Kleppen stellen GTR1000 A1

Easy63

Rookie
21 jan 2017
8
0
Ik hoopiemand mij een beetje wijzer kan maken hoe je de kleppen moet stellen van een GTR1000 A1 ik heb het als volg gedaan cylinders dvm schijfje links tegen de klok draaien tot 1-4< TDC dan inlaat 2 & uit 3 ingesteld dan 360 graden klok tegen gedraaid 1-4< TDC inlaat3 & uit 2 ingesteld

zelfde verhaal met 2-3<
 
zet merkteken 1.4 gelijk.
stel dan de inlaat en de uitlaat van cil 1 of 4, welke in de compressieslag staat.
als je de andere cil wil stellen, draai je de krukas een hele slag verder.

hetzelfde voor cil 2 en 3.

je kunt ook gewoon per cil de nokken omhoog draaien en dan de speling afstellen, maar dat wil wel eens verschil in klepspeling opleveren met de methode zoals de fabrikant aangeeft.
 
Laatst bewerkt:
zet merkteken 1.4 gelijk met de nokken van cil 1 of 4 omhoog wijzend.
stel dan de inlaat en de uitlaat van cil 1 of 4, welke in de compressieslag staat.
als je de andere cil wil stellen, draai je de krukas een hele slag verder.

hetzelfde voor cil 2 en 3.

je kunt ook gewoon per cil de nokken omhoog draaien en dan de speling afstellen, maar dat wil wel eens verschil in klepspeling opleveren met de methode zoals de fabrikant aangeeft.
is deze met stelboutjes dan?
 
het handboek van de GTR is erg duidelijk met zijn werkinstruktie voor kleppen stellen.
kopietje naast je neerleggen tijdens klusje.

hoofdstuk 4-12
 
Laatst bewerkt:
Ja dat klopt maar voor een dutch Canadian like me is Nederlands lezen niet zo mijn ding:)
In de hand boek staat op 4-20 bij Cam shaft sprocket position van Cylinder positie #4 2x rondjes met streepjes EX naar links en In naar rechts en dat moeten volgens mij de sprocket nut zijn
 
uitprinten en naast de brommer houden :)


04-12_zps7snfxut1.jpg



04-10_zpsdjgit1zy.jpg



04-13_zpssbvfr3as.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan