TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan je mij eens uitleggen hoe je dat gedaan hebt. Ik heb ook een Xperia (Z1) maar als ik op het tandwieltje achter de gekoppelde Rider of Scala klik zie ik wel hoe deze gekoppeld is maar ik kan niks instellen...
Ik kan daar wel iets instellen, als ik op dat tandwieltje klik. Voor de Scala krijg ik dan zowel 'Media-audio' als 'Gespreksaudio' te zien met een bolletje erachter dat ik aan/uit kan vinken. Standaard stonden beide aan en ik heb de 'Gespreksaudio' uitgezet.
 
Hoe zit het met de hardware van de nieuwe Rider 420/450. Is deze gelijk aan de 400/410 of heeft TomTom er toch toevallig nog wat moderner spul in gezet?
 
Ander vraagje,….heeft iemand wel eens geprobeerd 2 headsets op 1 Rider 4xx werkend te krijgen?
Ik heb een Rider 400 (Software volledig up to date)
Heb een “zomer-“ en een “winterhelm” met een Cardo SHO-1 en een BTeasycom.
Beide kunnen gepaired worden met de TTR 400. (staan ook beide in het rijtje)
Echter ik krijg of de ene of de andere verbonden.
Wanneer ik van helm wissel moet ik eerst de andere verwijderen uit mijn TTR en daarna diegene die ik wil gaan gebruiken opnieuw pairen……iemand een idee?
 
Ik wil straks een route gaan rijden die op amper een kilometer van mijn huis voorbij komt.
Het begin punt ligt echter 20km verderop.
Als ik bestand in tomtom zet als .gpx bestand (als ik het goed heb zie ik dan een T voor de bestandsnaam in de tomtom) kan ik de route dan op dichtstbijzijnde punt oppakken, of moet ik naar beginpunt rijden?
 
Route activeren, daar naar de route rijden waar je wilt beginnen en knorren maar.
De T staat voor TRACK en die file moet je hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ander vraagje,….heeft iemand wel eens geprobeerd 2 headsets op 1 Rider 4xx werkend te krijgen?
Ik heb een Rider 400 (Software volledig up to date)
Heb een “zomer-“ en een “winterhelm” met een Cardo SHO-1 en een BTeasycom.
Beide kunnen gepaired worden met de TTR 400. (staan ook beide in het rijtje)
Echter ik krijg of de ene of de andere verbonden.
Wanneer ik van helm wissel moet ik eerst de andere verwijderen uit mijn TTR en daarna diegene die ik wil gaan gebruiken opnieuw pairen……iemand een idee?
Het lijkt er dus op dat de Rider maar 1 pairing kan bewaren. Dat is raar,want ik kan mij zomaar voorstellen dat binnen 1 gezin de Rider gedeeld wordt en er meerdere (verschillende) headset gebruikt worden.
Ik zou ook een call loggen bij TT in A'dam.
 
Daar lijkt het wel op, terwijl de Rider voor je smartphone koppeling wel meerdere apparaten kan bewaren.
 
Zo zou je het kunnen uitleggen maar veel carkits hebben ook geen moeite om met meerdere profielen te werken. Vaak wordt de laatste gekoppelde gewoon weer gebruikt als er keuze is uit meerdere profielen.
 
Precies. Je kan er maar 1 actief hebben, maar een lijst waaruit je kunt kiezen en die keuze het ook daadwerkelijk doet, is logisch.

Ik zou hem melden aan de helpdesk Dick.

gr Marten
 
Volgens mij moet dat gewoon werken..
Hij houdt inderdaad maar 1 koppeling echt actief, maar andere koppelingen worden wel in het geheugen bewaard. Als je wisselt hoef je dus alleen maar in het bluetooth menu van de Rider te kiezen voor de andere headset (die al in het geheugen staat). De hele koppelings procedure hoeft dus niet opnieuw uitgevoerd te worden. Mits de Rider natuurlijk wel gewoon in het geheugen van de headset blijft staan.

Afgelopen vrijdag nog op die manier gedaan met een Rider 450.
 
Laatst bewerkt:
Dat werkt dus bij Dick op een 400 niet ...
Trouwens, de headsets houden geen apparaten vast in hun geheugen, want dat hebben ze niet.
De headset zenden hun specifiek signaal uit en de Rider snapt dat.
 
Veel headsets hebben wel degelijk een geheugen. Hoe zouden twee headsets anders met elkaar kunnen praten zonder steeds opnieuw verbinding te maken?
Ook kan je headsets resetten om zo hun koppelingen (geheugen) te wissen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, daar heb je gelijk aan.
Maar het eerder een 400 probleem dan een headset probleem.
 
Ander vraagje,….heeft iemand wel eens geprobeerd 2 headsets op 1 Rider 4xx werkend te krijgen?
Ik heb een Rider 400 (Software volledig up to date)
Heb een “zomer-“ en een “winterhelm” met een Cardo SHO-1 en een BTeasycom.
Beide kunnen gepaired worden met de TTR 400. (staan ook beide in het rijtje)
Echter ik krijg of de ene of de andere verbonden.
Wanneer ik van helm wissel moet ik eerst de andere verwijderen uit mijn TTR en daarna diegene die ik wil gaan gebruiken opnieuw pairen……iemand een idee?

Ja, daar heb je gelijk aan.
Maar het eerder een 400 probleem dan een headset probleem.

Heb jij een tomtom dan? :P
 
Ander vraagje,….heeft iemand wel eens geprobeerd 2 headsets op 1 Rider 4xx werkend te krijgen?
Ik heb een Rider 400 (Software volledig up to date)
Heb een “zomer-“ en een “winterhelm” met een Cardo SHO-1 en een BTeasycom.
Beide kunnen gepaired worden met de TTR 400. (staan ook beide in het rijtje)
Echter ik krijg of de ene of de andere verbonden.
Wanneer ik van helm wissel moet ik eerst de andere verwijderen uit mijn TTR en daarna diegene die ik wil gaan gebruiken opnieuw pairen……iemand een idee?

Heb het even getest net op een 450 icm cardo packtalk. Wisselen is inderdaad niet handig/makkelijk. Wat ook van belang is natuurlijk dat je headsets up to date zijn! Dat heb je niet vermeld dus misschien even nog controleren.

Eerst kreeg ik het zelfde probleem als hoe jij hem omschrijft. Als ik een gewone bleutooth koppeling maakte. Toen even goed de handleiding van de headsets er op nageslagen.

Nu bied cardo een manier om specifiek GPS te koppelen (jouw cardo toestel ook). Als ik deze manier gebruikte kon ik daarna wisselen. Ik moest weliswaar wel even het laatst gekoppelde toestel uitschakelen voordat het wisselen in de tomtom werkt. Vervolgens pakt hij telkens het laatst gekoppelde toestel.

Kortom via deze laatste manier hoef ik niet telkens opnieuw connectie te maken.

Handleiding voor jouw cardo vind je hier en de koppeling methode op blz 102.
https://www.google.nl/url?sa=t&sour...Cf0Cuyh8NBgi_IVpg&sig2=dKbnE6nufMFsgkWQl5a58A

Misschien een rare vraag.... Waarom koop je niet een headset waarbij je de unit kunt wisselen? Zodat je de docking op beide helmen laat zitten en alleen de unit wisselt. Tis dan wel een pukkel aan de buitenkant van je helm ten opzichte van je huidige cardo.... Maargoed ik denk misschien wel te simpel :$
 
Maar het eerder een 400 probleem dan een headset probleem.

Het is in ieder geval niet een probleem dat standaard bij alle Rider 4xx toestellen is.
Het kan ook heel goed een headset probleem zijn of gewoon een gebruikersfout. Als je bijvoorbeeld in de tussentijd een telefoon of ander apparaat koppelt aan de headset op het kanaal waar eerst de Rider aan gekoppeld was, dan is de headset waarschijnlijk de koppeling met de Rider kwijt en zal je opnieuw de pairingsprocedure moeten uitvoeren.

Als dit de eerste keer en het enige toestel is waarbij dit probleem voorkomt, dan vind ik de conclusie, dat het wel een bug zal zijn in de TomTom software, wat voorbarig. Al is het natuurlijk nog steeds goed mogelijk dat dit wel zo is.
 
Laatst bewerkt:
Daarmee bedoel ik dat het allemaal omslachtig is. Het moet precies zo en anders werkt het niet.
Zoals Willie hierboven omschrijft. En nee, ik heb geen Rider, maar ken de Rider van Dick ;)

Dus als dat wisselen problematisch gaat, dan vind ik dat de Rider dat moet oplossen/sturend zijn.
Rider: vraag aan headset info, pairen -> toevoegen aan lijst
Optie: activeer/deactiveer headset.

Als je aantal BT/Headset vragen en opmerkingen en issues telt in GPS land, dan is dat eigenlijk in 2017 heel triest.
 
Als je aantal BT/Headset vragen en opmerkingen en issues telt in GPS land, dan is dat eigenlijk in 2017 heel triest.

Klopt... Maar veel dingen zijn onwetendheid en het niet goed volgens van de instructies in de handleiding! Dus om per definitie de producten hiervan de schuld te geven is de makkelijkste weg.

Net als met routes maken het is even uitzoeken hoe dingen werken maar al volg je juiste instructies maak je de mooiste routes.

Ik zie het rustig uitzoeken van dat soort dingen als zaaien van voedsel. Als je het zorgvuldig doet is de opbrengst groter/beter. Dus kun je daarna genieten van een betere/grotere oogst O-)
 
Iemand wel een idee welke oortjes er wel werken met de TomTom Rider 4xx? Ik heb een TT Rider 450 weliswaar maar mag toch niks uitmaken.

Rij nu met de Sena 10R. Is fijn als het in de helm is ingebouwd...

Zoek je "losse" oortjes? Neem dan de Sony SBH20. De dopjes zijn klein genoeg om niet te drukken wanneer je de helm op hebt. Werkt gewoon goed met de Rider 4xx.
 
ik vind oortjes in de helm maar niks. tijdje gedaan, maar met opzetten van de helm ben ik ze beide altijd kwijt.

tzt bouw ik een sena in de helm
 
Switchen van headsets lijkt bij nader inzien toch te lukken.....
Lijk een kwestie van volgorde van inschakelen te zijn....
Eerst de TTR en pas daarna de headset......to be continued
 
ik rij al 10 jaar zonder die dingen in de helm
heb het wel gehad, maar...
geen getetter in mijn helm
vrienden willen ook geen cominicatie
je zit op de motor en dan ben je niet berijkbaar, old scool
meestal heb je die oorpluggen in
heb je de rest van die herrie niet nodig

voorlopig happy met de 410 met tryout myroute gold
nu nog op vakantie in 2 weken en dan ga ik voor gold

mzl koekeroe

ps. ben wel blij met de thedering, zodat ik de mogelijke opstoppeningen zie
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp had je eerste beide headset ingeschakeld toen je Rider inschakelde.
In die situatie zal de Rider de laatste gekoppelde/gebruikte pakken, gok ik. Als je de Rider geen keuze laat, wat je later gedaan hebt, komt het dus wel goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan