Motor-Forum

Select Forum

Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Cool people ride electric

Reg. datum:
18 sep. 2012
quote:

Oef, moet je niet in een panieksituatie toch nog je "koppeling" ineens inknijpen :X

Koppeling? Dat is zo: "niet van deze tijd". :P
Na het motor rij-examen geen knetterpot meer aangeraakt en gelijk al op elektrisch overgestapt. Remmen doe ik met de multifunctionele vermogenshendel. Draai hem door de
nulstand en rem op de motor af met een kleine teruglevering van energie. :t
Vectrix VX-1 motorscooter 2012, zelfbouw accupakket 104Ah

Reg. datum:
14 mrt. 2007
quote:
halflive schreef op 14 mei 2017 @ 18:32:
Normaal rij ik BMW met de Lego schakelaars. Nu rij ik twee maanden op een F-je met Japanse richtingaanwijzers. Dat went niet, dat schuifje is een drama. naar rechts gaat wel, maar naar links over het schuifje en dan trekken is raar.

Dat dingen veranderen klopt, Vroeger moest je gas, lucht, ontsteking regelen en dan ook nog op je olietoevoer letten en af en toe pompen.
Maar de achterrem zetten waar bij andere modellen de koppeling zit is raar, dat is een soort symmetrie wens vervullen. Ik ga op een gegeven moment elektrisch rijden. Maar daarnaast zal ik ook nog jarenlang brandstof blijven rijden. Dan vind ik een rem op een plek waar je normaal gesproken vol knijpt gevaarlijk.

Dat is bij een scooter toch niet anders?
In mijn brommertijd best vaak gewisseld tussen schakelbrommer en scooter of een automaat als een puch maxi. Nooit problemen met de bediening gehad.
Suzuki GS650 Katana, BMW R60/7, BMW K100RS, BMW R1150R

.CMX450C.

Reg. datum:
28 dec. 2003
Goed bezig, die Belgen.

De Vlaamse administratie onderzoekt of de premies voor de aanschaf van elektrische wagens niet uitgebreid kunnen worden tot elektrische motorfietsen.
"Omwille van het positief effect dat ze hebben op zowel het milieu als de files."
Vriendelijke groet, Ton.

de la Tourette

Reg. datum:
21 okt. 2002
Moest net parkeren op een hellende parkeerplaats, en toen bemerkte ik toch een piepklein nadeeltje van de Zero: je kan hem niet in z'n versnelling trappen om rollen te voorkomen... Toch maar even een ander plekje opgezocht :P

Oja en bij een tramhalte hoorde ik iemand "heng heng" zeggen "Ja, je moet toch wel dat motorgeluid hebben he!" _O-
Gilles wijzigde dit bericht op vrijdag 19 mei 2017 11:58 (20%)
Meer dan 425 Nederlandse en Vlaamse motorzaken, meer dan 3769 recensies... Hier!
Mijn elektrische motorfiets.nl

Reg. datum:
14 mrt. 2007
vroeger op een walaroo had je op de voorrem een grendel zitten waarmee je hem kan blokkeren.
Zoiets zou dus ook handig zijn op een elektrische motorfiets?
Suzuki GS650 Katana, BMW R60/7, BMW K100RS, BMW R1150R

Honda VFR1200XD

Reg. datum:
03 nov. 2005
Bij de Honda DCT zit er een handrem op 8-)

Meest gestelde vraag: waar is dat hendeltje op het stuur voor?

Zou ook mooi bij de Zero kunnen dus.
Erbij: Topkoffer (H&BXplorer 45L), Ori. Zijkoffers, Garmin 550, Middenbok, Akra Titanium, LED Mistlampen, Toerwindscherm, Kuipbeugel, Handvatverwarming, Windgeleiderset, Fenda Extenda, Pyramid Hugger, Hyperpro progressieve veer voor / 461 shock achter

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
quote:
DAF400 schreef op 19 mei 2017 @ 11:58:
vroeger op een walaroo had je op de voorrem een grendel zitten waarmee je hem kan blokkeren.
Zoiets zou dus ook handig zijn op een elektrische motorfiets?

Ik dacht dat alle scooters dat hadden, juist om datt wegrollen tegen te gaan.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

de la Tourette

Reg. datum:
21 okt. 2002
Denk dat het handig zou zijn, met name in landen met wat meer glooiingen dan hier (oftewel alle andere landen ter wereld :X)
Meer dan 425 Nederlandse en Vlaamse motorzaken, meer dan 3769 recensies... Hier!

.CMX450C.

Reg. datum:
28 dec. 2003
Zoiets simpels is toch wel los te koop? Of te maken?
Anders een elastiek of een velcro of een minispanband om je remhendel, hetzelfde resultaat.
Vriendelijke groet, Ton.

Honda VFR1200XD

Reg. datum:
03 nov. 2005
Je kunt natuurlijk ook een schijfremslot er op doen en dan voorzichtig het slot tegen de klauw laten aankomen.

Staat hij en op slot en hij kan niet meer verder rollen.

Daarnaast heb ik ook wel eens inderdaad zo'n kleurig elastiekje gezien wat je om je remhandel en gas kunt doen als reminder voor je schijfremslot. Werkt ook want die trekt de rem aan.
Erbij: Topkoffer (H&BXplorer 45L), Ori. Zijkoffers, Garmin 550, Middenbok, Akra Titanium, LED Mistlampen, Toerwindscherm, Kuipbeugel, Handvatverwarming, Windgeleiderset, Fenda Extenda, Pyramid Hugger, Hyperpro progressieve veer voor / 461 shock achter

de la Tourette

Reg. datum:
21 okt. 2002
Wacht effe.. we hebben het hier over een motor van ruim 18K. Dat is duurder dan een VW Golf.. en dan gaan we met een spanbandje klooien? :?

.CMX450C.

Reg. datum:
28 dec. 2003
quote:
Gilles schreef op 23 mei 2017 @ 11:07:
Wacht effe.. we hebben het hier over een motor van ruim 18K. Dat is duurder dan een VW Golf.. en dan gaan we met een spanbandje klooien? :?

Ja, waarom niet?
Als een spanbandje van een euro voorkomt dat mijn motor van 18K omdondert dan wil ik daar best mee klooien. Een integrale oplossing is mooier, maar zolang die er niet is...
Vriendelijke groet, Ton.

de la Tourette

Reg. datum:
21 okt. 2002
quote:
winshots schreef op 23 mei 2017 @ 13:45:

[...]

Ja, waarom niet?
Als een spanbandje van een euro voorkomt dat mijn motor van 18K omdondert dan wil ik daar best mee klooien. Een integrale oplossing is mooier, maar zolang die er niet is...

Ahh zo. Jah, dan kies ik in de tussentijd gewoon ander plekje :P

.CMX450C.

Reg. datum:
28 dec. 2003
quote:
Gilles schreef op 23 mei 2017 @ 14:01:

[...]

Ahh zo. Jah, dan kies ik in de tussentijd gewoon ander plekje :P

Ja graag, want hier sta ik al. :+
Vriendelijke groet, Ton.

Reg. datum:
09 apr. 2004
quote:
Gilles schreef op 23 mei 2017 @ 11:07:

:^
Een scooter heeft een blikje en een veertje, kost nix. Ik denk het zal toch niet waar zijn? En jawel hoor de eerste hit op Google zijn mensen met een los klittebandje. Het is dus echt waar, joe koopt een kapitale motor en er zit geen wegrolbeveiliging op.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Reg. datum:
29 mei. 2009
Eh, in MY2017 is een parkeerrem een optie voor de Zero hoor... Check de handleiding.
GSF600 Bandit S 1996(exit 100k km) BMW F650GS(exit 100k km) Zero DSR ZF13

Reg. datum:
09 apr. 2004
quote:
Skidz schreef op 24 mei 2017 @ 10:14:
Eh, in MY2017 is een parkeerrem een optie voor de Zero hoor... Check de handleiding.

Gedaan:
quote:
LET OP: parkeer alleen op een plat en stevige ondergrond
anders kan de motorfiets omvallen en schade oplopen.

Uit de manual van de 2016 DS

Reg. datum:
28 feb. 2002
quote:
halflive schreef op 24 mei 2017 @ 12:40:

[...]
u
Gedaan:

[...]

Uit de manual van de 2016 DS

Da's ouwe meuk van vorig jaar. :+

de la Tourette

Reg. datum:
21 okt. 2002
quote:
Skidz schreef op 24 mei 2017 @ 10:14:

Optie?? Mijns inziens zouden alle Zero's gewoon standaard volledig uitgevoerd moeten zijn...
Zo kwam ik er pas bij aflevering achter dat zelfs de sigarettenaansteker (stroom output) een optie was... kom op zeg... |(

Currently Electrified

Reg. datum:
06 sep. 2006
Voor belangstellenden wellicht goed om te weten....

Dit najaar is er weer het evenement Ecomobiel, maar liefst drie dagen lang.

10, 11 en 12 oktober in de Brabanthallen in 's Hertogenbosch.
Hybride wijzigde dit bericht op woensdag 24 mei 2017 14:16 (11%)
Reden: Andere link toegevoegd
---- The true sign of intelligence is not knowledge but imagination ---- People saying it cannot be done should not interrupt those who are doing it ----

KTM 1190adv, Zero DS, 5x CB750

Reg. datum:
18 nov. 2002
quote:
Gilles schreef op 24 mei 2017 @ 13:00:

[...]

Optie?? Mijns inziens zouden alle Zero's gewoon standaard volledig uitgevoerd moeten zijn...
Zo kwam ik er pas bij aflevering achter dat zelfs de sigarettenaansteker (stroom output) een optie was... kom op zeg... |(

Dankzij de dure accu wordt daarop bezuinigd. Ik heb overigens zo'n sigarettending hier lokaal gekocht voor 8 euro ipv 55 euro bij Zero
Honda CB750 SOHC en Laverda telleronderdelen en -restauraties : http://www.cb750faces.com

Reg. datum:
16 aug. 2009
Heey allemaal,

Ik ben nieuw hier maar volg al een tijdje dit deel over electrische motors. Ik ben vandaag bij een Zero ds 11,4 wezen kijken. Mooie fiets, degelijke afwerking en serieus een goede optie als woon werk verkeer. Toch heb ik een paar vragen hopelijk hebben jullie er een antwoord op.

- hoe zit het met de wegenbelasting bij een Zero?
- zijn er al mensen met hogere km standen, > 100.000 km, hoe functioneert de Zero en de accu dan nog?

Dank jullie wel!

Cool people ride electric

Reg. datum:
18 sep. 2012
quote:
Kevin Jonkers schreef op 24 mei 2017 @ 17:08:
Heey allemaal,

Dank jullie wel!

Voor mijn Vectrix is de wegenbelasting.......Zero. :9
Voor een Zero lijkt mij .................ook Zero. :}
Vectrix VX-1 motorscooter 2012, zelfbouw accupakket 104Ah

Currently Electrified

Reg. datum:
06 sep. 2006
quote:
Kevin Jonkers schreef op 24 mei 2017 @ 17:08:
Geen wegenbelasting, houderschapsbelasting of hoe het ook mag heten.

quote:

- zijn er al mensen met hogere km standen, > 100.000 km, hoe functioneert de Zero en de accu dan nog?
Zover ben ik nog niet....

Onlangs hadden we het hier nog over de betrouwbaarheid op de lange duur, blader even terug.

Hier in de buurt: Hybride in "Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic..."
---- The true sign of intelligence is not knowledge but imagination ---- People saying it cannot be done should not interrupt those who are doing it ----

Reg. datum:
26 jan. 2014
Er zijn al wat fietsen die grens gepasseerd, meestal is er hooguit een paar procent verlies. Zero geeft ook een stevig lange garantie op de accupakketten.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.