louis&motozoom carb synchronisatie sets vraag

pietert

Die hard MF'er
1 jul 2004
651
0
de goorn
Ik wil graag een carburateur synchronisatie set kopen, en ik ben is wat aan het rondneuzen.
Op motozoom.nl en louis.de zie ik ogenschijnlijk dezelfde meters die aangeboden worden. Als je echter de tekst leest, zegt vriend louis dat de goedkope meterset een berijk van 0 tot -1 bar heeft, terwijl op motozoom bij hetzelfde plaatje staat dat ze van 0 tot -0.6 bar gaan.
Op het plaatje van beide sites (zelfde plaatje) gaan de meters echter allebij van 0 tot -1. Ik neem dus aan dat ze allebij gewoon van 0 tot -1 gaan :? Iemand die dat kan bevestigen?
Dit is de goedkope
full


En dan nog het volgende: De goedkope set is 70 euro, de dure 170. Ze hebben allebei 4 meters. Is er iemand die ervaring heeft met de goedkope set? En heeft die set een dempingsschroef of niet? En zo nee, is het hinderlijk dat ie er niet opzit?

Tuurlijk is het makkelijk om te roepen: Neem de dure maar goed gereedschap is het halve werk en blablabla.... Natuurlijk waar, maar het is wel voornamelijk hobby voor mij.
En buiten dat staat er ook bij de dure set dat je er een benzinefles bij krijgt, en dat de slangen uv-bestendig zijn :Z Alsof ik me carbs onder de zonnebank ga sychroniseren. En een benzinefles maak ik zelf wel.
Kortom, ervaringen met deze sets??? Roep het hier.
 
Dat probeer ik hier dus te doen ;)
Ik hoor hier wel vaker mensen over louis.de en motozoom. Oke, voornamelijk positief over louis en voornamelijk negatief over motozoom.
Maar der zijn dus vast wel mensen die ervaring hebben met 1 van deze 2 sets.
 
Dat probeer ik hier dus te doen ;)
Ik hoor hier wel vaker mensen over louis.de en motozoom. Oke, voornamelijk positief over louis en voornamelijk negatief over motozoom.
Maar der zijn dus vast wel mensen die ervaring hebben met 1 van deze 2 sets.





Die van 0,6 bar is nauwkeuriger af telezen................

Hier ook nog een setje ,
deze is getesten wordt aanbevolen door een vooraanstaand motorblad..........

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=25644&item=7949321257&rd=1

Firma is 100 % betrouwbaar.......
 
ben benieuwd.. maarja, 70 euro voor een 'amateur'setje... hoe vaak stel je nu een carb af, en hoeveel kost het bij de dealer en hoe betrouwbaar is dat setje ?
 
ben benieuwd.. maarja, 70 euro voor een 'amateur'setje... hoe vaak stel je nu een carb af, en hoeveel kost het bij de dealer en hoe betrouwbaar is dat setje ?


Ik heb zo'n setje van 70 Euro in 1990 gekocht voor iets minder dan 100 gulden.
Dat geld heb ik er al vele malen uit weten te halen! Afstellen bij iedere grote beurt die ik aan mijn motor doe. Dat zijn er al enkele geweest in de 14 jaren dat ik het setje heb. Inmiddels een nieuwe set vacuumslangen moeten bestellen omdat de oude op waren (te kort geworden vanwege het verharden van de slang op de aansluiting bij de inlaatstukken van de motor)
Het setje werkt goed genoeg. De aflezing gaat prima. Dempingschroefjes werken goed genoeg.

Zoek trouwens op het merk EFKA, daar komt het spul vandaan.
 
Ik heb zo'n setje van 70 Euro in 1990 gekocht voor iets minder dan 100 gulden.
Dat geld heb ik er al vele malen uit weten te halen! Afstellen bij iedere grote beurt die ik aan mijn motor doe. Dat zijn er al enkele geweest in de 14 jaren dat ik het setje heb. Inmiddels een nieuwe set vacuumslangen moeten bestellen omdat de oude op waren (te kort geworden vanwege het verharden van de slang op de aansluiting bij de inlaatstukken van de motor)
Het setje werkt goed genoeg. De aflezing gaat prima. Dempingschroefjes werken goed genoeg.

Zoek trouwens op het merk EFKA, daar komt het spul vandaan.

Waar zitten die dempingschroeven dan? Ik heb geen idee hoe zo'n meter in elkaar steekt. Zijn het die zwarte dingen onderaan?
En gaat ie nu van 0 tot -0.6 of van 0 tot -1? Want zijn er motoren die een sterker vacuum hebben dan -0.6?
 
Heb zelf de bovenste goedkope en die werk als je hem even zorgvuldig afregelt perfect. Heb er al heel wat fietsjes mee afgesteld.
Overigens die carbtune lijkt me ook wel een goede
 
Heb zelf de bovenste goedkope en die werk als je hem even zorgvuldig afregelt perfect. Heb er al heel wat fietsjes mee afgesteld.
Overigens die carbtune lijkt me ook wel een goede

En zit er nu zo'n dempingschroef op? En 'afregelen' staat in de handleiding beschreven?
 
Ik gebruik de Morgan Carbtune II en ben daar heel tevreden over. Hij is lekker compact, goed in elkaar gezet en nog nauwkeurig ook.
 
Wat is het voordeel van zo'n carbtune 2 ten opzichte van een set vacuum meters? Behalve dan de compactheid.
En het meetbereik is groot genoeg voor iedere motor?
Ik zit nu namelijk toch wel wat te twijfelen tussen de goedkope set vacuum meters, en de carbtune 2. Ze zijn iig ongeveer even duur.
 
En zit er nu zo'n dempingschroef op? En 'afregelen' staat in de handleiding beschreven?

Dempingsschroef zit er per meter op en de procedure staat in de handleiding
En het meetbereik is ruim voldoende. meestal heb je aan meters die tot 0,6 bar gaan al voldoende en deze gaan tot 1,0
 
Waar zitten die dempingschroeven dan? Ik heb geen idee hoe zo'n meter in elkaar steekt. Zijn het die zwarte dingen onderaan?
En gaat ie nu van 0 tot -0.6 of van 0 tot -1? Want zijn er motoren die een sterker vacuum hebben dan -0.6?

Het zijn inderdaad die zwarte dingen onderaan. Dit zijn boutjes met een kopje van plastic erop waaraan je kan draaien. Door de bout dieper in te draaien wordt een fietskogeltje in de slang gedrukt, deze sluit hem dus af. Dat werkt als demping. Gaat prima
 
Ik gebruik de Morgan Carbtune II en ben daar heel tevreden over. Hij is lekker compact, goed in elkaar gezet en nog nauwkeurig ook.

vorige week carbtune aangescahft. even de carb's van de bandit 400 van m'n broertje gesteld scheelt een boel werkte perfect. gisteren de carb's van m'n fazer gesteld werkte ook perfect.
en is goedkoper dan die bij Louis.de die kost voor een 4 cilinder namelijk 99 euro (als ik het goed heb)
en de carbtune kost voor een 4 cilinder 75 euro
goede service had hem in 5 dagen binnen. prima apparaatje
oftewel een tevreden klant 8-)
 
carbtjoen...doen werkt perfect makkelijk aflezen vier balkjes even hoog {of niet} zie je in een oogopslag kompleet en solide set
 
Zelf heb ik een setje met 1 meter, met een knop stel je dan in welke cilinder je meet. Voordeel: je hebt geen last van meters die onderling nogal af kunnen wijken door toleranties etc. Nadeel: afstellen is iets omslachtiger. Misschien het overwegen waard.
 
Iemand enig idee wat het b.v. kost om de carbs van een Pan ST1100 af te laten stellen door een garage?

Maakt het vergelijk met het zelf doen wat eenvoudiger. Ik twijfel namelijk nog.
Ik moet gaan syncen maar twijfel tussen zelf doen of laten doen.

Alvast bedankt.
 
Ik denk dat het ervan afhangt of je het in een grote beurt laat doen, dus met kleppen stellen enzo, of alleen laten synchroniseren.
Volgens mij wordt alleen synchroniseren namelijk al zo duur dat je zeker na het 2x zelf gedaan te hebben het setje er al uit hebt.
Setje kost dus iets van 75 euro, en schijnen perfect te werken. Ik heb het zelf nog nooit laten doen, maar volgens mij kost het al rap iets van 40 of 50 euro.
 
Ik ben het aardig met Pietert eens...
Een dealer is al gauw erg lang bezig om de hele motor af te breken om bij de carburateurs te komen, terwijl het synchroniseren geen moeite is.

Ik zit er zelf ook mee om zo'n setje te kopen.Maar omdat verschillende sites nogal minimaal informatie verstrekken over de setjes was ik zelf nogal aan het twijvelen.

Op Carbtune.com zijn ze er erg duidelijk in wat ze nou verkopen en dat brengt mij al een stukkie verder in m'n eventuele aanschaf. ;)
 
Idd helemaal mee eens. Na verschillende tips van mensen hierboven over de carbtune, ben ik toch maar is op de site gaan kijken.
Als je hem leest heb je zoiets van, he die mensen besteden veel aandacht en goede service aan het product.
Wat de prijs betreft verschilt het bijna niks met de goedkope meters.
Daarom ga ook ik maar voor de carbtune! Iedereen bedankt voor de tips :)
 
Waarom nou die motorforum OMA ??????



Ik heb ook de carbtune besteld. eens kijken of het bevalt.
Met 5 motoren in de schuur kan ik heel wat centjes besparen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan