Remschijfslot vergeten

Ransbal

Rookie
30 jun 2017
24
0
Ola,

Zoals topic titel het al aangeeft, ben ik het schijfslot vergeten in mijn Ducati Monster 620 ie 2005 en weggereden, enorm dom natuurlijk.

Ik reed zachtjes weg toen het gebeurde, na de klap en het eraf halen van het slot merkte ik dat ik even geen remdruk meer had aan de voorrem, na een paar keer pompen kreeg ik weer druk. Ik was gelukkig niet heel ver van huis, af dus kon het stukje nog naar huis rijden. Ik merkte tijdens die rit eigenlijk helemaal geen mankementen aan de voorremmen. Toen ik vervolgens thuis kwam en het beestje weg wou zetten, merkte ik dat het voorwiel aanloopt, en een licht schurend geluid geeft.

Heeft iemand wellicht een idee of dit kan liggen aan een kromme schijf, of wellicht iets met de remklauw? Advies wordt gewaardeerd. :)

PS: Disc lock reminder heb ik inmiddels aangeschaft... :X -O-
 
:+
Daar heb je geen 2 hamers voor nodig. Er is erg weinig voor nodig om de schijf te buigen.
Je buigt overigens niet de schijf maar het aluminium hart. Als je liever 50 euro betaald aan iemand die hetzelfde doet ben je daar helemaal vrij in.

Met die v.d.v beuk-mokers was een grap he :P :+

Had hier 4 schijven liggen die krom waren.
Wat rond gebeld kreeg het advies ja kan kost c.a 50-75 maar reken op 150 euro pst.
Hij vertelde dat meestal de bobins los geboord werden en de schijf geslepen werd.

Later kwam ik in contact met richten van velgen en frames vanwege kromme voorpoten.Hij vertelde mij een geheel ander richtverhaal betreffende remschijven.Had ik ze maar naar hem gebracht ,had ze toen al weggepleurd _O-

Om het zelf te doen heb ik niet de kennis voor in huis ? Heb nu weer 4 kromme schijven liggen dus als je doe het zelf tips hebt ?
 
Laatst bewerkt:
Met die v.d.v beuk-mokers was een grap he :P :+

Had hier 4 schijven liggen die krom waren.
Wat rond gebeld kreeg het advies ja kan kost c.a 50-75 maar reken op 150 euro pst.
Hij vertelde dat meestal de bobins los geboord werden en de schijf geslepen werd.

Later kwam ik in contact met richten van velgen en frames vanwege kromme voorpoten.Hij vertelde mij een geheel ander richtverhaal betreffende remschijven.Had ik ze maar naar hem gebracht ,had ze toen al weggepleurd _O-

Om het zelf te doen heb ik niet de kennis voor in huis ? Heb nu weer 4 kromme schijven liggen dus als je doe het zelf tips hebt ?
Waardoor zijn die krom geworden?
 
Niet door hitte dat weet ik zeker.

Het zijn van die GSX (R) 320 mm remschijven die hebben de naam al krom uit de doos te komen.

Als ik ze meet zit er een slagje in van c.a 0,2 mm max

Het kan ook zijn dat er golf slijtage is en dat voelt ook aan als zijnde krom.
0.2 is ook behoorlijk krom. Ik weet niet of je in de buurt van Oirschot woont, dan mag je er een keer mee langs komen. Ze moeten wel op een wiel zitten.
 
0.2 is ook behoorlijk krom. Ik weet niet of je in de buurt van Oirschot woont, dan mag je er een keer mee langs komen. Ze moeten wel op een wiel zitten.


Woon vlakbij Eindhoven da's vlakbij Oirschot.Laat meestal mijn leer maken in Oirschot ;)

Zal de schijven eens monteren op een velg die heb ik genoeg liggen *D

Altijd leuk om iets nieuws te leren.

Neem t.z.t contact met je op via de pb thanks :t

Neem ik gebak mee voor de koffie ;)
 
Laatst bewerkt:
Woon vlakbij Eindhoven da's vlakbij Oirschot.Laat meestal mijn leer maken in Oirschot ;)

Zal de schijven eens monteren op een velg die heb ik genoeg liggen *D

Altijd leuk om iets nieuws te leren.

Neem t.z.t contact met je op via de pb thanks :t

Neem ik gebak mee voor de koffie ;)
Een schijf op een velg kan ik niks mee, maak hem maar gewoon aan de naaf.
Laat maar even weten wanneer je wilt komen, en geen gebak aub, ik doe aan de lijn.
 
paar jaar geleden ook slot vergeten |(
Merkte toen een lichte trilling en de schijf werd ook warm zonder te remmen.
Op het hart met een watervaste fine liner nummers gezet en meetklokje tegen de schijf.
Opgeschreven waar de afwijking zat en welke kant op. Met hamer en staafje hardhout de boel weer recht gekregen.
 
~
paar jaar geleden ook slot vergeten |(
Merkte toen een lichte trilling en de schijf werd ook warm zonder te remmen.
Op het hart met een watervaste fine liner nummers gezet en meetklokje tegen de schijf.
Opgeschreven waar de afwijking zat en welke kant op. Met hamer en staafje hardhout de boel weer recht gekregen.[/
quote]
En zo simpel is het.
 
Damn, had je niet zo'n geel koordje aan je rem / handvat?
Of: Stop je motorsleutels in het tasje waar het remschijfslot zat. Sleutels haal ik er pas uit als ik het slot los maak. Onmogelijk om te vergeten. (Het enige wat je dus niet moet doen is je sleutels "al vast" uit het tasje halen.)
Tamelijk waterdichte methode, zeker als je lang niet altijd een schijfremslot gebruikt.
 
Gister even de remklauwtjes eraf gehaald om even een kijkje te nemen, niks geks gezien, vervolgens er weer opgezet. even een ruk aan het wiel gegeven om te kijken of deze nog aanloopt, loopt helaas maar een halve slag na een flinke ruk. Is hieruit te concluderen dat de schijf (of het hart van de schijf) krom is, en niks mis met de klauw? Voordat ik naar van der wouden rij voor alleen een bakkie pleur... :+
 
Gevalletje beperkte middelen, geen voor paddock of bok. Voorwiel tillen in me eentje potloodje erbij houden wordt ook een beetje lastig. :P

Zo wordt het inderdaad lastig. Maar als je voorwiel na een flinke ruk maar half rond komt is er misschien wel meer aan de hand. Komen je remzuigers wel goed terug na remmen ??

Ga er maar mee naar een monteur, die heeft zo gevonden wat er nu mis is.
 
Hoesje van het schijfremslot schuif ik altijd over de gashendel.
Als je het dan nog vergeet ben je echt een ei.
Hoesje kunnen ze inderdaad dan wel jatten (laat ze er dan maar gelukkig mee zijn) maar is in 16 jaar nog nooit gebeurd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan