TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een update over het importeren van GPX in Mydrive.
Het werkt alleen duurt het even voordat het zichtbaar wordt bij My drive...
Wat is even ...?
Hoe importeer je de route,via MyRoute-app,de verkenner of de cloud ?

Ik heb een route naar de TT geëxporteerd via de usb kabel met myroute-app connector en via de cloud(draadloos dus) en via de verkenner alle 3 komen niet in de TT MyDrive te staan ?
Uiteraard komen ze wel alle 3 gewoon in de TT te staan.
ik heb al een paar keer uit en ingelogd in MyDrive ,maakt niks uit.
Op de TT uit en ingelogd maakt ook niks uit.
Ik heb het idee dat er bij TT iets niet goed zit...?
 
Inloggen in mydrive, links naar het route symbooltje gaan, en dan gpx uploaden.

Na selecteren van de route kun je ook nog eens aangeven dat je deze wil synchroniseren met de Tomtom. (wat ik overigens een nutteloze feature vind, ik zet die route toch niet voor mijn lol in Mydrive?)
 
Ik heb een route naar de TT geëxporteerd via de usb kabel met myroute-app connector en via de cloud(draadloos dus) en via de verkenner alle 3 komen niet in de TT MyDrive te staan ?
Uiteraard komen ze wel alle 3 gewoon in de TT te staan.
ik heb al een paar keer uit en ingelogd in MyDrive ,maakt niks uit.
Op de TT uit en ingelogd maakt ook niks uit.
Ik heb het idee dat er bij TT iets niet goed zit...?

Enkele maanden geleden ging bij mij het Opslaan als - TomTom MyDrive (Beta) vanuit MyRouteApp nog gewoon goed. De routes waren zichtbaar in MyDrive.tomtom.com

Hierna is in MyDrive bij de routes de selectie "Synchroniseer deze route als een track op mijn systeem" er bij gekomen. En je raad het al na deze wijziging zijn opgeslagen nieuwe routes uit MyRouteApp niet meer zichtbaar in MyDrive. :(

Mijn oplossing Opslaan als - .gpx 1.1 in MyRouteApp en IMPORTEER EEN GPX-BESTAND in MyDrive. Even de route weggooien en de track een nieuwe naam geven die begind met een cijfer en "Synchroniseer deze route als een track op mijn systeem" aan zetten.
Hierna staat de route vindbaar op mijn TTR410 en in MyDrive. *D
 
Enkele maanden geleden ging bij mij het Opslaan als - TomTom MyDrive (Beta) vanuit MyRouteApp nog gewoon goed. De routes waren zichtbaar in MyDrive.tomtom.com
Bij mij heeft het ook altijd gewerkt maar zie nu pas dat het niet meer werkt.

Hierna is in MyDrive bij de routes de selectie "Synchroniseer deze route als een track op mijn systeem" er bij gekomen. En je raad het al na deze wijziging zijn opgeslagen nieuwe routes uit MyRouteApp niet meer zichtbaar in MyDrive. :(
Het ligt dus aan TT B|

Mijn oplossing Opslaan als - .gpx 1.1 in MyRouteApp en IMPORTEER EEN GPX-BESTAND in MyDrive. Even de route weggooien en de track een nieuwe naam geven die begind met een cijfer en "Synchroniseer deze route als een track op mijn systeem" aan zetten.
Hierna staat de route vindbaar op mijn TTR410 en in MyDrive. *D
Dat zijn wel heel veel handelingen om een route in Mydrive de krijgen,ik laat ze wel in MyRoute-app staan kan ik ze gewoon draadloos versturen en staat meteen alleen de track in de TT.
 
Hallo reizigers en toerders, is er iemand die zijn TomTom 40,400 of 410 wil verkopen?
Reactie mag uiteraard in pb om dit topic schoon te houden.

Het is een 410 geworden!! Nu eerst maar eens even goed verdiepen in alle mogelijkheden.
 
Hierna is in MyDrive bij de routes de selectie "Synchroniseer deze route als een track op mijn systeem" er bij gekomen. En je raad het al na deze wijziging zijn opgeslagen nieuwe routes uit MyRouteApp niet meer zichtbaar in MyDrive. :(

Maar ze zijn er wel. Sluit maar eens een TT aan op het zelfde account. Krijg je ineens alles uit het verleden voor je kiezen :(
 
Maar ze zijn er wel. Sluit maar eens een TT aan op het zelfde account. Krijg je ineens alles uit het verleden voor je kiezen :(
Dat klopt ja,vorige week de TT reset naar fabrieksinstellingen en na synchroniseren kwamen alle oude routes er weer in te staan. Daarom vond ik het ook zo vreemd dat het nu niet meer werkt.
 
Bij het rijden van routes (tracks) en spannende routes loop ik zeer regelmatig tegen het probleem aan dat ik over afgesloten wegen wordt gestuurd. Vooral de laatste keren in de Eifel en Luxemburg.

Bij tijdelijke wegafsluitingen begrijp ik dat deze niet in het systeem staan (hoewel ik een "Wegversprring" knop naast de meld flitser knop als een welkome aanvulling zie)

Maar in de meeste gevallen gaat het om permanent afgesloten straten of soms een onverhard bospad dat net iets meer bochten heeft. Meestal Sta ik dan weer voor zo'n bord met anlieger frei.
full

Zelf vind ik het niet eens zo er om af en toe bij controle tol te moeten afdragen maar mijn vrouw werkt in de verkeersveiligheid en als we dan gesnapt worden dan moet ik tot mijn dood horen dat ze door mij een bekeuring gekregen heeft. :X

Nu blijkt naar de TomTom aanwijzingen blijven luisteren tijdens het omrijden zeer onbetrouwbaar. Het overschakelen naar het route overzicht geeft weer onvoldoende overzicht en telken zoomen met die dikke handschoen vingers is niet echt veilig.

Dus maar de "Huidige route" (bij spannende route) optie en "Vermijd wegversperring" maar ook dan wordt ik regelmatig langs dezelfde afsluiting gestuurd. En soms geeft hij aan dat er geen alternatief gevonden kan worden en ben ik vervolgens mijn spannende route kwijt.

Dan maar de "Zoek alternatief" optie. Dit werk beter maar is dan echt een andere langere route. Maar ook hier soms de melding geen alternatieve route gevonden en de route kwijt zijn.

Vermijd deel van route vind ik te lastig om te bedienen met handschoenen aan en draaiende motor langs de kant van de weg.

Ben ik de enige of zijn er meer die hier last van hebben? En wat is de beste manier om hiermee om te gaan? Hoewel zeker niet perfect ging mijn Zumo 390 beter met de omrijden functie om.

Ik heb al besloten voortaan de routes op te nemen en de kaart fouten thuis te melden bij TomTom. Misschien heb ik dan na 500.000 KM :] de meeste afsluitingen wel gemeld. :+ (en enkele zeer mooie wegen onvindbaar gemaakt voor zij die wel berijd zijn af en toe tol te betalen)
 
Laatst bewerkt:
Wat is even ...?
Hoe importeer je de route,via MyRoute-app,de verkenner of de cloud ?

Ik heb een route naar de TT geëxporteerd via de usb kabel met myroute-app connector en via de cloud(draadloos dus) en via de verkenner alle 3 komen niet in de TT MyDrive te staan ?
Uiteraard komen ze wel alle 3 gewoon in de TT te staan.
ik heb al een paar keer uit en ingelogd in MyDrive ,maakt niks uit.
Op de TT uit en ingelogd maakt ook niks uit.
Ik heb het idee dat er bij TT iets niet goed zit...?

Het vanaf Tyre naar TT mydrive sturen duurde ongeveer 30 minuten.
Vreemde is wel dat als ik de Rider aan de cloud heb hangen het wel snel gaat. Binnen 5 minuten zie ik hem dan terug
 
En wat is de beste manier om hiermee om te gaan?

Even op de pijl links drukken om uitgezoomd te zien wat de TT zou willen en ondertussen even op basis van de combi van wat je ogen zien van de lokale situatie en wat je gezond verstand daar van vindt gedurende circa vijf minuten je eigen keuze maken ;)
 
Staan ze in de tomtom, of in Mydrive?
Mydrive synced wel NAAR de tomtom, maar niet terug. Dus verwijderen in mydrive betekent NIET dat ze ook in de tomtom verwijderd zijn. Dacht ik...
 
Ik heb een Rider 400. Daar heb ik routes in gewist. Deze worden niet in MyDrive gewist. Dat weet ik. Maar ik zie ook geen routes/tracks in MyDrive staan.
Nu heb ik op een Smartphone de TomTom GO app geïnstalleerd en daar dezelfde account gebruikt voor MyDrive als in de Rider400. Nu zijn alle routes/tracks vanaf afgelopen Mei, die ik in de Rider al gewist had, weer zichtbaar in de TomTom Go app.

Ik vermoed dat MyRouteApp hier een hand in heeft. Ik verstuur alles vanuit MyRouteApp d.m.v de ingebouwde MyDrive functie naar de Rider.
 
Even op de pijl links drukken om uitgezoomd te zien wat de TT zou willen en ondertussen even op basis van de combi van wat je ogen zien van de lokale situatie en wat je gezond verstand daar van vindt gedurende circa vijf minuten je eigen keuze maken ;)

Hans dit is ook de methode die ik hanteerde voordat ik met de "Vermijd wegversperring" en "Zoek alternatief" opties ging experimenteren. Ik had al niet heel veel vertrouwen in deze opties daar de Zumo hier ook niet echt goed me om gaat.

Maar na het drukken op de pijl links krijg ik de hele route in beeld en zijn de wegen in de buurt niet meer zichtbaar. Dan dus maar blijven zoomen en scrollen wat niet echt veilig is tijdens het rijden.

Ik had gehoopt dat er een handigere methode was. Ik heb bij een route van 300KM in de Eifel gemiddeld meer dan 5 maal dat ik om moet rijden. Het grootste deel hiervan door de "anlieger frei" kaartfouten. (enkele hiervan was ik trouwens ook al met de onroute kaart tegengekomen)

Nu moet ik toegeven dat ik de laaste twee keer thuis niet echt routes voorbereid had i.v.m. de last minute boekingen. Maar door het ontbreken van Streetview is het thuis ook niet echt mogelijk om dit te voorkomen.
 
Hans dit is ook de methode die ik hanteerde voordat ik met de "Vermijd wegversperring" en "Zoek alternatief" opties ging experimenteren. Ik had al niet heel veel vertrouwen in deze opties daar de Zumo hier ook niet echt goed me om gaat.

Maar na het drukken op de pijl links krijg ik de hele route in beeld en zijn de wegen in de buurt niet meer zichtbaar. Dan dus maar blijven zoomen en scrollen wat niet echt veilig is tijdens het rijden.

Ik had gehoopt dat er een handigere methode was. Ik heb bij een route van 300KM in de Eifel gemiddeld meer dan 5 maal dat ik om moet rijden. Het grootste deel hiervan door de "anlieger frei" kaartfouten. (enkele hiervan was ik trouwens ook al met de onroute kaart tegengekomen)

Nu moet ik toegeven dat ik de laaste twee keer thuis niet echt routes voorbereid had i.v.m. de last minute boekingen. Maar door het ontbreken van Streetview is het thuis ook niet echt mogelijk om dit te voorkomen.

Eerst op het onderste gedeelte van het pijltjeknopje drukken, daar staat meen ik een vergrootglas met een plusje of zo. Daarna kun je kiezen voor plus of min. In dit geval dus een aantal keer op de min drukken voor meer overzicht. Je moet dit wel vrij snel doen anders komt dit gedeelte weer in de oorspronkelijke stand te staan.
 
Laatst bewerkt:
...
Ik vermoed dat MyRouteApp hier een hand in heeft. Ik verstuur alles vanuit MyRouteApp d.m.v de ingebouwde MyDrive functie naar de Rider.

Zou zomaar kunnen. Ik gebruik de MyRouteApp niet en ik heb nergens last van.
Met een Rider, 2x TTGo App en Go520 op 1 account.
 
Eerst op het onderste gedeelte van het pijltjeknopje drukken, daar staat meen ik een vergrootglas met een plusje of zo. Daarna kun je kiezen voor plus of min. In dit geval dus een aantal keer op de min drukken voor meer overzicht. Je moet dit wel vrij snel doen anders komt dit gedeelte weer in de oorspronkelijke stand te staan.

en al rijdend is dat een hele uitdaging. Zit nog een beste verbetering in voor TT
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan