft relatief warm en droog te worden.
full
 
Wij zijn weer thuis van de beurs.
Voor de ingang stond er een KLM blauw rt apparaat.
En laten we in die drukte zomaar Jeroen tegen het lijf lopen.
Trots toonde hij een pas gescoord opblaas bescherm pak ding.
FF gezellig gekletst en weer door.
Bij Alpine heb in mijn oren dicht laten spuiten en bij Waypoint een microSD motorkaartje van Europa gescoord.
Al met al een hoop drukte daar.
 
full


Helaas de zelfde ervaring. Ik stond ook al op een boerenerf in Frankrijk, waarbij het vervolg van de route echt een traktorspoor tussen de weilanden door was. Boerenfamilie keek niet eens (meer) verbaasd. Ik was blijkbaar niet de eerste sukkel die met een motor daar op het erf belandde.
En meer van dat soort ervaringen zoals Ron hierboven al beschrijft.
 
Laatst bewerkt:
En het ding heet: avontuurlijke routes dwars door Frankrijk????? :+

Ook weer terug van de beurs: geen Jan of Jeroen gezien. wel 3 andere Heimbach gangers.
Score: plastic tas met wat foldertjes van oa een zeer vriendelijke & spontane Heidi die Oostenrijk stond aan te prijzen (een van de opties voor de Hemelvaart trip).
En een van de metgezellen heeft haar oren laten dicht kitten bij Alpine.

volgend jaar maar weer overslaan..... :+
 
Als ik het zo lees is de Onroute kaart een must-have voor alle GS rijders. Je laten tegenhouden door het gebrek aan een weg of pad is natuurlijk voor RT rijders.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan