ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

Hyperpro belde net, na het bekijken van de foto's blijk ik 1200 schokdempers te hebben en daar passen de 1100 veren niet op.

Maar het mooiste is dat een werknemer in de buurt woont en één deze dagen de veren thuis komt omruilen :Y *O*


:} :t
 
Hyperpro belde net, na het bekijken van de foto's blijk ik 1200 schokdempers te hebben en daar passen de 1100 veren niet op.

Maar het mooiste is dat een werknemer in de buurt woont en één deze dagen de veren thuis komt omruilen :Y *O*

Dat regelen ze dan heeeel netjes af :t

GREETZ
 
Jup, blijkbaar wel. De diameter van de veren aan de bovenkant zijn van een 1100 blijkbaar smaller dan van een 1200.

Was mij ook niet bekend maar we gaan het zien als hij langs komt :Y
 
Ik wist niet eens dat er verschil in zat :+

Maar op de foto's is te zien dat de veren van de 1200 dezelfde diameter blijven en die van een 1100 taps toe lopen.

1200:
227.jpg


1100:
s-l1600.jpg
 
De remmen op de ZRX doen 't prima, zo ontdekte ik vanmorgen. Bijna een stoppie, toen kort na het oprijden van de A8 de auto's bijna stil stonden en ik dat iets te laat ontdekte. :P
Mist en laaghangende zon zijn niet handig in de spits. :N

De Mivv-demper zit er nog steeds onder trouwens. Stiekem vind ik 't wel leuk... maar hij gaat er wel onder vandaan. De man in Uitgeest die aftermarket bochtensets verkoopt zegt ook gewoonweg de mijne te kunnen repareren zodat er wel weer een 1200-demper op past. Dan kan de Bos-demper erop. :t
 
full

Hij remt idd prima 8-)

Welk merk aftermarket bochtensets verkoopt hij,als ik vragen mag ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen idee, dat staat er niet bij. Linkje was laatst hier in dit topic geplaatst zodoende kwam ik bij hem terecht: Kawasaki | MvW motoren

Ik stelde hem de vraag wat het verschil was tov origineel omdat ik graag weer iets wil waar een 1200-demper op past, toen reageerde hij dat hij mijn huidige ook voor me kon repareren zodat ik goedkoper uit ben. :)
 
Laatst bewerkt:
Godskolere, kan er dan niets mee zitten :( :( :( :(

Komen ze vanmiddag van Hyperpro de veren omruilen, ik na het eten de schuur in en de eerste fixen. 10min later zat de veer erop en hierna de schokdemper weer terug op de motor. Daarna de rechter eraf en die mee de schuur in genomen, zie ik gelijk dat die anders is.

Zit er verdomme rechts een schokdemper van een 1100 ;( ;( ;( ;( Links dus eentje van een 1200, en rechts een 1100.

Morgen maar contact opnemen met de dealer of hij nog een losse 1200 schokdemper kan regelen, of heeft iemand hier nog eentje liggen?
 
Godskolere, kan er dan niets mee zitten :( :( :( :(

Komen ze vanmiddag van Hyperpro de veren omruilen, ik na het eten de schuur in en de eerste fixen. 10min later zat de veer erop en hierna de schokdemper weer terug op de motor. Daarna de rechter eraf en die mee de schuur in genomen, zie ik gelijk dat die anders is.

Zit er verdomme rechts een schokdemper van een 1100 ;( ;( ;( ;( Links dus eentje van een 1200, en rechts een 1100.

Morgen maar contact opnemen met de dealer of hij nog een losse 1200 schokdemper kan regelen, of heeft iemand hier nog eentje liggen?

Dat is mooi KUT :Y
Maar dan heb je zelf toch eigenlijk in de tussentijd ook niet heel erg goed gekeken wat er op de zrx zit :? :N

GREETZ
 
Dat is mooi KUT :Y
Maar dan heb je zelf toch eigenlijk in de tussentijd ook niet heel erg goed gekeken wat er op de zrx zit :? :N

GREETZ

Nou ja, de 1100 zit precies achter de uitlaat en de verschillen zie je nagenoeg niet. Het iets smallere deel zit precies achter de uitlaat, alles wat daarboven uit steekt is identiek.
 
Alright, flinke zoektocht en rondbellen maar alles zonder positief resultaat. Of ik ben 200/250,- kwijt voor 2 andere 1200 schokkers of ik ga dan toch voor een nieuw set YSS of Bitubo. Ik kan voor iets meer dan 500,- een setje nieuwe YSS/Bitubo schokdempers krijgen dus ik denk dat ik dat maar ga doen.

Iemand hier interesse in Hyperpro vervangingsveren voor een ZRX1200, enkel voor beide schokdempers? Mogen weg voor een leuke prijs :Y

Edit: Bij Hyperpro zijn de veren nieuw € 150,-. Voor € 90,- mogen ze van de hand als iemand interesse heeft, indien gewenst kan ik ze hier voor je eronder zetten met een bakkie koffie :Y
 
Laatst bewerkt:
Lemstra in Alkmaar al gebeld? Die hebben nogal eens wat losse spullen liggen, misschien kunnen zij je helpen.
 
ik ga binnenkort de schokbrekers wisselen voor YSS, dus weet niet hoeveel haast je hebt? ze zijn wel in erg geode staat, dus gaan niet voor een prikkie weg :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan