ikea kastje en technische mannen logica

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.340
5.692
Uit hier je frustratie over het half in elkaar zetten, vastlopen en de gebruiksaanwijzing pakken en opnieuw beginnen, waarbij hamer en bijl neigingen de kop op steken en de vrouw erbij komt en die rustig stap voor stap volgens de gebruiksaanwijzing dat ding in elkaar zet en jou gefrustreerd in je manlijkheid laat.
 
Uit hier je frustratie over het half in elkaar zetten, vastlopen en de gebruiksaanwijzing pakken en opnieuw beginnen, waarbij hamer en bijl neigingen de kop op steken en de vrouw erbij komt en die rustig stap voor stap volgens de gebruiksaanwijzing dat ding in elkaar zet en jou gefrustreerd in je manlijkheid laat.

Gehuild ja?
 
Uit hier je frustratie over het half in elkaar zetten, vastlopen en de gebruiksaanwijzing pakken en opnieuw beginnen, waarbij hamer en bijl neigingen de kop op steken en de vrouw erbij komt en die rustig stap voor stap volgens de gebruiksaanwijzing dat ding in elkaar zet en jou gefrustreerd in je manlijkheid laat.


jij ben ons aan het uitdagen hè? Hebben we al een flinke discussie achter de rug in dit topic: Beleid in Techniek

Begin jij even zo vrolijk een topic in techniek over Ikkenee kastjes. _O- _O-





Maar goed beschouwd, ben je 6 dagen te laat met jouw kastjes.

 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zomer een keuken in elkaar geknutseld, uiteraard van Ikea want prima kwaliteit voor domweg het minste geld (waarom zou je geld aan keukens uitgeven als je er motoronderdelen voor kan kopen). Ik stond eigenlijk versteld van hoe goed dat allemaal ging... Omdat ik koppig genoeg een eigen ontwerp had gemaakt en niet gewoon één van de 758 soorten kastjes van Ikea zelf had in bepaalde hoeken heb ik alsnog wat zooi moeten verzagen maar dat deed ik toch echt zelf en Ikea levert keurig de juiste maat kastjes die je als donorplankenset kunt verwerken. Enige onhandige wat ik gedaan had was dat ik hier en daar een deur had geplaatst in plaats van een lade en andersom, dat kan dus. Kon me niet voorstellen dat de vrouw een prullenbaklade wilde, maar het bleek zo te zijn dat ze liever geen pannendeur had.
 
Ik snap dat wel. Zot dit normaal in motor-modus en dat is wat geavanceerder werk dan een ikea kastje. Die kastjes zijn zo ontworpen dat elke amoebe deze in elkaar kan zetten en dan ga je er al snel te hard over nadenken.

En wat betreft de keukens, dat zijn wel zo'n beetje de simpelste kasten die ze hebben. De kwaliteit is slecht/matig/goed afhankelijk van wat je kiest. De corpus is van ordinair spaanplaat met matig tot slechte kwaliteit melamine erop. Geen ramp als je alleen lades plaatst en bovenkasten niet in de buurt van de kookplaat of waterkoker. Het hang en sluitwerk is van Blum en gewoon goede kwaliteit. Niet voor niets durven ze 25 jaar garantie te geven op dat spul. De frontjes zijn zeer slecht tot goede kwaliteit. De folie-fronten kan je na een jaar of 3 afschrijven, de lakfronten gaan wat langer mee maar krijgen zichtbare slijtage op de hoeken na een jaar of 5. Melamine en massieve fronten gaan langer mee of bijv de RVS-om-spaanplaat. Kwaliteit van de werkbladen varieert van ok tot ok&lelijk maar is ook erg afhankelijk van hoe je het afwerkt. Ikea apparatuur is van whirlpool en kan je beter laten staan.

Maar dan nu het allergrootste voordeel van Ikea keukens: Geen verkopers nodig. Je kan het magazijn inlopen en je keuken bij elkaar pakken zonder ook maar een verkoper tegen te komen. Geen smerige handel met enorme bedragen. Hallo meneertje, u wilt een keuken? Uw wensen kosten slechts €45.000 maar EXTRASPECIAAL ALLEENVANDAAG voor u de actieprijs met 127% KORTING!!1!! als u nu tekent kost uw keuken nog maar €25.000

Tot zover de kapiteinkoek ikea keukengids. Over een paar maanden ga ik er ook weer een plaatsen. Corpus en lades van ikea, mogelijk simpele lakfronten erop en anders iets DIY. Werkblad massief beuken a 40mm dik bij een groothandel vandaan. Apparatuur Miele/Smeg/Liebherr/Atag. Alle lades voorzien van diy led-verlichting. Kosten ca €3500. Tot zover mijn bijdrage aan het MF-Ikea topic.

donnt3.jpg
 
Uit hier je frustratie over het half in elkaar zetten, vastlopen en de gebruiksaanwijzing pakken en opnieuw beginnen, waarbij hamer en bijl neigingen de kop op steken en de vrouw erbij komt en die rustig stap voor stap volgens de gebruiksaanwijzing dat ding in elkaar zet en jou gefrustreerd in je manlijkheid laat.

dat jij nog een vrouw hebt.. gezien je reacties hier :o
 
Uit hier je frustratie over het half in elkaar zetten, vastlopen en de gebruiksaanwijzing pakken en opnieuw beginnen, waarbij hamer en bijl neigingen de kop op steken en de vrouw erbij komt en die rustig stap voor stap volgens de gebruiksaanwijzing dat ding in elkaar zet en jou gefrustreerd in je manlijkheid laat.

Gebruiksaanwijzing lezen staat gelijk aan valsspelen
 
Ik ben het zelden met Zot eens, maar ik herken het gevoel hierover wel....

Met IKEA-spul heb ik niet zoveel moeite zolang je de gebruiksaanwijzing even doorbladerd vooraf aan het monteren.

Maar jaren geleden een tuinhuisje geplaatst waar ik niet uit kwam. Een en ander verzaagd en aangepast, krijg ik 2 weken later een belletje van de verkoper of het mij gelukt was, en of ze wat klanten die het niet voor elkaar kregen langs mochten sturen. Ze bleken allemaal fout geproduceerd te zijn....

En gisteren nog een kattenhuisje van karton. Leek vrij simpel, inclusief IKEA-achtige gebruiksaanwijzing. Klopte dus geen zak van, op de plaatjes stond een paar onderdelen in spiegelbeeld afgebeeld.
Uiteindelijk (na een dik kwartier) op eigen gevoel ding in elkaar gezet, en dat ging goed.
Vooraf ingeschat was 5 minuten werk. Uiteindelijk een dikke 20 minuten bezig geweest....
Doen jullie dat ook? Vooraf schatten hoeveel werk iets is, en dan vaak teleurgesteld zijn dat het (veel) langer duurt?
 
Doen jullie dat ook? Vooraf schatten hoeveel werk iets is, en dan vaak teleurgesteld zijn dat het (veel) langer duurt?
Ik doe niet anders en zelfs mijn inkomen hangt er vanaf (wat ik offreer qua uren). Dus ja, vaak teleurgesteld in zowel mijn snelheid, kunnen en salaris :+

Edit, ikea spul is prima. Zet die meuk van Jysk maar eens in elkaar, die moeten dat nog wat onder de knie krijgen..
 
Laatst bewerkt:
Lezen die aanleiding, én goed naar de plaatjes kijken. Bijna alle fouten die veel voorkomen zijn montagefouten want-ik-hoef-geen-handleiding.
Ook voor Ikea geldt, je krijgt waarvoor je betaalt, het kastje voor 30€ is niet even goed als het kastje voor 200€. ;) (op Z'n Ikeaans, een Anneboda is geen Pax) 8-)


Maar dan nu het allergrootste voordeel van Ikea keukens: Geen verkopers nodig.

Dit.

Heb er intussen drie geplaatst (en geverherbouwd, de keukenvorm passte niet altijd bij de kastjes) O-)
Met fatsoenlijke frontjes zijn ze gewoon goed, en ongeloofelijk goedkoop vergeleken met de vakverkoperkeukens.
Als je de onderkasten goed aan elkaar/de muur/de plaat schroeft wiebelt en kraakt er ook niks, al dans je erop.
 
Uit hier je frustratie over het half in elkaar zetten, vastlopen en de gebruiksaanwijzing pakken en opnieuw beginnen, waarbij hamer en bijl neigingen de kop op steken en de vrouw erbij komt en die rustig stap voor stap volgens de gebruiksaanwijzing dat ding in elkaar zet en jou gefrustreerd in je manlijkheid laat.

_O- ik zag de titel en ik dacht, hé, dat is techniek waar ik zelfs wat mee kan.
Plaatje voor plaatje, en vooral niet zelf gaan nadenken. Dat hebben ze goed gesnapt bij IKEA *D
 
In de knoop kerstverlichting-snoeren ontknopen is aan mij niet besteed.
Evenals cadeau s netjes inpakken.

Of weggooien en nieuw kopen, of de rest vd wereld moet er maar mee leren leven.

Ps...is dit eens soort huiltopic?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan