[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Je zou er in ieder wel iets van kunnen merken.

Zelf heb ik een k&n open luchtfilter, met open pijp icm een 2 tal testbank runs gedaan om hem goed afgesteld te krijgen.

Levert je een paar pk meer op. Alleen zitten die pk's voornamelijk bovenin. Een standaard GS rijd ik nu makkelijk voorbij op vermogen, maar verwacht geen wonderen.
 
Pech op de snelweg..twee grote klappen uit de uitlaat en toen met de motor stil op de vluchtstrook. Na een nadere inspectie bleek er een M8 bout uit de rechterkant van de motor te steken. Dit is de bout bij de ontsteking van de motor.

Heeft iemand ervaring met dit kwaal? En wat kan de oorzaak zijn? Ik sta voor een raadsel..
 
Wie o wie is er komende zondag aanwezig bij de Mega Meeting in Veenendaal ( Macdonalds aan de A12 ). ? Er is namelijk een vergunning verleend en gaat dus door.

H96PWK5.png
 
Laatst bewerkt:
Pech op de snelweg..twee grote klappen uit de uitlaat en toen met de motor stil op de vluchtstrook. Na een nadere inspectie bleek er een M8 bout uit de rechterkant van de motor te steken. Dit is de bout bij de ontsteking van de motor.

Heeft iemand ervaring met dit kwaal? En wat kan de oorzaak zijn? Ik sta voor een raadsel..
Balen.
Ben benieuwd wat uiteindelijk de oorzaak is.
 
Wie o wie is er komende zondag aanwezig bij de Mega Meeting in Veenendaal ( Macdonalds aan de A12 ). ? Er is namelijk een vergunning verleend en gaat dus door.

[afbeelding]

Nee ik kom niet.
Vroeger wel een paar keer geweest.
De meeting op zich is niet zo heel erg spectaculair.
De toerrit er naar toe met een groepje uit de regio was juist het leukste.
Helemaal binnendoor, met als doel de Mac in Veenendaal.
Het regio topic is niet meer actief door wat verhuizingen e.d
Dus ook geen toerrit meer.
 
Het is ook niet meer zoals het altijd was ivm vergunning en parkeermogelijkheden. Daarom wil ik er veeel vroeger zijn dan alle andere 3 keren.
 
Pech op de snelweg..twee grote klappen uit de uitlaat en toen met de motor stil op de vluchtstrook. Na een nadere inspectie bleek er een M8 bout uit de rechterkant van de motor te steken. Dit is de bout bij de ontsteking van de motor.

Heeft iemand ervaring met dit kwaal? En wat kan de oorzaak zijn? Ik sta voor een raadsel..

Ervaring met dit fenomeen heb ik niet, maar.... Stel je dat je niks meer met je blok kunt. Heb ik hier nog eentje liggen met verse koppelingsplaten. :] Blok heeft +-32k gelopen. Tellers heb ik er ook bij. :)

Mocht je het blok wel aan de praat krijgen ben ik ook erg benieuwd!
 
Vanmiddag weer de tijd genomen om de klepspeling te controleren, inlaat niks schokkends ( zoals de vorige keer ) en uitlaat op 0.05-0.06mm. Bij de volgende controle moeten alle vier de shims vervangen worden.
Tevens zweet de pakking ook, besteld en komt morgen aan. Eerste keer zat hij niet goed tussen het deksel, dus plas olie op de oprit ( zijn ze zeker niet blij mee ).

Hoe heb ik de lekkage bij de manen opgelost ? beun manier van vloeibare shit aan de buitenkant.

Demontage en controle was binnen 20 min gepiept, maar het gekloot daarna...

Handen zaten helemaal onder, dus ja kleppendeksel is ook smerig van de pakking en die had net een nieuwe primer coating gekregen :r

OitK5LX.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hee Daan, ik hoop voor je dat dit een foto tijdens het sleutelen is en niet nadat je klaar was.
Je pakking zit er niet goed tussen die steekt helemaal uit.
Ik denk ik zeg t maar aangezien je bout al wel vast zit.
 
Heb het nog gecorrigeerd, maar blijft lichtelijk zweten nu. Krijg morgen de nieuwe pakking van Japparts, maar die zal ik naar waarschijnlijkheid pas van het weekend monteren.
Kwam er pas achter toen de tank ook weer gemonteerd was ( nog niet vast en kraan nog op OFF, dus dubbel balen.


Je wil mijn tijdelijke beun niet weten ( vloeibare pakking aan de buitenkant van de manen, ziet er niet uit maar zweet daar niet langs.

idiote was dat de leverancier van de dealer niet op voorraad had en levertijd niet bekend was.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag weer de tijd genomen om de klepspeling te controleren, inlaat niks schokkends ( zoals de vorige keer ) en uitlaat op 0.05-0.06mm. Bij de volgende controle moeten alle vier de shims vervangen worden.
Tevens zweet de pakking ook, besteld en komt morgen aan. Eerste keer zat hij niet goed tussen het deksel, dus plas olie op de oprit ( zijn ze zeker niet blij mee ).

Hoe heb ik de lekkage bij de manen opgelost ? beun manier van vloeibare shit aan de buitenkant.

Demontage en controle was binnen 20 min gepiept, maar het gekloot daarna...

Handen zaten helemaal onder, dus ja kleppendeksel is ook smerig van de pakking en die had net een nieuwe primer coating gekregen :r

[afbeelding]

_O- dat blok komt zo uit de zombie apocalyps gereden
 
Ja ging niet zoals het moest inderdaad, bij vervanging van de pakking maar even netjes schoonmaken.
Primer laagje is ook gelijk verneukt zoals je zelf zegt.
 
Laatst bewerkt:
Pffffff, prutsert :+

Vorig jaar wel goed gegaan, iedereen maakt fouten Marc.

Inmiddels dankzij Japparts een nieuwe pakking binnen.
De shimtool viel ook diep tussen de distributieketting, gelukkig had ik een magneet, want anders had de kop eraf gemoeten
Nu is dat niet zo'n issue, want kost mij dan alleen voet en koppakking.

IVtG1K3.jpg
 
Laatst bewerkt:
goeie middag,

Ik krijg de 2 imbusjes bij mijn remklauw met geen mogelijkheid los, het enige wat ik nog kan proberen is opwarmen met een verfstripper(heatgun). Nu is mijn vraag: kan ik de boel daar gewoon verwarmen of gaat dan problemen opleveren? Het gaat dus om de 2 imbussen die de remklauw aan de voorvork vastmaken.

Met vriendelijke groet,

Sem Drost
 
goeie middag,

Ik krijg de 2 imbusjes bij mijn remklauw met geen mogelijkheid los, het enige wat ik nog kan proberen is opwarmen met een verfstripper(heatgun). Nu is mijn vraag: kan ik de boel daar gewoon verwarmen of gaat dan problemen opleveren? Het gaat dus om de 2 imbussen die de remklauw aan de voorvork vastmaken.

Met vriendelijke groet,

Sem Drost

Heb je al een flinke tik op de imbustool gegeven? Bouten laten schrikken werkt vaak wel!;)
 
@steef2345

bedankt voor je antwoord!
ja dit heb ik al geprobeerd. Heb eigenlijk alle standaard truckjes al wel geprobeerd, behalve dus het verwarmen, omdat ik niet zeker weet of het handig is om de voorvork te verwarmen.
 
@steef2345

bedankt voor je antwoord!
ja dit heb ik al geprobeerd. Heb eigenlijk alle standaard truckjes al wel geprobeerd, behalve dus het verwarmen, omdat ik niet zeker weet of het handig is om de voorvork te verwarmen.

Waarom niet met een goede brander?

Deze bouten worden wel eens met loctite vastgezet en dan is heet stoken de beste remedie. Maar met een verfstripper is de verwarmde plek veel groter dan met een goede brander.
 
Pech op de snelweg..twee grote klappen uit de uitlaat en toen met de motor stil op de vluchtstrook. Na een nadere inspectie bleek er een M8 bout uit de rechterkant van de motor te steken. Dit is de bout bij de ontsteking van de motor.

Heeft iemand ervaring met dit kwaal? En wat kan de oorzaak zijn? Ik sta voor een raadsel..

Exact het zelfde gehad (op camera). behalve dat ik het afdek kapje kwijt was heb ik hem weer vastgezet en kon ik hem weer probleemloos gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan