ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

Ik had het hartstikke leuk gevonden, nog dichtbij voor mij ook ware het niet dat ik morgen mijn ouders ga helpen met het installeren van de caravan in Kaatsheuvel.

Ikkeeeuh! Even een motofoto maken bij het pannenkoekenrestaurant op de IJselmeerdijk bij Scharwoude? Kan ik puntjes scoren (:P)
 
Hoppa! Vanmiddag m'n ram kogel voor op 't stuur binnen gekregen. Eentje met M8 schroeven waarmee je een van de schroeven uit de brug over het stuur vervangt. Meteen gemonteerd:
1521829799.jpg

En vervolgens de X-Grip die nog op de V-Strom zat erop geplaatst:
1521829816.jpg

Kan ik in ieder geval alvast weer met de telefoon navigeren. :t
Misschien straks even testen.

De Tomtom past ook op dezelfde bal, maar die heeft wel stroom nodig want die gebruik ik doorgaans voor ritjes die wat langer dan een halfuur / uur duren. ;)
 
Hoppa! Vanmiddag m'n ram kogel voor op 't stuur binnen gekregen. Eentje met M8 schroeven waarmee je een van de schroeven uit de brug over het stuur vervangt. Meteen gemonteerd:[afbeelding]
En vervolgens de X-Grip die nog op de V-Strom zat erop geplaatst:[afbeelding]
Kan ik in ieder geval alvast weer met de telefoon navigeren. :t
Misschien straks even testen.

De Tomtom past ook op dezelfde bal, maar die heeft wel stroom nodig want die gebruik ik doorgaans voor ritjes die wat langer dan een halfuur / uur duren. ;)

super plaatsje gevonden
Effe lullig doen :Y :$ ( ik zal wel weer commentaar krijgen maar ik zeg het toch ) het zijn M8 bouten , M8 schroeven bestaan niet , schroeven draai je in hout :Y ;)

GREETZ
 
super plaatsje gevonden
Effe lullig doen :Y :$ ( ik zal wel weer commentaar krijgen maar ik zeg het toch ) het zijn M8 bouten , M8 schroeven bestaan niet , schroeven draai je in hout :Y ;)

GREETZ
Huh... ja, je hebt helemaal gelijk! Ik begrijp zelf even niet zo goed waarom ik 't schroeven noemde. Raar. :P
Weet je trouwens ook het verschil tussen pijpen en buizen? ;)
 
Als ie niet meer in je mond past is het een buis
:+

Hahaha da's een goeie :t

Maar ik zal je het WEL DEGELIJKE verschil uitleggen zit NL +/- 35 jaar in de installatie techniek , en noch!

Pijp is de oude aanduiding van buis zou je kunnen zeggen , en de maatvoering is in inch en word gemeten aan de binnenzijde , de binnen diameter dus , op pijp kun je schroefdraad snijden de wanddikte is dikker en de buiten kant is grover.
Word vaar omschreven als gasbuis.

Tot zover duidelijk :?

Buis , meet je aan de buiten kant en de maatvoering is in mm de buiten diameter dus.
De wand dikte is dunner , dus word deze buis meestal gekneld of geperst , buis is ook gladder aan de binnen en buitenkant.
Word vaak omschreven als dunwandige cv buis of precisie buis

Dat is eigenlijk het grote verschil , maar hier zijn ook nog uitzonderingen op , maar daar gaan we het verderop uit gebreid over hebben :N

Trouwens buizen doe je ook aan de bar/buffet ook wel hijsen genoemd. :Y ;)

En pijpen is ook lekker ook wel zuigen genoemd :W :$ :P *D ;) :t

GREETZ
 
Gooooooedendag!

Ben een hele lange tijd niet actief geweest op het forum vanwege persoonlijke redenen... maar die tijden zijn voorbij, we gaan hopelijk binnenkort het mooie weer tegemoet en ik heb er weer zin in jongens!

ik zit met een technische vraag... heb bij een kleine rit van 11 maart via de MCNH (motorclub Hellendoorn)gemerkt dat tijdens het remmen mijn voorkant schokkerig aanvoelt... alsof je een hele lompe ABS hebt...

Enig idee wat dit kan zijn? dacht zelf aan de remschijven... blokken zijn vrijwel nieuw. DOT4 kan ik makkelijk zat vervangen (misschien vocht?)...

Mocht ik de remschijven moeten vervangen... nog tips voor een goed merk?


groetjes Guus uit het mooie Nijverdal
 
hoi Guus,zijn je zuigertjes goed gangbaar?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan