Kan weer lachen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
514
Gisteren de motor (griso 8v) opgehaald bij de dealer, grote beurt gehad plus wat kleine dingetjes opgelost. Best hoge rekening van >800€ maar okey, dan heb ik tenminste een heerlijke motor voor de zomer...toch?

Gisteren via binnenstad naar huis gereden, niets aan de hand maar niet hoger dan in zijn 3 gereden en 50km/h.
Vandaag eerste echte rit, ben de stad nog niet uit of bij het invoegen op de A10 begint de motor bij doorschakelen naar zijn 4 of 5 een vreemd geluid te maken: wat zwaarder dan normaal. Ook ging de motor niet veel harder dan 70km/h ofzo. Was vrij druk op de weg dus kon ook niet veel harder, had dit dus niet gelijk door tot ik wilde inhalen.

Dan ineens een geluid alsof iemand met een hamer in beide cylinders aan het meppen is. De motor gaat ook best heftig van links naar rechts, alsof de cylinders in een soort overdrive zitten, toeren schoten even omhoog en naar beneden.

Gebeurde ongeveer hier: https://www.google.nl/maps/@52.3513...gVheX_LJPnL5s9YDuA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Precies aan het einde van de vluchtstrook, dus meteen de afrit genomen en aan het einde gelijk aan de kant gezet om meer schade te voorkomen. Moet nog toevoegen dat de motor ook niet meer goed schakelde toen dit gebeurde. Hij bleef soort van hangen in zijn versnelling.

Na het afstappen zag ik gigantisch veel witte rook uit de uitlaat, heb er een filmpje van gemaakt, komt aleen niet zo goed over. Rook was zeg maar 3x zoveel als op het filmpje zichtbaar is door lage resolutie:

http://sendvid.com/pl37jwfr

De uitlaat heeft circa 7 of 8 minuten staan roken. Na afloop lijkt het alsof er een zwart goedje van binnenuit door de uitlaat gekomen is, maar dat blijkt van een sliert van mijn rugzak te zijn :$

FFvsZXs.jpg


Heb de verzekering gebeld, die zijn hem op komen halen met een sleepwagen want ik wilde er natuurlijk niet meer op rijden met het risico wat er mis is te verergeren. Heb natuurlijk ook de dealer gebeld. Daar is hij nu naar toe gebracht.

Ik hoop dat iemand hier misschien een idee heeft wat er aan de hand is? En het kan natuurlijk toeval zijn, dat er iets stuk is gegaan wat niets met de werkzaamheden van de dealer te maken heeft, maar het is natuurlijk wel heel toevallig. Ik heb er helaas te weinig verstand van, maar hier is een foto van hun factuur, als iemand zou kunnen zeggen of de werkzaamheden die daarop staan verband kunnen hebben met wat er in vredesnaam met mijn motor gebeurd is zou ik dat enorm waarderen.

pVk1j75.jpg
 
Laatst bewerkt:
Waarom staat Willems naam niet in het oranje?
De oranje brigade was niet bezig met het probleem oplossen maar met het verdedigen van werkplaats tarieven.

Krijg het bijna niet m'n strot uit maar;Willem in oranje :+


Willem van Oranje :+

De TECH oranje MF mannen dat echte motormonteurs.Die moeten oranje worden en niet de normale MF users die allemaal wel iets weten maar meestal de plank misslaan :? :+
 
Laatst bewerkt:
Als deze klacht nog niet was ten tijde dat je jouw motor bij de dealer bracht voor de grote beurt, en direct geconstateerd werd door jou nadat je bij de dealer je motor had opgehaald, zou ik de dealer bellen om de motor op te halen.
En dat je hen aangeeft dat dit is sinds de motor bij hun vandaan komt. Ik zou hen dringend verzoeken dat voor jou op te lossen op hun kosten op redelijke termijn.
 
Als deze klacht nog niet was ten tijde dat je jouw motor bij de dealer bracht voor de grote beurt, en direct geconstateerd werd door jou nadat je bij de dealer je motor had opgehaald, zou ik de dealer bellen om de motor op te halen.
En dat je hen aangeeft dat dit is sinds de motor bij hun vandaan komt. Ik zou hen dringend verzoeken dat voor jou op te lossen op hun kosten op redelijke termijn.


Zet je bril eens op.
Het wordt keurig opgelost door de dealer.
 
Ik ben niet iedereen ,iedereen had het fout tot aan scheuren in zuigers teveel olie in het cardan met turbo geneuzel.

Je komt geheel terecht op voor een stukje waardering. De moeite die je hebt genomen goed te lezen, diagnose te stellen en deze gratis te delen mag beantwoord worden met meer dan "iedereen bedankt voor het meedenken".
 
En geen enkel bedankje van de TS :? ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????



Dan probeer je het voor de tweede KEEEEEEEEEEEEER :?

Ik help niemand meer als het zo moet! :r

Als dit de instelling is waarmee je helpt...... dan graag !


En wellicht kun je dan ook het off-topic geneuzel weglaten uit de techniek sub-fora.









In het algemeen: Techniek is om elkaar te helpen, om mee te puzzelen, je technische kennis wellicht te testen enz enz.
Als Techniek gebruikt word om je ego aan te beiden om gestreeld te worden als je een juist antwoord hebt gegeven... dan gaat er iets mis en gaat er een vreemde sfeer ontstaan.
Ja, het is fijn als je waardering krijgt. En dat krijg je ook wel, maar er zo eisen dat je gewaardeerd word is echt niet de bedoeling.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan