Toeren schieten omhoog bij intrekken koppeling

CaroRrrr

Rookie
11 mei 2017
8
0
Hoi!

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Suzuki GSF 600 N Bandit uit 1998. Het was een opknappertje en ik kan zeggen dat hij nu bijna perfect is!

Op een ding na dan... Wanneer de koppeling ingetrokken wordt schiet het toerental naar 4000. Ook pakt de koppeling redelijk laat. Verder rijd hij wel als een zonnetje, ik ervaar (nog?) geen slippende koppeling tijdens het rijden.

Het vermoeden was eerst dat de vorige eigenaar er goedkope auto olie in had gedaan, dus alles is schoongemaakt en er is goede olie in gedaan. Dit had helaas niet het gewenste effect. Moet ik dan toch gaan denken aan de koppelingsplaten vervangen of heeft iemand anders wellicht de gouden tip?
 
Je kan ook de koppelingskabel even helemaal spelingsvrij maken. Geen idee of je een naked ombouw hebt gekocht maar men wilt nog wel eens de kabels goed weg werken en dan kan er wat knellen of mee werken. Dat kan verklaren dat nu soms wel optreed.

Kan niet geloven dat het je eventuele versleten koppelingsplaten zijn die toerental verhoogt. Heb meerdere Bandits gehad en ook met versleten platen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan