ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

Even een vraagje voor de 1200-eigenaren, en vooral de 1200S gezien de R een ander klokkenpaneeltje heeft. :)

Hoe werkt bij jullie de temperatuurmeter op 't dashboard? Blijft deze tijdens 't rijden naar beneden staan of kruipt 'ie wel een beetje op? Het laatst lijkt mij normaal, want dan kun je ook zien of je blok al een beetje warm is...

De mijne blijft laag. Ook na 75km rijden. Ik heb de ZRX daarom vrijdag 2 weken geleden bij Hofland neergezet en de trein terug naar huis gepakt zodat ze de tijd hadden 'm te repareren. Ze hebben de bedrading doorgemeten en een andere temperatuursensor besteld (ik weet eigenlijk niet of die er nog op zit) maar ze kregen hem niet werkend en hebben daarom de tellers opgestuurd en laten repareren. Gisteren is deze weer gemonteerd en in orde bevonden. Vanmorgen dus de trein weer naar Amersfoort genomen zodat ik de fiets 's middags weer op kon halen. Zo gezegd zo gedaan en vanmiddag zat ik na 2 weken eindelijk weer op de ZRX. :]

Maarrrrr, na een tijdje rijden viel me op dat de temperatuurmeter nog steeds helemaal naar beneden wees. Bij het laatste tankstation voor Amsterdam ben ik van de weg gegaan en heb ik ze gebeld. Op dat punt zou het blok al ruimschoots warm moeten zijn maar de meter gaf nog steeds niets aan. Ik baalde als een stekker want ik ben de fiets 2 weken kwijt geweest en er is feitelijk niets veranderd. Zij gaven aan dat ze 'm stationair hebben laten draaien totdat de meter wat aan begon te geven, dus hij zou het moeten doen. Uiteraard kan ik 'm gewoon weer brengen... maar dan ben ik 'm wéér kwijt dus daar heb ik eigenlijk niet zoveel trek in. Ik heb 'm nu 4 weken waarvan ik 2 weken heb kunnen rijden... -O-

Op de A8 stond de brug open. En tot mijn verbazing, toen ik daar stil stond gaf de meter opeens wél wat aan. Hij stond zelfs in 't midden. Maar, zodra ik ging rijden ging de meter weer naar nul. Daarna heb ik 'm ook niet meer omhoog zien komen, ook niet toen ik voor een stoplicht stond, ook niet toen ik 'm thuis nog even stationair liet draaien.

Naar mijn idee is er dus nog steeds iets niet goed. En omdat ik nog garantie heb vind ik dat dit gewoon gefikst moet worden. Maar ben wel even benieuwd naar jullie idee hierover. Is die meter zo'n waardeloos ding of werkt de mijne echt niet zoals hij zou moeten?
 
Als ik kijk hoe de temperatuurmeter werkt bij mijn ZRX 1200/S: de meter blijft altijd laag staan als je rijdt (hij geeft wel iets aan). Zeker met deze lage wintertemperaturen. En als je stilstaat en alles stationair draait dan gaat de meter snel omhoog. Bijna zoals je beschrijft.

De meter een keer helemaal in het rood gekregen tijdens een rit door Andorra-la-Vella met heel veel stoplichten en een buitentemperatuur van 30 graden en een bijna lege koelvloeistoftank door een lekkende koelvloeistofleiding. Kortom, ik zou me er pas echt zorgen over maken als de temperatuurmeter echt in het rood komt. Maar hij moet wel iets (=zeer weinig) aangeven en als hij nooit iets aangeeft dan is er misschien toch iets kapot.
 
Laatst bewerkt:
Mij S geeft wel wat aan maar niet veel. Wel met stationair, dan gaat na enige tijd de fan ook wel eens aan. Ik heb een olie meter in m'n olievuldop en vind die temperatuur veeel belangrijker. Wellicht is jou thermostaat klep niet lekker of moet 't blok eens gespoeld worden en gevuld met verse koelvloeistof. Ik ben wel van mening dat de kosten van de nutteloze repatatie terug moeten komen.
 
klopt het dat er 475 cc olie per poot ingaat , uitgaande van originele vering , ik moet het ook vervangen , viscositeit zou ik ook graag weten

Bijna Johan
Bij volledig gedemonteerde en gereinigde poot +/- 470 cc.
Alleen olie wissel +/- 400 cc.
En poot ingedrukt zonder veer, een olie stand van 129 mm vanaf bovenkant binnen poot gemeten.
Vorkolie is SAE10W

Voor de 1200 dus

GREETZ
 
klopt het dat er 475 cc olie per poot ingaat , uitgaande van originele vering , ik moet het ook vervangen , viscositeit zou ik ook graag weten

Dit zegt mijn handleiding:
full



en dit geeft Hyperpro aan bij zijn kit:
full


Beide gelden voor de 1100 :Y

@ZRXje: ik heb nog even nagedacht over die prut en heb net met reserve olie net even de vorken uitgespoeld (voor zover mogelijk) en ze staan nu weer verder leeg te druppen.
 
Even een vraagje voor de 1200-eigenaren, en vooral de 1200S gezien de R een ander klokkenpaneeltje heeft. :)

Hoe werkt bij jullie de temperatuurmeter op 't dashboard? Blijft deze tijdens 't rijden naar beneden staan of kruipt 'ie wel een beetje op? Het laatst lijkt mij normaal, want dan kun je ook zien of je blok al een beetje warm is...

De mijne blijft laag. Ook na 75km rijden. Ik heb de ZRX daarom vrijdag 2 weken geleden bij Hofland neergezet en de trein terug naar huis gepakt zodat ze de tijd hadden 'm te repareren. Ze hebben de bedrading doorgemeten en een andere temperatuursensor besteld (ik weet eigenlijk niet of die er nog op zit) maar ze kregen hem niet werkend en hebben daarom de tellers opgestuurd en laten repareren. Gisteren is deze weer gemonteerd en in orde bevonden. Vanmorgen dus de trein weer naar Amersfoort genomen zodat ik de fiets 's middags weer op kon halen. Zo gezegd zo gedaan en vanmiddag zat ik na 2 weken eindelijk weer op de ZRX. :]

Maarrrrr, na een tijdje rijden viel me op dat de temperatuurmeter nog steeds helemaal naar beneden wees. Bij het laatste tankstation voor Amsterdam ben ik van de weg gegaan en heb ik ze gebeld. Op dat punt zou het blok al ruimschoots warm moeten zijn maar de meter gaf nog steeds niets aan. Ik baalde als een stekker want ik ben de fiets 2 weken kwijt geweest en er is feitelijk niets veranderd. Zij gaven aan dat ze 'm stationair hebben laten draaien totdat de meter wat aan begon te geven, dus hij zou het moeten doen. Uiteraard kan ik 'm gewoon weer brengen... maar dan ben ik 'm wéér kwijt dus daar heb ik eigenlijk niet zoveel trek in. Ik heb 'm nu 4 weken waarvan ik 2 weken heb kunnen rijden... -O-

Op de A8 stond de brug open. En tot mijn verbazing, toen ik daar stil stond gaf de meter opeens wél wat aan. Hij stond zelfs in 't midden. Maar, zodra ik ging rijden ging de meter weer naar nul. Daarna heb ik 'm ook niet meer omhoog zien komen, ook niet toen ik voor een stoplicht stond, ook niet toen ik 'm thuis nog even stationair liet draaien.

Naar mijn idee is er dus nog steeds iets niet goed. En omdat ik nog garantie heb vind ik dat dit gewoon gefikst moet worden. Maar ben wel even benieuwd naar jullie idee hierover. Is die meter zo'n waardeloos ding of werkt de mijne echt niet zoals hij zou moeten?

Ik zou me er niet zo druk om maken :N pas als hij bij 20 gr nog niets doet ,ik heb een zx9r gehad, die meter kwam met deze buitentemperatuur(ja die van afgelopen weken dan) z n hoekje ook amper uit
 
Jullie hebben gelijk! Ik heb Hofland al gebeld om m'n excuses aan te bieden voor m'n boze belletje van gisteren (gelukkig was ik wel netjes gebleven :P).

Wat me gisteren niet was opgevallen is dat de meter ruim onder het gele lijntje staat in koude toestand en deze tot nét boven het gele lijntje oploopt als 'ie op temperatuur is. Vanmorgen een halfuurtje binnendoor gereden waarbij de temperatuur nog ietsjes hoger opliep, tot aan de onderbreking van 't gele lijntje.
1520686286.jpg

Dus, het probleem is prima opgelost door Hofland! :t
 
Tuuuuuurlijk hebben ze hier gelijk ,logisch :+

Netjes van Hofland ,warme douche :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, voorkant zit weer netjes in elkaar. Ging allemaal een stuk soepeler dan verwacht :Y

Alleen de achterkant niet :N Veren eraf, alles schoongemaakt en ik wil de nieuwe veer erop schuiven en daar bleef het bij. De veer loopt taps toe waardoor of het verstelmechanisme (die nokken) niet passen of de einddop waarmee de veer vast zit. Crap! :/

Mailtje is zojuist naar HP gegaan voor uitleg, waarschijnlijk de verkeerde veren geleverd.
 
Dit zegt mijn handleiding:
[afbeelding]


en dit geeft Hyperpro aan bij zijn kit:
[afbeelding]

Beide gelden voor de 1100 :Y

@ZRXje: ik heb nog even nagedacht over die prut en heb net met reserve olie net even de vorken uitgespoeld (voor zover mogelijk) en ze staan nu weer verder leeg te druppen.

Dat uitspoelen is een goeie zet geweest ben je die troep tenminste kwijt :Y :t

GREETZ
 
Even een vraagje voor de 1200-eigenaren, en vooral de 1200S gezien de R een ander klokkenpaneeltje heeft. :)

Hoe werkt bij jullie de temperatuurmeter op 't dashboard? Blijft deze tijdens 't rijden naar beneden staan of kruipt 'ie wel een beetje op? Het laatst lijkt mij normaal, want dan kun je ook zien of je blok al een beetje warm is...

De mijne blijft laag. Ook na 75km rijden. Ik heb de ZRX daarom vrijdag 2 weken geleden bij Hofland neergezet en de trein terug naar huis gepakt zodat ze de tijd hadden 'm te repareren. Ze hebben de bedrading doorgemeten en een andere temperatuursensor besteld (ik weet eigenlijk niet of die er nog op zit) maar ze kregen hem niet werkend en hebben daarom de tellers opgestuurd en laten repareren. Gisteren is deze weer gemonteerd en in orde bevonden. Vanmorgen dus de trein weer naar Amersfoort genomen zodat ik de fiets 's middags weer op kon halen. Zo gezegd zo gedaan en vanmiddag zat ik na 2 weken eindelijk weer op de ZRX. :]

Maarrrrr, na een tijdje rijden viel me op dat de temperatuurmeter nog steeds helemaal naar beneden wees. Bij het laatste tankstation voor Amsterdam ben ik van de weg gegaan en heb ik ze gebeld. Op dat punt zou het blok al ruimschoots warm moeten zijn maar de meter gaf nog steeds niets aan. Ik baalde als een stekker want ik ben de fiets 2 weken kwijt geweest en er is feitelijk niets veranderd. Zij gaven aan dat ze 'm stationair hebben laten draaien totdat de meter wat aan begon te geven, dus hij zou het moeten doen. Uiteraard kan ik 'm gewoon weer brengen... maar dan ben ik 'm wéér kwijt dus daar heb ik eigenlijk niet zoveel trek in. Ik heb 'm nu 4 weken waarvan ik 2 weken heb kunnen rijden... -O-

Op de A8 stond de brug open. En tot mijn verbazing, toen ik daar stil stond gaf de meter opeens wél wat aan. Hij stond zelfs in 't midden. Maar, zodra ik ging rijden ging de meter weer naar nul. Daarna heb ik 'm ook niet meer omhoog zien komen, ook niet toen ik voor een stoplicht stond, ook niet toen ik 'm thuis nog even stationair liet draaien.

Naar mijn idee is er dus nog steeds iets niet goed. En omdat ik nog garantie heb vind ik dat dit gewoon gefikst moet worden. Maar ben wel even benieuwd naar jullie idee hierover. Is die meter zo'n waardeloos ding of werkt de mijne echt niet zoals hij zou moeten?

Bij deze temperaturen gaf de temperatuurmeter altijd vrij weinig aan.. Zodra het rond de 20-25 graden buitentemperatuur wordt, dan komt er iets beweging in, en gaat hij hooguit naar ongeveer halverwege. Verder heb ik hem ook nog nooit gezien! Ennuh, onder de buddy is het bijna een vrachtwagen, daar past je schijfremslot vast wel in. Als je hem zo een tijdje laat hangen, verroest hij lekker snel, en heb je gauw beschadigingen in je lak.. *D *D :) :) :t

Grtz Eagle.
 
Bij deze temperaturen gaf de temperatuurmeter altijd vrij weinig aan.. Zodra het rond de 20-25 graden buitentemperatuur wordt, dan komt er iets beweging in, en gaat hij hooguit naar ongeveer halverwege. Verder heb ik hem ook nog nooit gezien!
Hij deed het echt niet, dat hebben ze bij Hofland ook geconstateerd, maar zoals je in m'n latere post kan lezen is het probleem toch wel opgelost. :t

Ennuh, onder de buddy is het bijna een vrachtwagen, daar past je schijfremslot vast wel in. Als je hem zo een tijdje laat hangen, verroest hij lekker snel, en heb je gauw beschadigingen in je lak.. *D *D :) :) :t

Grtz Eagle.
Ja, ik ga iedere keer de buddy eraf halen om m'n slot te pakken. :P
Maar je hebt gelijk dat dit geen goede plek is. Meestal heb ik hem dan ook in m'n tas. :)
 
Ja, ik ga iedere keer de buddy eraf halen om m'n slot te pakken. :P
Maar je hebt gelijk dat dit geen goede plek is. Meestal heb ik hem dan ook in m'n tas. :)


T slot kan je ook aan de passagiersvoetsteun hangen,beschadigd de boel ook wel iets,
maar niet zo erg als de lak op t kontje
 
Buddy is echt zo open, zonde inderdaad om hem zo tegen je kap aan te laten hangen :Y

En de ruimte onder de buddy is een godsgeschenk haha :+ Sinds ik de ZRX heb is een rugzak niet meer nodig *O* Als ik wil kan ik ook bijna al mijn foto spullen erin kwijt :P
 
De eerste upgrade is een feit! *O*
[afbeelding]

Ik was aan het kijken naar de sticker. :?
Hoe kom je er bij om dat slot daar te hangen, is hetzelfde als een trekhaak onder de auto , dat hoort daar niet, verneukt het hele uitzicht :X :Y |( ;( , of zo'n zwaar ding in je jaszak :N :N
mooi opbergen onder je zadel daar beschadigd het niks blijft droog en is uit het zicht :t

GREETZ
 
Hij heeft een haak voor z n kop inplaats van een plaat. :o
Nou ik vindt een trekhaak wel fijn hoor met al die gekken die niet kunnen parkeren |(
 
Haha, nogmaals normaal hangt ie daar niet, dit was eenmalig omdat ik de tas niet mee had. Ik gebruik een buddyseat tas dus ik vind het niet handig om m'n buddyseat te verwijderen om m'n slot te pakken. Maar in die tas werkt prima.

Ik heb wel de grote ketting die bij dat slot hoort (maar nauwelijks gebruik) onder de buddy zitten.

Ik was aan het kijken naar de sticker. :?
Die sticker was dan ook de upgrade die ik bedoelde. _O-
 
Laatst bewerkt:
Uitzicht -> trekhaak? Heb jij hem voor je voorruit gemonteerd zitten :+

De trekhaak onder mijn auto is demontabel click eronder en click er onderuit :t

Ja dat bestaat tegenwoordig , en ook weg klap baar :Y

Zit ie ook nooit in de weg *O*

Een trekhaak voor de voorruit heb ik nog nooit gezien :N wel een navigatie die het hele uitzicht belemmerd :(
 
Hij heeft een haak voor z n kop inplaats van een plaat. :o
Nou ik vindt een trekhaak wel fijn hoor met al die gekken die niet kunnen parkeren |(


Ik rijd een volvo...ik zeg wil hem voorop...achterop is geeeeen gezicht...maar dat achteruit rijden al die tijd man met aanhanger.

Zit er toch aan te denken hem te verplaatsen naar achteren.....
 
Ja, en voor m n kar en fietsdrager enz.


Ik rijd een volvo...ik zeg wil hem voorop...achterop is geeeeen gezicht...maar dat achteruit rijden al die tijd man met aanhanger.

Zit er toch aan te denken hem te verplaatsen naar achteren.....


En last van je nek natuurlijk 8-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hyperpro belde net, na het bekijken van de foto's blijk ik 1200 schokdempers te hebben en daar passen de 1100 veren niet op.

Maar het mooiste is dat een werknemer in de buurt woont en één deze dagen de veren thuis komt omruilen :Y *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan