Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iedereen bedankt voor de prijsindicatie voor het kleppenstellen.

Ik had zelf geschat op ong. 500 euro, ben benieuwd naar wat het hier in de buurt zal kosten, ik zal van de week eens gaan informeren.

Hier in de buurt even op onderzoek gegaan:

klepspeling controleren en zo nodig stellen kost tussen de 250 en 300 euro (uiteraard afhankelijk van de hoeveelheid te stellen kleppen en eventueel benodigde shims)

Meteen maar een afspraak gemaakt om de motor te brengen, wel nog even 2 weekjes wachten maar dat maakt niet uit want het is toch nog geen weer om te rijden! :+
 
Lijkt me dat je zo'n schade gemakkelijk kunt oplopen. Ben alleen een beetje bang dat het een opgelapte scheur is. Want waarom zou je anders met plamuur of verf aan de slag gaan?Een beschadiging is niet zo erg, zolang de stevigheid en dus veiligheid niet in gevaar komt. Ik zie nu inderdaad dat die onderste bobbel standaard is. Vreemd dat ik dit nooit eerder heb gezien. Heb toch genoeg foto's van blades bekeken.
Deukje?
 
:+

Ik ga Ruud (die ook mijn vering aangepakt heeft) vragen of hij mijn relais wil verplaatsen uit mijn topkuip en zonodig bedrading aan wil passen/verlengen. Wil alleen maar 1 setje bedrading naar de koplampunit en naar het dashboard. Ga dan ook maar ff vragen of hij een oplossing heeft voor dat "verlichting probleem".
 
:+

Ik ga Ruud (die ook mijn vering aangepakt heeft) vragen of hij mijn relais wil verplaatsen uit mijn topkuip en zonodig bedrading aan wil passen/verlengen. Wil alleen maar 1 setje bedrading naar de koplampunit en naar het dashboard. Ga dan ook maar ff vragen of hij een oplossing heeft voor dat "verlichting probleem".

Heb een H7 lamp in de unit. Zit een zwart blokje op de H7 lamp en daar past dan de steker die op de bedrading zit op. Als ik het zo lees is dit een adapter die er altijd bij mij heeft gezeten. Weet niet of dit standaard is of niet. Is nu te laat voor een foto maar wil die morgen wel maken. Laat maar weten.
 
Nou motor terug.... bleek dat de Ali knipperlichten niet zo lekker waren. Lang verhaal kort. Ik ben weer terug bij alles origineel. Ik ben er klaar mee ik laat het zo....
 
Als je dat zou willen doen, graag Har... :t

full

Kant waar het lampje in de adapter moet


full

De pootjes van de adapter die in het blokje aan de bedrading moet


full

Met lampje in de adapter


full

Het blokje dat aan de bedrading zit.


full

Lampje met adapter in de koplampunit
 
Nou motor terug.... bleek dat de Ali knipperlichten niet zo lekker waren. Lang verhaal kort. Ik ben weer terug bij alles origineel. Ik ben er klaar mee ik laat het zo....
Tsja, soms zit het mee en soms zit het tegen. Maar wel een hoop geleerd neemt ik aan?
 
Nou motor terug.... bleek dat de Ali knipperlichten niet zo lekker waren. Lang verhaal kort. Ik ben weer terug bij alles origineel. Ik ben er klaar mee ik laat het zo....
:/

Vreemd, ik heb nog nooit problemen gehad met welke babi pangang knipperlichten dan ook... :?
 
Heb je dan ook een H7 stekker of een H4? Als dat origineel is, is het wel een aparte constructie.
Geen idee. Het heeft altijd zo gezeten. Lijkt wel een verloop van breed H7 naar smal H7. Het H7 lampje past iig niet direkt op het zwarte blokje.
Maar het werkt. En zal dus geen chinese rommel zijn. :+
 
Ik denk dat ik maar ff ga kijken voor een H7 led lamp met H4 adapterringen.

Ben nog aan het zoeken naar andere soorten, maar kwam iig al deze tegen waarbij duidelijk zichtbaar is wat er in de set zit. Denk dat ik daar anders wel wat mee zou kunnen.

CNSUNNYLIGHT LED Motorfiets Koplamp Lamp H4 H7 H6 p43t BA20d p15d 12 V 2400LM Hoge Helderheid Vervangen Motor Hoofd Licht
CNSUNNYLIGHT LED Motorcycle Headlight Bulb H4 H7 H6 p43t BA20d p15d 12V 2400LM High Brightness Replace Motor Head Light on Aliexpress.com | Alibaba Group to Clipboard
 
Ik denk dat ik maar ff ga kijken voor een H7 led lamp met H4 adapterringen.

Ben nog aan het zoeken naar andere soorten, maar kwam iig al deze tegen waarbij duidelijk zichtbaar is wat er in de set zit. Denk dat ik daar anders wel wat mee zou kunnen.

CNSUNNYLIGHT LED Motorfiets Koplamp Lamp H4 H7 H6 p43t BA20d p15d 12 V 2400LM Hoge Helderheid Vervangen Motor Hoofd Licht
CNSUNNYLIGHT LED Motorcycle Headlight Bulb H4 H7 H6 p43t BA20d p15d 12V 2400LM High Brightness Replace Motor Head Light on Aliexpress.com | Alibaba Group to Clipboard
Maar dan wel weer uitzoeken hoe het met de bedrading zit. Zie drie draadjes ipv twee.
Daarnaast ook kijken hoe je die fan en andere zaken weg kunt bouwen in je bestaande koplamp.
Misschien zit er een goede beschrijving bij?

Heb zelf een andere H7 lamp op de kop getikt. Overdag lijkt het blauwer (net als een Xenon) maar heb het nog niet 's nachts geprobeerd. Dat lampje op de foto hieronder. Via Wish.com. Gratis maar dan wel 2 euro verzendkosten betalen. Proberen waard.
 
Brommert wordt volgende week opgehaald door degene die mijn vering aangepakt heeft, om de relais uit de topkuip te verplaatsen naar een andere lokatie.
Dan wordt ook gelijk mijn disco verlichting eruit gehaald (dat apparaatje wat ervoor zorgt dat het licht in de 2e koplamp gedimd wordt) en wordt mijn kabelboom lichtjes aangepast/verlengd. Hij past dan ook de bedrading aan voor de verlichting. Heb dan straks alleen maar een draad naar de koplamp en tellerunit netjes weggewerkt in de topkuip.
Hij zou 1 van de 2 stekkers van de verlichting verwijderen en er een connector aan vastmaken, zodat als ik na verloop van tijd overga naar de SBK ombouw, de stekker er weer zo aan te maken is voor de 2e koplamp. Flapper mod gaat dan ook gedaan worden, begin had ik al gedaan, maar moest nog onder de airfilterbox zijn om een slang af te doppen. Maar omdat hij daar toch moet zijn, pakt hij dat ook gelijk ff mee.

Als dat achter de rug is, dan is het kuipen monteren en rijden :] *O*
 
Laatst bewerkt:
heb gevonden wat het euvel is bij mijn cbr954
er horen standaard adapterringen op de lampen te zitten
de oude eigenaar heeft ze gevonden en stuurt ze op.
opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan