Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Brommert wordt volgende week opgehaald door degene die mijn vering aangepakt heeft, om de relais uit de topkuip te verplaatsen naar een andere lokatie.
Dan wordt ook gelijk mijn disco verlichting eruit gehaald (dat apparaatje wat ervoor zorgt dat het licht in de 2e koplamp gedimd wordt) en wordt mijn kabelboom lichtjes aangepast/verlengd. Hij past dan ook de bedrading aan voor de verlichting. Heb dan straks alleen maar een draad naar de koplamp en tellerunit netjes weggewerkt in de topkuip.
Hij zou 1 van de 2 stekkers van de verlichting verwijderen en er een connector aan vastmaken, zodat als ik na verloop van tijd overga naar de SBK ombouw, de stekker er weer zo aan te maken is voor de 2e koplamp. Flapper mod gaat dan ook gedaan worden, begin had ik al gedaan, maar moest nog onder de airfilterbox zijn om een slang af te doppen. Maar omdat hij daar toch moet zijn, pakt hij dat ook gelijk ff mee.

Als dat achter de rug is, dan is het kuipen monteren en rijden :] *O*

Zal tijd worden Chris. :+
 
Morgen begint seizoen weer van instructeurtje spelen. Wie eens een lesje wil doen bij ons kan zich ook via mij inschrijven. Stuur maar een pbtje.
Alrijd leuk en leerzaam maar vooral nuttig voor de motorbeheersing en daarmee de veiligheid.
 
Ja dat klopt Har, was een mooie toelichting. Maar vind het vreemd dat er standaard een adapter tussen zit ipv gewoon een H7 koplampunit icm een standaard H7 stekker.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een CBR 900 RR Fireblade 2000 gekocht bij Barbier Motorsport.

Morgen ophalen, erg blij mee, zal morgen even wat mooie foto's maken.
Zit all een hele mooie (zonder DB-killer niet zo'n beschaafde) LeoVince SBK uitlaat op. Enorm veel carbon onderdelen, knippers in de spiegels, en nog wat leuke poespas.

Ga zelf nog even een K&N filter ingooien (als deze het nog niet heeft), en alle voorlichten vervangen voor LED verlichting.

Man, ik zat erop en was meteen verkocht. Na wat onderzoek tussen de ZX9R (ziet er niet uit in het echt vergeleken op foto's imo) en de 900RR lekker een proefritje gemaakt op beide bij Barbier.

Moet even zeggen dat ik enorm goed werd geholpen, en vele leuke extra's heb gekregen m.b.t. service e.d. zonder extra kosten.

Hiervoor een Fazer 1000 gehad.
 
Welkom hier en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst *O*


Thanks *O* , 24 uur wachten nu, zit alleen maar het inernet af te gaan voor leuke poespas en informatie over mijn nieuwe motor, moest ik maar werken vandaag ging de tijd wat sneller haha.

Ga niet circuit rijden (nog niet), maar beetje her en der gelezen dat een stuurdemper wel een leuke en waardevolle toevoeging kan zijn voor het 2000 model, iemand ervaring mee?

En is het makkelijk om het luchtfilter te vervangen? Ben een aardige leek als het op sleutelen aankomt (komt wel een werkplaats handboek z.s.m.) ergens gezien dat de tank er af moest.

Anders laat ik het even bij Barbier of Ten Kate doen, is in de buurt, maar ja kost wat meer........
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een CBR 900 RR Fireblade 2000 gekocht bij Barbier Motorsport.

Morgen ophalen, erg blij mee, zal morgen even wat mooie foto's maken.
Zit all een hele mooie (zonder DB-killer niet zo'n beschaafde) LeoVince SBK uitlaat op. Enorm veel carbon onderdelen, knippers in de spiegels, en nog wat leuke poespas.

Ga zelf nog even een K&N filter ingooien (als deze het nog niet heeft), en alle voorlichten vervangen voor LED verlichting.

Man, ik zat erop en was meteen verkocht. Na wat onderzoek tussen de ZX9R (ziet er niet uit in het echt vergeleken op foto's imo) en de 900RR lekker een proefritje gemaakt op beide bij Barbier.

Moet even zeggen dat ik enorm goed werd geholpen, en vele leuke extra's heb gekregen m.b.t. service e.d. zonder extra kosten.

Hiervoor een Fazer 1000 gehad.

veel plezier ervan! ben benieuwd wat je allemaal aan carbon erop hebt :)
 
Thanks *O* , 24 uur wachten nu, zit alleen maar het inernet af te gaan voor leuke poespas en informatie over mijn nieuwe motor, moest ik maar werken vandaag ging de tijd wat sneller haha.

Ga niet circuit rijden (nog niet), maar beetje her en der gelezen dat een stuurdemper wel een leuke en waardevolle toevoeging kan zijn voor het 2000 model, iemand ervaring mee?

En is het makkelijk om het luchtfilter te vervangen? Ben een aardige leek als het op sleutelen aankomt (komt wel een werkplaats handboek z.s.m.) ergens gezien dat de tank er af moest.

Anders laat ik het even bij Barbier of Ten Kate doen, is in de buurt, maar ja kost wat meer........

Welkom hier. Goeie aankoop gedaan. (Als het geen schadefiets is geweest)

Tank hoeft er niet af om het luchtfilter te vervangen. Zadel verwijderen. Daarna boutjes voor bij de tank losdraaien dan kan de tank omhoog scharnieren. (In je zadel zit een ijzeren draadstuk die als tanksteun dient om je tank omhoog te houden) Daarna kom je bij het luchtfilterhuis waar je alle schroeven los moet draaien om het deksel te kunnen verwijderen. Wel wat lastig bij het draaipunt van de tank omdat je daar weinig ruimte hebt, maar met een korte kruiskop (knurf) lukt het wel. Succes
 
Welkom hier. Goeie aankoop gedaan. (Als het geen schadefiets is geweest)

Tank hoeft er niet af om het luchtfilter te vervangen. Zadel verwijderen. Daarna boutjes voor bij de tank losdraaien dan kan de tank omhoog scharnieren. (In je zadel zit een ijzeren draadstuk die als tanksteun dient om je tank omhoog te houden) Daarna kom je bij het luchtfilterhuis waar je alle schroeven los moet draaien om het deksel te kunnen verwijderen. Wel wat lastig bij het draaipunt van de tank omdat je daar weinig ruimte hebt, maar met een korte kruiskop (knurf) lukt het wel. Succes

Top bedankt man! Nope geen schadefiets geweest, alles goed bekeken een uur op gereden (was een monteur mee die ik ken)

Tevens nog een werkplaats handboek in PDF formaat van de 929? Of ben ik beter af met een Haynes handboek?

En weet iemand waar ik een Duozit cover kan kopen, kan ze niet zo snel vinden, bij MLM is er een aftermarket versie maar die kost snel even 120 euro voor een stukje plastic, een tweedehands vind ik geen probleem heb de rood/wit/paarse kleurstelling. dus qua kleur is er veel ruimte.

Ga er zeker vele mooie kilometers op genieten! *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik had nog niet weer gereageerd, maar het was inderdaad de dynamo.
Nieuwe er op gezet en alles weer ok.


Heren,

Accu van de blade (929) laadt niet mee op.
Ik zie geen laad spanning (14 - 14,7 volt) als de motor loopt bij 5000 toeren.
Na wat meten, lijkt het dat de dynamo wikkelingen sluiting hebben met massa. Volgen het werkplaatshandboek mag dat niet.
Ook max 15 volt wisselspanning tussen de gele draden van de dynamo, zou toch veel meer moeten zijn.

Gebeurd dit vaker en is mijn conclusie juist?
 
nieuwe set EBC platen zijn besteld en als het goed is komen die vandaag binnen.
Zaterdag de fiets maar eens verwennen met Olie, filters, Accu, remblokken en koppelingsplaatjes

500_7453715_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan