Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb het net nog gezegd. Mazzelkont.
Een intact blok is ook een goede investering. Vooral van die oude beestjes. Altijd handig wat achter de hand te hebben. Dat had ik niet toen.

Klopt van de versnelling. 4e en 5e ging altijd stuk. Bij Nimag kon je als particulier niet bestellen indertijd maar omdat er een foutje was gemaakt en ik er heel veel bestelde viel ik in de prijzen.
Blok is horizontaal deelbaar dus kon alles in het frame laten hangen. Met blikje olie de as met versnellingen opwarmen en dan de tandwielen eraf tikken. Later as in koelkast om te krimpen, nieuwe tandwielen in blikje olie opwarmen (uitzetten) en zaakje over elkaar schuiven. Zie het nog voor me terwijl het ca. 45 jaar terug is.
Die blokaanpassingen wist ik niet. Is van na mijn overstap naar Honda.
Maar heb heerlijk geraced op de T500.

Die RD250 is ook een leuk fietsje. Geen problemen met warme start? In ons groepje toen zat de RD350 (Avenger geloof ik). De hoogst vermogen producerende 2-takt allertijde dacht ik. Mijn T500 was opgevoerd door Arie Bandt. Reed net zo hard als de watergekoelde 750 3-pitter. Maar had moeite met die RD350. Vooral omdat die lichter was met hogere bochtensnelheid.

Maar genoeg nostalgie. Dit is tenslotte een CBR900RR topic en geen 2-takt histerie. :)
Ik mis mijn RD500....
veel te kort gehad, wist ik veel dat ze goud waard werden.
 
Auto belandt ondersteboven in berm langs A4 bij Bergen op Zoom - Brabant Actueel

Dat was Soesbabe.... -O-

Edit:

Lieve mensen.. Schrik niet..ik leef nog..

ik heb vanmorgen een zwaar auto ongeluk gehad.. Er mankeerde ineens iets aan mn achterkant (ws een klapband) toen ik 130 reed op de snelweg.. Ik ben in een slib geraakt..ben de totale macht verloren..ben gaan spinnen en ben in de lengte over de kop gegaan/geslagen met mijn auto.
Ik ben niet buiten bewustzijn geweest.. En heb gelijk gehandeld..geen tijd voor paniek of pijn..adrenaline skyhigh.. Dankzij de oerdegelijkheid van mijn lieve vertrouwde audi klikte ik mezelf zo los en viel ik op t dak...mijn raam bijrijderskant was versplinterd terwijl ik de koprol maakte en wilde zo naar buiten kruipen.. Bril check..foon check.. Motor uitgezet..sleutels notabene nog in mn broekzak gedaan...echt...wtf..
Maar dacht nog..mn kont is te dik..t lukte me niet... Deurklink gezocht en kreeg mn deur amper open.. Ik lag op mn buik en ben met alles wat ik in me had gaan trappen en duwen tegen mn deur met mn voeten..geloof mij... Adrenaline kickte goed in..

Kreeg de deur open en ben naar buiten gekropen. Ik ben naast mijn auto gaan staan en heb gehuild om hulp..geschreeuwd om hulp.. Want dan..ineens.. Verlaat de sterkte je en wankel je heel even.. Zo maar heel even... Terwijl de adrenaline er weer terug in kickt..
Gelukkig was Oktay daar..een turkse duitse vrachtwagenchauffeur die stopte...lange remweg..stond 300m verderop.. En verder... (Lees mijn grote dikke vette sarcasme) stopte er HELEMAAL niemand... Echt dus helemaal niemand...ik heb ze voorbij zien rijden en aangekeken. Ik vergeet die gezichten nooit meer...never ever.. Ik haat ze ... Stuk voor stuk...

Maar Oktay heeft me even goed vast gehouden...gaf mij zn vestje en water en bleef me vasthouden...deze man.. Ik ga hem bedanken..hoe..geen idee...maar ik ga hem bedanken..
De reddingsdiensten waren er heel erg snel..bizar snel..alles was uitgerukt..incl traumahelikopter...
Er is me 3x gevraagd of ik uit t wrak kwam...omdat ze dachten dat ik een helper was..
Marechaussee stond er in 3 voud...politie in 4 voud.. En de brandweer verwachte dat ze me los moesten knippen uit t wrak..
Maar ik was er al uit...

Politiemannen in en om de ambu... Vragend wie mijn beschermengelen waren.. Ik heb er 3 genoemd...ik ben er van overtuigd... ⭐✨ hij zei zachtjes... Je had er niet meer moeten zijn... Met deze vaart en in de over de kop... En ik kreeg de mooiste bemoedigenste lach van hem... T komt goed...
Ik ben mee gegaan naar t zkh omdat bij 130km pu best wel wat kapot kan zijn binnenin..
Maar om lang verhaal kort te maken...ik ben nu weer thuis... De traumaarts heeft me laten gaan..
Ik leef... Ik haal adem...het is me gegund...
Voor nu rust...heel veel rust...mn lichaam draait overuren en ben overal gekneust...echt overal...mijn autoriem staat in mn huid gebrand...

Ik kom wel weer om een hoekje kijken..maar voor nu .. Tot laters... Tot gauw...
Ik ga en moet even heel goed voor mezelf zorgen..
T ging even bijna helemaal fout... En dat...moet er nog even uitkomen...
Maar geen zorgen....

X sas ❤💋
 
Laatst bewerkt:
Hey hallo allen ja ja hier ben ik weer eens ik dacht ik kom weer eens kijken.
ook al rij nog steeds niet maar het komt wel weer. maar goed ik zag dat ik ook al niet meer in de OP staat dat is dan wel een beetje jammer ;(
hoe is het hier met al het gespuis _O-
*O* *O* *O*
 
Hé Wolf :W

Lang geleden joh, hoe gaat het? Nog niet rijden, fysiek nog niet optimaal? OP is een tijd geleden helemaal opgeschoond, plemp nog eens een foto van je blade hier. Als topic-allochtoon-ts (jaja, inmiddels geen blade meer, maar wel Honda :P ) gooi ik 'm er dan weer ff in. ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey hallo allen ja ja hier ben ik weer eens ik dacht ik kom weer eens kijken.
ook al rij nog steeds niet maar het komt wel weer. maar goed ik zag dat ik ook al niet meer in de OP staat dat is dan wel een beetje jammer ;(
hoe is het hier met al het gespuis _O-
*O* *O* *O*
Onkruid vergaat niet...
 
Hallo ik heb een vraag
Ik ben sinds kort in het bezit van een fireblade sc28 1993
Is het normaal dat de choke knop vanzelf terug gaat of ontbreekt er bij mij iets een klemmetje of zoiets ( zou kunnen na 25 jaar natuurlijk)
Bvd
 
Hallo ik heb een vraag
Ik ben sinds kort in het bezit van een fireblade sc28 1993
Is het normaal dat de choke knop vanzelf terug gaat of ontbreekt er bij mij iets een klemmetje of zoiets ( zou kunnen na 25 jaar natuurlijk)
Bvd
Die van mij gaat ook zelf terug. Nooit anders geweest de afgelopen 22 jaar.

En welkom :W
Foto?
 
Die van mij gaat ook zelf terug. Nooit anders geweest de afgelopen 22 jaar.

En welkom :W
Foto?

Onder het rubber zit een kunststof wartel/moer die je voorzichtig iets strakker kunt draaien,
die klemt dan het stalen gedeelte van de chokeknop iets strakker aan en dan blijft de choke wel staan.
 
Die van mij gaat ook zelf terug. Nooit anders geweest de afgelopen 22 jaar.

En welkom :W
Foto?
(Imgatt)
full
 
heey Chris gozert ja het gaat wel, naar omstandigheden fysiek word het ook nooit meer optimaal maar ik ga er wel proberen zo mee te gaan rijden voorzichtig aan proberen maar dit seizoen weet ik het nog niet eerst moet die goed nagekeken worden...
Hé Wolf :W

Lang geleden joh, hoe gaat het? Nog niet rijden, fysiek nog niet optimaal? OP is een tijd geleden helemaal opgeschoond, plemp nog eens een foto van je blade hier. Als topic-allochtoon-ts (jaja, inmiddels geen blade meer, maar wel Honda :P ) gooi ik 'm er dan weer ff in. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan