TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik een track in de 450 zet, gedownload of zelf gemaakt, hebben de routeplanningvoorkeuren in de 450, zoals snelste route, vermijd snelwegen of onverharde wegen dan nog enige invloed op het rijden van zo'n track? Of houd de track dan alleen rekening met de voorkeuren zoals deze gemaakt zijn op het moment van de track?
 
Neen. De Rider brengt je naar de track en volgt deze.
Als je routeplaningsvoorkeuren wilt gebruiken, moet je de itn route nemen.
 
Tsja, ook ik ontkom er niet aan.....
Ik gebruikte de 450 i.c.m. een Sony Z1 voor de thetering. En dat ging prima, snel koppelen en geen verlies van signaal.
Nu heb ik (tijdelijk) een Samsung S5 en krijg telkens de melding van "telefoon verbonden-verbinding verbroken" Soms ziet de 450 de S5 niet eens....
Inmiddels al meerder malen elkaar ontkoppeld maar een stabiele verbinding is niet te creëren....
Toch de Z1 maar weer uit de kast halen ?
 
Ik vermoed dat de telefoon ook met een ander apparaat is gekoppeld met handsfree protocol. En nu dus probeert om en om verbinding te leggen. Advies: kijk bij de BT pairings in de telefoon en kijk wat er te verwijderen is.
 
Ik vermoed dat de telefoon ook met een ander apparaat is gekoppeld met handsfree protocol. En nu dus probeert om en om verbinding te leggen. Advies: kijk bij de BT pairings in de telefoon en kijk wat er te verwijderen is.
De Rider is het enige apparaat wat gekoppeld is. Verder staat er niks onder Bluetooth. Zojuist even de Z1 weer gekoppeld en die blijft stabiel. Vreemd.
 
Tomtom de laatste versie (van vorige week) 17.2
Samsung versie 6.0.1

Hoe staan de zichtbaarheids instellingen van je Samsung?

Op zichtbaar voor gekoppelde toestellen? Of staat die uit?

Dit vind je onder instellingen - > bleutooth
 
Hoe staan de zichtbaarheids instellingen van je Samsung?

Op zichtbaar voor gekoppelde toestellen? Of staat die uit?

Dit vind je onder instellingen - > bleutooth
Ja, dat staat allemaal goed. De 450 ziet de S5 ook wel (heel af en toe niet) en hij koppelt ook, alleen wordt deze weer direct ontkoppeld. Een probleem waar heel veel Rider bezitters overigens last van hebben.
 
Ja, dat staat allemaal goed. De 450 ziet de S5 ook wel (heel af en toe niet) en hij koppelt ook, alleen wordt deze weer direct ontkoppeld. Een probleem waar heel veel Rider bezitters overigens last van hebben.

Oké mag ik vragen hoe het staat ondanks dat het goed staat?
 
Dat probleem ook gehad met mijn S5,ik heb nu vaste volgorde van verbinden en dat gaat goed.
1, wifi uit 2, bluetooth aan 3,mobiele hospot aan 4,bluetooth-tering aan.
In deze volgorde werkt het bij mij prima .
 
Ik kan er over meepraten. Met mijn Galaxy S6 en de Rider 400 ging het best goed maar werd langzaam steeds minder. Tegenwoordig is het gewoon een No-Go. De Rider vind de Galaxy vaak niet eens.

Heb voor de gein op het werk eens geprobeerd met een Samsung Active 2. Het ding wordt niet gebruikt maar heeft gewoon een simkaart met data. Die werd ook zeer moeizaam gevonden.

De Iphone 5S daarentegen draait als een tierelier. De tethering is al actief voordat ik uberhaupt een bruikbaar scherm te zien krijg. Ook vanuit standby is de Iphone eerder verbonden dan mijn headset.

Ik had de Iphone over. Heb deze helemaal leeg gemaakt en een pre-paid kaartje ingestopt. Alles verwijderd wat verwijderd kan worden en alles uitgeschakeld wat uitgeschakeld kan worden. Op deze manier kost een dag rijden mij ongeveer 10MB en 30-40% acculading.
 
3,mobiele hospot aan

Die actie is in deze context overbodig; de verwarring zit 'm erin dat wat android tethering noemt bij de eifoon hotspot heet. Maar voor deze functie hoef je op android dus géén wifi hotspot te maken; daar doet de rider niets mee.

Ik heb zelf gewerkt met de combinatie Rider 400/410 en 450 met zowel samsung S5, S6 als S7. Ik heb dit probleem bij de S5 ooit zelf ook gehad. Heb toen, behoorlijk geirriteerd, een hoop ding tegelijk gedaan (connecties verwijderen, reset etc). waardoor ik niet zeker ben wat de oplossing is geweest. Ik ben in de veronderstelling dat m'n autoradio de oorzaak was, maar ben niet zeker.
Advies: focus op de telefoon.
 
Oké mag ik vragen hoe het staat ondanks dat het goed staat?
Er staan geen gekoppelde apparaten bij Bluetooth,behalve de Rider. Als ik zoek dan vink ik aan dat de telefoon zichtbaar moet zijn. Meestal ziet hij deze dan ook en ik krijg met het pairen ook netjes de code te zien die ik op de telefoon moet accepteren. Daarna verbinden met de Rider. Dat gaat even goed, krijg de melding telefoon verbonden en een paar tellen daarna weer de melding dat de telefoon weer verbroken is. En dat herhaald zich telkens.
Verder heb ik uiteraard thetering aan staan. Dus alles wat in relatie staat met dit item staat correct ingesteld.
 
Als ik zoek dan vink ik aan dat de telefoon zichtbaar moet zijn.

De rest geloof ik allemaal wel.

Maar is bij deze functie hij tijdelijk zichtbaar? En blijft hij daarna ook voor niet gekoppelde toestellen zichtbaar? Ik heb zelf geen Samsung meer. Echter bij mijn Android toestel kan ik dit apart instellen.

Op het moment dat ik aanvink dat hij ook voor niet gekoppelde toestellen zichtbaar moet zijn, verdwijnt de storing die jij en zojuist nog een paar andere benoemde als sneeuw voor de zon.

Vandaar mijn belangstelling over deze specifieke instellingen.

De time-out hiervan moet je dus op "Nooit" zetten. Als je het teminste kunt instellen op jouw Samsung.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, ook ik ontkom er niet aan.....
Ik gebruikte de 450 i.c.m. een Sony Z1 voor de thetering. En dat ging prima, snel koppelen en geen verlies van signaal.
Nu heb ik (tijdelijk) een Samsung S5 en krijg telkens de melding van "telefoon verbonden-verbinding verbroken" Soms ziet de 450 de S5 niet eens....
Inmiddels al meerder malen elkaar ontkoppeld maar een stabiele verbinding is niet te creëren....
Toch de Z1 maar weer uit de kast halen ?
Als je een cardo in gebruik hebt en die op dat moment niet verbonden is dan blijft de TT 450 daar naar zoeken.
Ik heb de cardo omdat hij op dat moment niet gebruikt werd, verwijderd van de TT 450. En toen was Tethering weer helemaal goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan