[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Ik krijg de bouten van m'n tandwiel met geen mogelijkheid in beweging. :') Ze hebben de hele nacht gezwommen in kruipolie, maar geen millimeter beweging. Morgen de achterband maar in de auto flikkeren en naar de garage rijden. Ben er helemaal klaar mee.

Ik gebruik bij moeilijke bouten altijd zo'n ding met een dop erop:

08-555.jpg


De dop zet ik dan aan een kant en aan de andere kant geef ik er een paar flinke klappen op met een kunststof hamer. Werkt perfect voor tandwiel moeren, wielassen, achterbrug as enzovoorts.
 
Gebruik zelf ook al jaren Speed demons. Ik rijd er rond de 35k km mee. Ik vind ze beter dan de BT45.

Marc

Ja de BT45 is echt ruk kwa levensduur, Eind Januari / Begin Februari nieuwe gemonteerd en nu al ver versleten en niet meer dan 5000km.

Volgende wordt de Demon achter.

Tevens de GS vanochtend nieuwe glijmiddel gegeven + filter en schakelen en wegrijden gaat voor mijn idee weer wat lekkerder :)
 
Laatst bewerkt:
Al geprobeerd, ik heb zelfs m'n vader al ingeschakeld. Ze willen gewoon echt niet los. De frustratiegrens is inmiddels ook wel bereikt, dus ik denk dat ik meer stuk zou maken dan goed zou doen, als ik nu nog meer dingen zou proberen. :')

Ik breng het wiel morgen gewoon naar de garage, kunnen zij ze losmaken. Ik krijg de motor toch deze week niet af, gezien de levertijden van onderdelen, dus dat is ook allemaal geen ramp.
 
Al geprobeerd, ik heb zelfs m'n vader al ingeschakeld. Ze willen gewoon echt niet los. De frustratiegrens is inmiddels ook wel bereikt, dus ik denk dat ik meer stuk zou maken dan goed zou doen, als ik nu nog meer dingen zou proberen. :')

Ik breng het wiel morgen gewoon naar de garage, kunnen zij ze losmaken. Ik krijg de motor toch deze week niet af, gezien de levertijden van onderdelen, dus dat is ook allemaal geen ramp.

Wringijzer gebruiken. Dan komt het los of het breekt af, een van de twee.

https://static.mijnwebwinkel.nl/win.../c59d27eecb421198e1dc46ff88fd1a6ecc3aed94.jpg
 
Ik gebruik bij moeilijke bouten altijd zo'n ding met een dop erop:

[afbeelding]

De dop zet ik dan aan een kant en aan de andere kant geef ik er een paar flinke klappen op met een kunststof hamer. Werkt perfect voor tandwiel moeren, wielassen, achterbrug as enzovoorts.

Doe ik ook, alleen pak ik dan in plaats van die hamer een stuk buis wat ik eroverheen schuif dat in voor dit heb liggen.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Stuk gereedschap zit in iedere doppenset. Een enorme buis kun je voor een paar euro halen bij je locale bouwmarkt. Kun je het de volgende keer zelf.
 
Overigens is dat klepsteltooltje van Louis echt ruk.

Klopt. Wat ik deed is ofwel steeds na elke poging het tooltje met de slijpsteen bijschaven. Ofwel met een schroevendraaier ervoor zorgen dat het tooltje op de klepvolger blijft zitten. De schroevendraaier hield ik dan rechtop en duwde ik tegen het tooltje aan.

Ik zag dat het motion pro tool goede reviews heeft, eind dit jaar als ik naar amerika ga neem ik er eentje mee terug :P
 
Stuk gereedschap zit in iedere doppenset. Een enorme buis kun je voor een paar euro halen bij je locale bouwmarkt. Kun je het de volgende keer zelf.

Ik had 5 jaar geleden al een wringijzer moeten kopen, had me zoveel moeite bespaard. Kost ook nog eens geen drol..
 
Ja de BT45 is echt ruk kwa levensduur, Eind Januari / Begin Februari nieuwe gemonteerd en nu al ver versleten en niet meer dan 5000km.

Volgende wordt de Demon achter.

Tevens de GS vanochtend nieuwe glijmiddel gegeven + filter en schakelen en wegrijden gaat voor mijn idee weer wat lekkerder :)

BT45 versleten na 5000 km? Hoe kan dat nou? Ik heb bt45 setje nog van de vorige eigenaar erop zitten. Moeten binnenkort wel vervangen worden. Ik heb er zelf al ong. 13000 mee gereden + de afstand van de vorige eigenaar.
 
Stuk gereedschap zit in iedere doppenset. Een enorme buis kun je voor een paar euro halen bij je locale bouwmarkt. Kun je het de volgende keer zelf.

Ik heb alles geprobeerd wat er in m'n gereedschapskisten zit en ze komen niet los. De volgende keer kan ik het sowieso zelf, omdat ik 'm zelf geen maanden in de pekel langs de strooiroute laat staan. ;)

Jullie hoeven niet te geloven dat ik alles geprobeerd heb en het gewoon te vast zit om handmatig los te krijgen hoor. Als je langs wil komen om het zelf te proberen, krijg je nog wel een kop koffie van me ook. :+
 
Ik heb alles geprobeerd wat er in m'n gereedschapskisten zit en ze komen niet los. De volgende keer kan ik het sowieso zelf, omdat ik 'm zelf geen maanden in de pekel langs de strooiroute laat staan. ;)

Jullie hoeven niet te geloven dat ik alles geprobeerd heb en het gewoon te vast zit om handmatig los te krijgen hoor. Als je langs wil komen om het zelf te proberen, krijg je nog wel een kop koffie van me ook. :+


zit er niet wel eens een loctide-achtige vloeistof tussen deze boutjes gesmeerd? even warm maken dus!

ik heb het tandwiel in de bankschroef gezet (tot op de bankschroef afdrukken in het tandwiel) en kon ze na een beetje tikken allemaal redelijk goed losdraaien.
 
zit er niet wel eens een loctide-achtige vloeistof tussen deze boutjes gesmeerd? even warm maken dus!

ik heb het tandwiel in de bankschroef gezet (tot op de bankschroef afdrukken in het tandwiel) en kon ze na een beetje tikken allemaal redelijk goed losdraaien.

Het ziet eruit alsof het hele tandwiel überhaupt nog nooit vervangen is, om eerlijk te zijn. Ik heb oprecht alles al geprobeerd, incluus hitte, kou, woede, schelden, smeken en negeren. Maar wederom, mocht je het willen proberen, ik heb koffie. :)

54GIXqqr.jpg
 
Weet iemand of je de Expulsa RR 15w50 wel mag gebruiken in de GS500 ? Ik kwam erachter dat deze dus vol-synthetische olie is.

Wist ik pas nadat ik ververst had!!!!
 
Weet iemand of je de Expulsa RR 15w50 wel mag gebruiken in de GS500 ? Ik kwam erachter dat deze dus vol-synthetische olie is.

Wist ik pas nadat ik ververst had!!!!


vol-syntheet kan meer warmte hebben dan half/niet syntheet dacht ik.

dus lijkt me geen probleem.
 
Weet iemand of je de Expulsa RR 15w50 wel mag gebruiken in de GS500 ? Ik kwam erachter dat deze dus vol-synthetische olie is.

Wist ik pas nadat ik ververst had!!!!

Heb ik er ook nog in zitten omdat ik een aanhanger ging trekken. Dan loopt hij wat warmer en dan is het handig als je er olie in hebt zitten die wat meer kan hebben. Prima olie zeker in de zomer maar het is minder ideaal voor temperaturen onder het vriespunt. Aangezien we die hier niet zo vaak hebben is dat ook niet erg :]
 
Laatst bewerkt:
Mooi dan, bij de semi heb ik toch vaak gehad dat hij 120 graden aantikte en daar op bleef.

Vooral bij 100 wegen of sneller, niet echt ideaal.
Kroon-olie zegt zelf dat het een lage vluchtigheid heeft, dus minder damping / verbranden.


Trouwens voor 23 Juli, wat voor tijd spreken we af ? IsaacR en ik gaan zondag al rond limburg rijden, en ik wil tussen de middag in Duitsland eten.
 
Ik weet niet waar iedereen vandaan moet komen.
Maar misschien is het handig om voor de mensen die van boven Eindhoven komen ergens rond Eindhoven te verzamelen en dan ik een groep naar het zuiden te rijden?
Lijkt me gezellig in ieder geval.
 
Ik wil best rond een benzinepomp in Eindhoven verzamelen hoor!, anders kom ik er toch langs als ik via Nederland rij, nu rij ik zondag via België, omdat isaac en ik samen rijden.
 
Klopt. Wat ik deed is ofwel steeds na elke poging het tooltje met de slijpsteen bijschaven. Ofwel met een schroevendraaier ervoor zorgen dat het tooltje op de klepvolger blijft zitten. De schroevendraaier hield ik dan rechtop en duwde ik tegen het tooltje aan.

Ik zag dat het motion pro tool goede reviews heeft, eind dit jaar als ik naar amerika ga neem ik er eentje mee terug :P

Ik heb uiteindelijk ook met iets geduwd om te zorgen dattie blijft zitten. Kan me alleen niet voorstellen dat het zo ooit bedoeld was. Ik ga hem na gebruik in elk geval weer even bijschaven.

Laat trouwens even weten in hoeverre de motion pro tool goed werk. Op hun site staat "hardened alloy", wat in elk geval een stuk beter zou moeten zijn dan het pisbakkenstaal van het ding van louis.
 
In de buurt van Groningen. Maar vanochtend langs de motorzaak geweest en die had ze binnen 30s los met de pneumatische dinges! *O*

Een slagmoersleutel.

Ze zijn er ook op 12 volt, accu en 220. Ideale dingen hoewel het met die dingen zeker "stuk of los" is. En het lijkt aantrekkelijk maar gebruik er geen normale doppen voor. Je slaat zelfs dure doppen stuk.

Met bouten en moeren op assen gemonteerd zijn ze onmisbaar. Je hoeft de as vaak niet eens tegen te houden.

Nogmaals, er zijn er bij die 400 Nm halen, daar breekt ook een hele dikke bout finaal mee af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan