Kan weer lachen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
514
Gisteren de motor (griso 8v) opgehaald bij de dealer, grote beurt gehad plus wat kleine dingetjes opgelost. Best hoge rekening van >800€ maar okey, dan heb ik tenminste een heerlijke motor voor de zomer...toch?

Gisteren via binnenstad naar huis gereden, niets aan de hand maar niet hoger dan in zijn 3 gereden en 50km/h.
Vandaag eerste echte rit, ben de stad nog niet uit of bij het invoegen op de A10 begint de motor bij doorschakelen naar zijn 4 of 5 een vreemd geluid te maken: wat zwaarder dan normaal. Ook ging de motor niet veel harder dan 70km/h ofzo. Was vrij druk op de weg dus kon ook niet veel harder, had dit dus niet gelijk door tot ik wilde inhalen.

Dan ineens een geluid alsof iemand met een hamer in beide cylinders aan het meppen is. De motor gaat ook best heftig van links naar rechts, alsof de cylinders in een soort overdrive zitten, toeren schoten even omhoog en naar beneden.

Gebeurde ongeveer hier: https://www.google.nl/maps/@52.3513...gVheX_LJPnL5s9YDuA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Precies aan het einde van de vluchtstrook, dus meteen de afrit genomen en aan het einde gelijk aan de kant gezet om meer schade te voorkomen. Moet nog toevoegen dat de motor ook niet meer goed schakelde toen dit gebeurde. Hij bleef soort van hangen in zijn versnelling.

Na het afstappen zag ik gigantisch veel witte rook uit de uitlaat, heb er een filmpje van gemaakt, komt aleen niet zo goed over. Rook was zeg maar 3x zoveel als op het filmpje zichtbaar is door lage resolutie:

http://sendvid.com/pl37jwfr

De uitlaat heeft circa 7 of 8 minuten staan roken. Na afloop lijkt het alsof er een zwart goedje van binnenuit door de uitlaat gekomen is, maar dat blijkt van een sliert van mijn rugzak te zijn :$

FFvsZXs.jpg


Heb de verzekering gebeld, die zijn hem op komen halen met een sleepwagen want ik wilde er natuurlijk niet meer op rijden met het risico wat er mis is te verergeren. Heb natuurlijk ook de dealer gebeld. Daar is hij nu naar toe gebracht.

Ik hoop dat iemand hier misschien een idee heeft wat er aan de hand is? En het kan natuurlijk toeval zijn, dat er iets stuk is gegaan wat niets met de werkzaamheden van de dealer te maken heeft, maar het is natuurlijk wel heel toevallig. Ik heb er helaas te weinig verstand van, maar hier is een foto van hun factuur, als iemand zou kunnen zeggen of de werkzaamheden die daarop staan verband kunnen hebben met wat er in vredesnaam met mijn motor gebeurd is zou ik dat enorm waarderen.

pVk1j75.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bougies voor zo,n ding kosten bij meneer Guzzi €.39.95 per stuk incl. btw
Zo raar zijn die prijzen niet, maar altijd handig om vanalles te roepen zonder hinder te hebben van enige kennis van zaken.

Maar die Guzzi prijzen zijn ook erg hoog Kevin.

3,95 voor de buitenste NGK en de binnenste 13,95 Irridium.

Ik weet dat er marge gemaakt moet worden maar die marge is wel groot. :P
 
Klinkt als een VAG auto. Hebben zelf een Leon 1P TDI, deze had droogte scheurtjes in deze 2 slangen zitten. Kosten voor beide slangetjes €100 euro (zijn voor gebogen).
Zelf 1 (€10 euro) meter brandstofslang gekocht en wat ruimere bochten er in gelegd, werkt net zo goed.

Kan zijn, maar als VAG dat had gedaan, zou hier de volgende dag een foto bij de sleutelblunders staan, en de garage tot de grond toe afgebrand worden, of moeten ze iedereen maar opbellen, met de vraag, uw draagarm moet vervangen worden, van de VAG kost die 235 euro, maar we kunnen op internet ook een imi kopen voor 13 euro???

Dat kun je dealers niet aanrekenen, als die zich niet aan de regels houden, zijn ze direct hun dealerschap kwijt...
Ford heeft het ooit geprobeerd met goede gebruikte onderdelen voor oudere auto's, was totaal geen animo voor
 
Bougies voor zo,n ding kosten bij meneer Guzzi €.39.95 per stuk incl. btw
Zo raar zijn die prijzen niet, maar altijd handig om vanalles te roepen zonder hinder te hebben van enige kennis van zaken.


De OEM koplamp-lampjes van m'n BMW kosten 110,- ex btw per stuk..
Als ze niet in het BMW doosje zitten kosten ze 16,- inclusief btw per stuk..

Zelfde nummers.. zelfde fabrikant..




Het zijn hele duur betaalde bougie's

Dat je bij een dealer met-de-vork-prijzen om de oren krijgt, dat kan je wel van
tevoren bedenken natuurlijk.
Vind de olie prijs nu ook niet echt ... sociaal..

.. dus om daar nou over te klagen... dán moet je het zelf doen..

Zowel naar de hoeren, als naar de dealer, ga je om genaaid te worden.
Tja.. dan moet je de poeplap trekken.
 
Kan zijn, maar als VAG dat had gedaan, zou hier de volgende dag een foto bij de sleutelblunders staan, en de garage tot de grond toe afgebrand worden, of moeten ze iedereen maar opbellen, met de vraag, uw draagarm moet vervangen worden, van de VAG kost die 235 euro, maar we kunnen op internet ook een imi kopen voor 13 euro???

Dat kun je dealers niet aanrekenen, als die zich niet aan de regels houden, zijn ze direct hun dealerschap kwijt...
Ford heeft het ooit geprobeerd met goede gebruikte onderdelen voor oudere auto's, was totaal geen animo voor

Mij werd laatst verteld dat de kans best groot is dat je die 13,- euro draagarmen
gewoon onder je auto geschroefd krijgt bij de dealer..

Alleen dat er wel 235,- op de rekening staat.


Zelf nooit -gezien- maar.. gezien het moraal van de gemiddelde garage..
T zou me niks verbazen.
 
Ik zou een account aanmaken op het Guzzi forum. Daar kunnen ze je verder helpen met gerichte informatie die er wel toe doet. Hier komt zoveel onzin langs waar je werkelijk geen steek mee verder komt. MotoGuzzi club Nederland


Dit dus :z

@ ts, laat je hier niet te bang maken voor de dealer die jij hebt uitgekozen. Je mag hem rustig over de rekening vragen hoe hij bijv aan prijzen komt. Maar wat ik tot zo ver heb kunnen lezen hier is het allemaal te verklaren. Het is niet de goedkoopste nee, maar ik begrijp van jou dat het wel een merkdealer is en dat je dus je garantie zo veilig stelt. Iedereen weet het hier altijd beter, en de dealer heeft het altijd bij voorbaat niet goed gedaan of is sowieso te duur.... :z

En als 1 cilinder niet meewerkt kan dat idd klinken alsof de motor zijn laatste adem uit hoest. En het enige wat hiervoor hoeft te zorgen is 1 los contactje.... ;)
 
Het is al eerder gezegd: de klepdeksels zijn goed bereikbaar en die heb je er zo af en daaronder zitten de stelboutjes waar je goed bij kunt. Verder de gebruikelijke controlepunten, de vloeistoffen verversen en de filters vervangen.

Hoe lang moet je daar over doen als professional? Ik zie ze vanmiddag vier wielen verwisselen binnen twee seconden. :Y

Volgens mij zou jij twee dagen geleden al een pan met olie op een vuurtje hebben gezet, om hier de uitslag mee te delen. Hoe lang moet je doen om een pannetje op het vuur te zetten. O-)

2 seconden, 2 dagen..... and counting..... :W
 
Volgens mij zou jij twee dagen geleden al een pan met olie op een vuurtje hebben gezet, om hier de uitslag mee te delen. Hoe lang moet je doen om een pannetje op het vuur te zetten. O-)

2 seconden, 2 dagen..... and counting..... :W

Ik heb even andere problemen, zieke freule en morgen een vervelend onderzoek in het hospitaal met haar. Dus die olie moet ff wachten.
 
Dit dus :z

@ ts, laat je hier niet te bang maken voor de dealer die jij hebt uitgekozen. Je mag hem rustig over de rekening vragen hoe hij bijv aan prijzen komt. Maar wat ik tot zo ver heb kunnen lezen hier is het allemaal te verklaren. Het is niet de goedkoopste nee, maar ik begrijp van jou dat het wel een merkdealer is en dat je dus je garantie zo veilig stelt. Iedereen weet het hier altijd beter, en de dealer heeft het altijd bij voorbaat niet goed gedaan of is sowieso te duur.... :z

En als 1 cilinder niet meewerkt kan dat idd klinken alsof de motor zijn laatste adem uit hoest. En het enige wat hiervoor hoeft te zorgen is 1 los contactje.... ;)



+ 1 laat je niet gek maken had een paar jaar geleden hetzelfde met mijn virago 1100, slechte bougie je schrikt je lam van de explosies en denkt dat hij vast loopt en de wereld vergaat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan