Zoektocht naar juiste motor

Amaroela

MF'er
19 apr 2017
34
0
Hoi, sinds kort ben ik begonnen met rijlessen en ik vind het super! De grote vraag die mij nu bezighoudt is welk type motor het meest geschikt is voor mij. Ik ben een vrouw van 1.65 mtr. en ben erachter gekomen dat een zithoogte van zo'n 179 mm maximaal is. Dat valt nog niet mee, gezien de type motoren waar ik steeds weer voor val. Ik ben op zoek naar een stoere motor. Trefwoorden qua motortype: roadster, naked bike, allroad, stoer, compact en hanteerbaar voor een beginner, maximaal 179 mm zithoogte.
Hebben jullie misschien suggesties voor deze beginneling?
Alvast bedankt voor jullie reacties 8-)

Correctie: zithoogte moet dus maximaal 790 mm zijn :$
 
Laatst bewerkt:
Hoi, sinds kort ben ik begonnen met rijlessen en ik vind het super! De grote vraag die mij nu bezighoudt is welk type motor het meest geschikt is voor mij. Ik ben een vrouw van 1.65 mtr. en ben erachter gekomen dat een zithoogte van zo'n 179 mm maximaal is. Dat valt nog niet mee, gezien de type motoren waar ik steeds weer voor val. Ik ben op zoek naar een stoere motor. Trefwoorden qua motortype: roadster, naked bike, allroad, stoer, compact en hanteerbaar voor een beginner, maximaal 179 mm zithoogte.
Hebben jullie misschien suggesties voor deze beginneling?
Alvast bedankt voor jullie reacties 8-)
dat is wel erg laag hoor....
 
Als mevrouw verder een normaal postuur heeft, zal de lengte van haar benen, gemeten aan de binnenkant, ongeveer 70 cm zijn inclusief de voet. Dat gaat met 81 cm zithoogte niet goed lukken.
 
Je kan altijd de motor verlagen d.m.v. van een kit of het zadel verlagen.
:^
Neem dat mee on je overweging.

Mij meisje is ook wat aan de korte kant. Rijdt een ZR-7, verlagingkit achter, vorkpoten beetje doorgestoken, jiffy ingekort.
 
Welkom op MF.

Tip: kijk eens naar een hayabusa (liefst een rode), die liggen vanwege hun design ook erg laag bij de grond.
 
Oei, jullie zijn er vroeg bij hahaha. Het was dus 790 mm. Bedankt voor je reactie ;-)
 
Amaroela, kijk ook even naar verhoogde motorlaarzen. (er zijn verschillende merken, kosten +- 200/250,=.

Mijn vrouw heeft die ook (merk/type ff kwijt), zonder dat het er vreemd uitziet, daarmee pak je snel 3cm extra aan beenlengte. Volgens mij heeft ze die gekocht bij Arie Molenaar, die had 2 types.

Met haar 168cm kan ze prima nu op een Monster900 (met zithoogte 800mm/80cm)
 
Laatst bewerkt:
CB600f Hornet met verlagings-set.
Ideaal! Stuurt super, goed blok, bulletproof.

Thanks! deze motor was mij al een paar keer opgevallen, zeker het type waar ik naar op zoek ben, maar was vanwege zijn hoogte al afgevallen. Jouw tip geeft mij zeker weer hoop, bedankt!
 
Amaroela, kijk ook even naar verhoogde motorlaarzen. (er zijn verschillende merken, kosten +- 200/250,=.

Mijn vrouw heeft die ook (merk/type ff kwijt), zonder dat het er vreemd uitziet, daarmee pak je snel 3cm extra aan beenlengte. Volgens mij heeft ze die gekocht bij Arie Molenaar, die had 2 types.

Met haar 168cm kan ze prima nu op een Monster900 (met zithoogte 800mm/80cm)

Had ik echt niet verwacht dat dit mogelijk was! Klinkt goed. Bedankt voor je tip. De Monster900 had ik inderdaad ook al op het oog ;)
 
Of je koopt gewoon welke motor je wilt...
in plaats van uit gaan zitten zoeken op (zit)hoogte

https://www.youtube.com/watch?v=YId9Pr_RlIo


Edit:
En nu zonder dollen:
Een vriendin van me die is ook aan de korte kant (1,65m iets) en die heeft een Honda Rebel.

Oh en "stoer" is nogal subjectief ;)
Evenals "hanteerbaar voor beginners"....
 
Laatst bewerkt:
Een GSX-R1000 heeft een zithoogte van 810mm. Dat is niet 179mm, maar het is niet hoog.

Hoi, dit type motor is niet echt waar ik naar op zoek ben. Daarnaast is 810 mm echt te hoog. Misschien als ik al jaren ervaren zou hebben de hoogte een minder groot obstakel zou kunnen zijn, maar nu zou ik dat echt niet fijn vinden. Maar bedankt voor je reactie!
 
Er zijn redelijk wat mooie en betaalbare nakeds te koop waar jij prima op kan rijden. Denk aan de ER6n (Z650 nu), SV650, CB600, MT07 etc. Wat betreft all road, ik ben zelf 1.71 en rij een F650GS, met een verlaagd zadel kan jij daar ook makkelijk op rijden :)
 
:^
Neem dat mee on je overweging.

Mij meisje is ook wat aan de korte kant. Rijdt een ZR-7, verlagingkit achter, vorkpoten beetje doorgestoken, jiffy ingekort.

Hoi, dit type kende ik nog niet. Ff gegoogled. Is zeker een optie, wel het type motor dat ik zoek. Bedankt voor je tips, super!
 
Welkom op MF.

Tip: kijk eens naar een hayabusa (liefst een rode), die liggen vanwege hun design ook erg laag bij de grond.

Hoi, inderdaad laag bij de grond, maar niet het type motor dat ik zoek. tja, dat zal je altijd zien hé? Bedankt voor je reactie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan