€500 challenge 2017: Ram's Yamaha XJ750 41Y

Vandaag na het werk nog even een stuk andere benzineslang gaan halen. Dat met het oog op het fatsoenlijk krijgen van de homemade YICS tool. Op zijn plek:
IMG_20161024_175612_zpspnqsvng5.jpg


En motor buiten met een test tankje:
IMG_20161024_184430_zpsiugdd5qi.jpg


Jammer genoeg kreeg ik hem totaal niet fatsoenlijk stationair draaiend, duidelijk een geval valse lucht met een minder-dan-ideale tool. Mijn geduld is op, dus ik heb een "originele" tool in bestelling :) Benieuwd wanneer die binnen gaat komen.. Heb hem ondertussen al wel even synchroon gezet met open YICS, beter dan niets, toch? B|
IMG_20161024_184301_zpsprvsdnxh.jpg


Als de YICS tool er is kan ik hem écht goed synchroon stellen zonder invloed van de cilinders op elkaar door het YICS systeem. Fijne avond nog! :W
 
Wachten is toch niet echt aan mij besteed.. Buiten het feit dat ik vandaag al mijn papieren weer terug kreeg van de DIV met de vraag of ik ook even het originele kentekenbewijs uit Nederland mee wilde sturen (dat is dus morgen kamperen aan het kantoor..), ook naar de autowinkel geweest en een brandstofslang gevonden die wel in de juiste richting zit wat betreft diameter.

Fiets dus weer met zijn kont buiten gezet, warm laten draaien en vervolgens de YICS-tool pas gemonteerd als hij warm was. Leek me beter, aangezien het blok anders nog uitzet en je dan kans loopt dat hij toch niet goed afsluit. Wat draaien met de stelschroeven later:
IMG_20161026_172053_zpsx6yaxhpi.jpg


Foto net op een verkeerd moment getrokken, want ze stonden zo goed als gelijk. Daarna ook nog even gecontroleerd zonder YICS-tool:
IMG_20161026_173001_zpsukpjkj7h.jpg


En jawel, dat ziet er heel behoorlijk uit! :t Cilinder 4 heb ik nog een beetje bijgeregeld, dus nu staan ze allemaal zo goed als gelijk :Y Het was goed te merken dat de motor een stuk beter draait als het YICS-systeem zijn werk mag doen. Motor laten afkoelen en daarna nog eens proberen te starten maar dat was toch een stuk moeilijker. Wel heb ik uiteraard de Carbtune er afgehaald en de rubber doppen en standaard tank er terug op gezet. Dus ik gok dat ik eventueel nog wat moet spelen met de stationairschroef :/

Ohja, voor het monteren van de tank ook nog even de vacuumleiding naar de brandstofkraan vervangen:
IMG_20161026_175600_zpsbi6udfjm.jpg


De brandstofleiding doe ik wel als ik de carburateurs er later dit jaar af haal om ze eens volledig te reviseren, daar is anders heel moeilijk bij te komen :N

Fijne avond nog! :W
 
We blijven niet stil zitten! Hoewel.. B| Gisteravond envelopje van de DIV (RDW) in de brievenbus. Niet wat ik had verwacht, ik dacht namelijk een briefje te vinden dat mijn kenteken bij het postkantoor ligt. Maar niets was minder waar, heb alles terug gekregen omdat ze blijkbaar ook graag het originele NL-kentekenbewijs zouden hebben :X

Hier in België is het dinsdag een feestdag en op het werk maken we de brug, dus ik zag mijn motorplannen al in het water vallen -O- Dus de enige oplossing: persoonlijk langs gaan bij de DIV. Ik stond daar om 7u45 (om 8u30 gaan ze open) en dat was geen minuut te vroeg:
IMG-20161027-WA0000_zpsgvz3ixx2.jpeg


Goed, tegen 9u15 kon ik weer verder rijden naar mijn werk, kenteken komen ze normaal morgen leveren :t Ik ga niet thuis zijn, maar dan zal het zaterdagochtend in het postkantoor worden.

Ok, thuis gekomen en de garage in. Toch vreemd dat de motor gisteren zo moeilijk wilde starten / blijven draaien na het terug plaatsen van de brandstoftank. Dus de brandstoftank er af en daar begon het feest al -O- Natte handen en voor ik goed en wel besefte wat er aan de hand was liep de benzine overal heen :X Ondanks dat de brandstofkraan in de reserve stand stond bleef de kraan gewoon lopen. Das ni goed ni, dus tank aan de kant, en kraan er uit:
IMG_20161027_182723_zpscw2wlhhv.jpg


De achterkant had ik al open gehad, dus dan verdenk ik de voorkant. En ik moet zeggen, dit zal nog weinig afdichting verzorgen:
IMG_20161027_182953_zpsdilc8tti.jpg


Tijd voor een revisiesetje me dunkt (zie verder). Bougies er ook maar even uitgedraaid om te vervangen door verse en wat zag mijn oog:
IMG_20161027_190337_zpsyxkjdipp.jpg


Zitten er gewoon BP8ES bougies in i.p.v. de BPR8ES. Bougies zonder weerstand, dat kan invloed hebben op de loop van een motor. Dus ik heb ze allemaal maar meteen vervangen door de juiste. Nog even een kleurenfoto van de bougies die er uit kwamen:
IMG_20161027_192000_zpsdrdbnmx8.jpg


Wie zegt dat XJ750 41Y's redelijk arm staan? 1 ziet er redelijk uit, 2 en 4 zijn goed zwart, 3 is zwart met een wittige elektrode. We gaan zien hoe de bougies er uit zien als ik ze een volgende keer er uit haal :)

Uiteraard ook nog wat geld uitgegeven, anders is het geen project :9 Deze aangeschaft via eBay (sproeiers kan ik niets mee, maar de rest gaat wel praktisch zijn):
carbs_zpsqkyccjon.jpg


En ook nog even geshopt bij Japparts:
bestelling_zpseqojrhv9.jpg


Financieel overzicht:
- Aankoop motor: 140 euro
+ Verschil t.o.v. 500 euro: 360 euro
+ Sleutelbudget: 150 euro
- Batterij: 40 euro
- Shim (kleppens tellen): 8,50 euro
- Xenon: 15 euro
- Carburateur revisieset: 29,06 euro
- Remblokken achter: 18,50 euro
- Benzinekraan revisieset: 18 euro
-------------------------------------
Resterend: 380,94 euro

Dat was het weer! Heb al tijdelijk een O-ring die ik nog had liggen op de kraan gezet en die lekt nu niet meer, dus misschien morgen na het werk nog eens proberen :) Fijne avond! :W
 
Laatst bewerkt:
Beter de bougies zonder weerstand terug monteren. Dat vindt je ontsteking fijner. Immers minder weerstand te overbruggen dus meer spanning en dus een betere vonk over. Hij kan nu alleen maar slechter gaan lopen.

Als de bougies op de foto in de juiste volgorde liggen dan zijn waarschijnlijk de carbs van cilinder 2 en 4 vervuild.
 
Beter de bougies zonder weerstand terug monteren. Dat vindt je ontsteking fijner. Immers minder weerstand te overbruggen dus meer spanning en dus een betere vonk over. Hij kan nu alleen maar slechter gaan lopen.

Als de bougies op de foto in de juiste volgorde liggen dan zijn waarschijnlijk de carbs van cilinder 2 en 4 vervuild.
Goh, origineel moeten er de bougies mét R in. Misschien acht Yamaha dat nodig i.c.m. de elektronische ontsteking. Ik heb me wat ingelezen en de Vonk zou inderdaad krachtiger zijn zonder, maar wel minder lang duren. Verder heb je ook nog NGK zelf. Aldus de NGK website:
In fact, using a non-resistor plug in certain applications can actually cause the engine to suffer undesirable side effects such as an erratic idle, high-rpm misfire, engine run-on, power drop off at certain rpm levels and abnormal combustion.
We gaan het zien of het merkbaar is!

Ik ga van het weekend inderdaad al eens de carburateurs er af trekken. Eens goed poetsen zal al veel verschil maken in afwachting van de revisiesetjes :Y
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig :Y

En Kontich komt nog erg bekend voor, ben er regelmatig (er zit een grote Haribo fabriek ;) )
 
Goedkope set om je carbs te reviseren. Vaak is 1 set al iets van 20 euro....

Wel balen dat het zoveel kost om aan een kenteken te komen.
 
ben benieuwd of die benzinekraan reparatie set gaat passen, bij mij niet namelijk, de fck3 ook niet overigens.

in het xj topic staat een link naar een webshop die non vacuum kranen leveren die passen op dit model.

had zelf kranen in china besteld maar zijn het kleinere model, vermoedelijk xj600 of ander 750 modellen/tanks.
 
Goed bezig :Y

En Kontich komt nog erg bekend voor, ben er regelmatig (er zit een grote Haribo fabriek ;) )
Ah echt? Dat wist ik niet! Dus bij jou kan ik bestellingen plaatsen voor gummyberen? :+

Goedkope set om je carbs te reviseren. Vaak is 1 set al iets van 20 euro....

Wel balen dat het zoveel kost om aan een kenteken te komen.
Inderdaad, wel lang wachten (12 tot 20 werkdagen, Taiwan..), maar we gaan het zien :) Wat betreft dat kenteken, vandaag briefje in de bus dat ik vanaf morgen een zending kan afhalen van "DIV Overheid", morgen dus ein-de-lijk een kenteken! *O* *O* *O*

ben benieuwd of die benzinekraan reparatie set gaat passen, bij mij niet namelijk, de fck3 ook niet overigens.

in het xj topic staat een link naar een webshop die non vacuum kranen leveren die passen op dit model.

had zelf kranen in china besteld maar zijn het kleinere model, vermoedelijk xj600 of ander 750 modellen/tanks.
Bedenk me net dat ik dat had gelezen.. We gaan het zien. Als de membraantjes aan de achterkant alsook de seal aan de voorkant het goed doen, dan is dat al heel wat. Het rubber met de 4 gaten is nog redelijk ok en anders heb ik nog een kraan van een XS die volgens mij hetzelfde rubber heeft.

Vandaag een hele dag bij een maatje in zijn nieuwe restaurant gewerkt. Bar aanpassen voor een saladbar, toog verlengen, etc. Dan nog de auto naar de garage gebracht voor een distributieriem wissel (ja, die mag ook geld kosten..) Maar tussen de 2 in nog even de garage ingedoken. Het zinde me namelijk niet helemaal dat de motor niet lekker doet wat hij moet doen :N

Voor het kleppenstellen en synchroon stellen deed hij het eigenlijk zonder veel problemen, maar misschien is het juist door die aanpassingen dat de imperfecties nu merkbaarder zijn. Imperfecties als in: smerige carburateurs. Na wat stoeien met luchtfilters, rubbers, klemmen, .. liggen de patiënten op tafel:
IMG_20161028_174053_zps0hdf9r4c.jpg


Deksels er af en de schuiven er uit:
IMG_20161028_174822_zpssp7zzkz0.jpg


Membranen gechecked en er komt geen licht door. Het mag ook wel eens mee zitten :) Verbindingsrails er af:
IMG_20161028_180057_zpsat6ikku5.jpg


Vlotterbakken er af:
IMG_20161028_180439_zps8rzcdvo9.jpg


Die zijn een beetje schmutzig :') Verschaalde benzine, my favorite.. Vlotternaald-huis-filters mogen ook wel wat schoner:
IMG_20161028_180958_zpsvvjvlzjs.jpg


Onderkant ook helemaal naakt:
IMG_20161028_181012_zpskvt40ayl.jpg


En helemaal uit elkaar:
IMG_20161028_181351_zpsxfg2pbr5.jpg


Ik heb nog even gedacht om ze te stralen, maar ze zijn eigenlijk nog best wel netjes, dus het zal gewoon ultrasonen worden :Y Deksels ga ik wel even stralen, die zijn niet helemaal mooi meer.

Ohja, voor de mensen die nu denken: Sander?! Waarom haal je ze nu al uit elkaar? Je revisieset is nog niet binnen en dan kun je straks ze dus weer uit elkaar halen :N

Klopt! Maar zie hierboven, kenteken ligt klaar en zoals iedereen weet kriebelt het dan. Met andere woorden, ik neem het graag voor lief om ze nog eens uit elkaar te moeten draaien, zodat ik in ieder geval al wat kan rijden tot dat de set binnen is :Y En daarbij, schoon moeten ze toch :Y

Morgen normaal weer een update met carburateurs terug onder de motor én met een kenteken er op :] Prettig weekend! :W
 
Belangrijk is dat je stationair sproeiers goed open zijn en dat het onderliggende kanaal onder de stationair sproeier goed schoon is. Check de sproeier met iets wat 0,4mm rond is en check dat onderliggende kanaal met een boortje van 1,5mm. In dat kanaal zit een messing buisje geperst, dat ding heeft een binnenmaat van 1,5mm ongeveer. Bij mij werden deze kanalen met de ultrasoon niet schoon genoeg.
 
Belangrijk is dat je stationair sproeiers goed open zijn en dat het onderliggende kanaal onder de stationair sproeier goed schoon is. Check de sproeier met iets wat 0,4mm rond is en check dat onderliggende kanaal met een boortje van 1,5mm. In dat kanaal zit een messing buisje geperst, dat ding heeft een binnenmaat van 1,5mm ongeveer. Bij mij werden deze kanalen met de ultrasoon niet schoon genoeg.
Bedankt voor de tip! Heb ook al gemerkt dat de ultrasoon niet altijd een wondermiddel is.. Ik heb normaal wel iets in de garage liggen in die diameters :t
 
Volgens mij zie ik ook roest poeder onderin de vlotterbakjes
 
Volgens mij zie ik ook roest poeder onderin de vlotterbakjes
Klopt! Morgen even een inline-brandstoffilter halen voor de zekerheid.

Jawel, jawel, zaterdag was de dag *O*
IMG_20161029_111049_zpshv7zf68n.jpg


Verzekering in orde, kenteken er op, dus gisteren wat extra uurtjes gespendeerd in de garage om de carburateurs te behandelen. Vandaag een kater, maar dan kan ik morgen eens opnieuw synchroon stellen en dan hopen dat ik een proefritje kan maken :]

Verbindingsbeugels en choke as netjes gepoetst:
IMG_20161029_114842_zpsrx8ifvzl.jpg


Zelfde behandeling voor de body, links na borstelen + remmenreiniger, rechts voor:
IMG_20161029_121142_zpsyo093hbs.jpg


Alles schoon en klaar om weer te monteren:
IMG_20161029_160649_zps1ir3txup.jpg


En dan zat de eerste al snel weer in elkaar:
IMG_20161029_175838_zpsmj0yomi4.jpg


Niet zo "mooi" als een vers gestraalde, maar zeker niet ontevreden! *D 3x herhalen en dan heb je dit:
IMG_20161029_193910_zpsdn2chagd.jpg


Ze samenvoegen doe ik morgen, dan monteren, synchroon stellen en testritje proberen te maken. Er was trouwens nog wel wat tegenslag tijdens het monteren.. Ik kwam dit tegen:
IMG_20161029_172449_zpshd69yj9c.jpg


En daar ben ik uiteraard niet zo blij mee.. Want op deze manier kan ik natuurlijk de vlotterhoogte niet controleren. Ik heb gezocht maar nergens geven ze een vlotterhoogte op, enkel een brandstofniveau.. Maar goed, dat is een klusje dat ik ga aanpakken als de revisieset (met nieuwe aflaatschroeven) binnen komt. Voor nu heb ik de vlotters terug gemonteerd zoals ze waren in de hoop dat die goed stonden.. Fingers crossed :X

Fijne zondag nog allemaal! :W
 
Zou het roestprobleem toch ook wel aanpakken hoor, roest is zo fijn dat gaat zo door je filter heen en de XJ's staan bekend berucht om roestende tanks.

verder goed bezig hoor, mooi om te zien :t
 
Laatst bewerkt:
Die aftap schroef moet je gewoon in de kruipolie zetten, en na een paar dagen een paar klappen met een hamer geven. (met passende schroevendraaier ertussen). Dan komen ze meestal wel los.
 
Zou het roestprobleem toch ook wel aanpakken hoor, roest is zo fijn dat gaat zo door je filter heen en de XJ's staan bekend berucht om roestende tanks.

verder goed bezig hoor, mooi om te zien :t
Inderdaad een gekend probleem van wat ik lees. Tijdens de winterstop eens kijken of ik hem ga ontroesten / coaten.

Die aftap schroef moet je gewoon in de kruipolie zetten, en na een paar dagen een paar klappen met een hamer geven. (met passende schroevendraaier ertussen). Dan komen ze meestal wel los.
Probleem is dat ze zo ver verpest zijn dat er geen grip meer is. Als het revisiesetje uit Taiwan met nieuwe bouten binnen is, dan ga ik er mee aan de slag. Als het niet op de simpele manier lukt, dan wordt het uitboren en met de linkse slagtap zullen ze dan wel opgeven :Y

Gisteren de carburateurs terug samengevoegd:
IMG_20161031_115000_zpsuzr8ew61.jpg


Toen dat in orde was kwam net de postbode langs met mijn bestelling van Japparts:
IMG_20161031_122204_zpsnzid1rzr.jpg


Dus de brandstofkraan er even onderuit gehaald en vervolgens met deze prachtige howto gereviseerd:
Rebuilding the Yamaha Vacuum Fuel Valve w/pics

Pakkingsvlakken netjes schoon maken met wat schuurpapier op een vlakke ondergrond (in mijn geval de slede van mijn werkbank):
IMG_20161031_150536_zpsjfvgixpa.jpg


Alle rubbers voor montage nog wat siliconenspray gegeven en alles is zowaar lekdicht! Zoals reeds aangehaald leek het rubber met de 4 gaten wat dunner dan origineel (2,2mm t.o.v. 2,4 mm), dus ik heb lekker de originele laten zitten :t

Daarna de carburateurs er terug tussen gepropt:
IMG_20161031_125950_zpsnsyczzzv.jpg


En de motor weer met zijn kont buiten gezet om warm te laten draaien. 2 keer op de startmotor rond om de brandstof netjes rond te laten gaan en vroemvroem *O* Ik had gaskleppen al even gesynchroniseerd op de werkbank met een paar koperdraadjes, maar er zat toch redelijk wat verschil op:
IMG_20161031_141754_zpsnaqgsq8u.jpg


Dus de YICS-tool er terug in en netjes volgens het handboek gesynchroniseerd. Eerst cilinder 1 en 2 gelijk zetten:
IMG_20161031_142322_zpsgqfbfhiu.jpg


En dan 3 en 4:
IMG_20161031_142412_zpsszo0ql7t.jpg


Om af te sluiten nog 2 regelen t.o.v. 3 en dat klusje is weer geklaard :t YICS-tool er uit en nog eens starten. Stond ook nog allemaal correct. Vandaag ga ik een proefritje maken, hopelijk blijft het bij :] en moet ik niet duwen O-) Update volgt! :W
 
Laatst bewerkt:
Idd klote als die bout verneukt is.

Ding is zelf van staal, bakje van zamac.

Slagschroevendraaier gaat dus niet. Wel knap dat iemand het zo erg stuk krijgt. Je draait er zo een scheur mee in de vlotterbak...
 
Idd klote als die bout verneukt is.

Ding is zelf van staal, bakje van zamac.

Slagschroevendraaier gaat dus niet. Wel knap dat iemand het zo erg stuk krijgt. Je draait er zo een scheur mee in de vlotterbak...
Slagschroevendraaier is misschien wat veel gezegd.. Ik heb bij mijn slagschroevendraaier een paar "schroefextractors" zitten waar het misschien mee zou lukken. Eerst gedeeltelijk uitboren, dan die extractors. Of als het staal is, even de tig er bij nemen en er een moer oplassen, weet alleen niet of die zamac daar zo'n fan van is..

Vanochtend de tank terug vastgezet, kappen er op, alles nog even nagekeken op vastheid (remklauwen en dergelijke) en dan klaar voor vertrek:
IMG_20161101_115810_zpspoxfhoex.jpg


Eerste stop (geen zin om weer te duwen..):
IMG-20161101-WA0002_zps99m2dzka_edit_1477998663903_zps84fw9zny.jpeg


En bij terugkomst:
IMG_20161101_115054_zpsmxc0qtrn.jpg


Bijna 25km op de teller bijgezet en niet direct iets onoverkomelijk opgemerkt. Puntjes:
- Oppakken vanaf 2000 toeren mag iets beter, vanaf hoger geen problemen, daarboven gaat hij als een speer (kwam er pas na even rijden achter dat ik nog niet boven de 5000 toeren geweest was :+ )
- Spiegel beter vastzetten
- Stationair leek iets hoger te liggen na het tanken, misschien door meer brandstofdruk met een vollere tank, maar dat lijkt me sterk..
- Bij de bandenpomp leek het even alsof het toerental iets hoger ging bij het verdraaien van mijn stuur, even kijken of de kabel nergens geklemt zit
- Bandenpomp past aan de voorkant net, aan de achterkant helemaal niet (velg te breed), even een verloopstukje zoeken dus.

Deze dingetjes ga ik nu even. Bekijken en dan straks een ritje van 30km heen en vanavond 30km terug naar een vriend in Dendermonde. Kijken of ik dan nog iets anders kan bespeuren.

Later! :] :]
 
Sleufje lijpen in de kop vd bout, waarbij je ook door het zamac heen gaat.
Zit ruim voldoende loos vlees, afsluiting zelf zit veel verder binnen in.

Misschien net genoeg voor een stevige schroevendraaier, om grip te krijgen.

En kruipolie, en liefste met shockeffect (koude/warmte/koude, etc)

full
 
Sleufje lijpen in de kop vd bout, waarbij je ook door het zamac heen gaat.
Zit ruim voldoende loos vlees, afsluiting zelf zit veel verder binnen in.

Misschien net genoeg voor een stevige schroevendraaier, om grip te krijgen.

En kruipolie, en liefste met shockeffect (koude/warmte/koude, etc)

[afbeelding]
Heb ik me ook bedacht, maar vind ik zo zonde van de bakjes ;)

Deze middag de heenweg gedaan naar Dendermonde, niet direct problemen tegen gekomen, buiten het feit dat het af en toe lijkt alsof de gaskabel een beetje blijft hangen. Stationair draait hij dan tussen de 1500 en 2000, maar bij in versnelling zetten is dat weer opgelost, dus ik ga de kabel eens smeren om te kijken of dat soelaas biedt. Anders is het misschien wat valse lucht hier of daar. Mogelijk de slang van inlaat naar benzinekraan, daar zitten immers geen klemmen op (had enkel te grote maat klemmen).

Straks weer naar huis, met nieuwe Interphone headset, ik ben benieuwd!
 
Heb ik me ook bedacht, maar vind ik zo zonde van de bakjes ;)

Deze middag de heenweg gedaan naar Dendermonde, niet direct problemen tegen gekomen, buiten het feit dat het af en toe lijkt alsof de gaskabel een beetje blijft hangen. Stationair draait hij dan tussen de 1500 en 2000, maar bij in versnelling zetten is dat weer opgelost, dus ik ga de kabel eens smeren om te kijken of dat soelaas biedt. Anders is het misschien wat valse lucht hier of daar. Mogelijk de slang van inlaat naar benzinekraan, daar zitten immers geen klemmen op (had enkel te grote maat klemmen).

Straks weer naar huis, met nieuwe Interphone headset, ik ben benieuwd!
Dat kan zijn:
mechanisch
valse lucht
vlotterhoogte

En dat laatste als minst waarschijnlijke, en ik denk zelf als eerste aan valse lucht.

Hoewel, je zei dat met draaien aan t stuur iets veranderde?
 
Dat kan zijn:
mechanisch
valse lucht
vlotterhoogte

En dat laatste als minst waarschijnlijke, en ik denk zelf als eerste aan valse lucht.

Hoewel, je zei dat met draaien aan t stuur iets veranderde?
Dat leek het inderdaad, maar kan ook gewoon een toevallige samenloop zijn geweest van stoppen, draaien en het toerental dat wat hoger ging. Valse lucht lijkt mij inderdaad het meest waarschijnlijk, dus als volgende werkje een bus remmenreiniger of iets dergelijks ter hand nemen en hier en daar eens wat spuiten op het inlaattraject. Al wel gezien dat 1 van de ogen van inlaat 2 een barst heeft, dus dat is ook een verdachte..

Gisteren ook weer veilig thuis gekomen :t Bij het lijstje met to-do's is ook nog het afstellen van de koplamp gekomen. Die mag nog iets hoger staan, verder hebben de wijzigingen zoals de bandenspanning bijregelen en de achterveer op de hardste stand zetten goed hun werk gedaan. Fiets stuurt lekker en zolang je hem op toeren houdt hangt hij heerlijk aan het gas. 2x de kraan volledig open gedraaid (kost wel wat moeite, redelijk lange slag van de hendel..) en dan vliegt hij als een speer :]
 
Vandaag was het pakjesdag! *O*
full


- Officiële Yamaha YICS tool
- Revisiesetjes voor de carburateurs, blijkbaar gaat de post uit Taiwan toch redelijk snel!

Daarna ook even de bougies van cilinder 1:
full


En cilinder 4 er uitgehaald:
full


1 is wat aan de witte kant, 4 is eigenlijk perfect. Moeilijk te zien op de foto, maar de rand is wat zwart, de tip is mooi koffie met melk bruin. Dat kan dus betekenen dat in ieder geval cilinder 1 al misschien wat valse lucht krijgt óf misschien een verkeerde vlotterhoogte heeft. Cilinder 2 en 3 ga ik ook nog wel controleren, maar dat is makkelijker met de tank er af :Y

Het jeukt om al meteen de garage in te duiken om de carburateurs er onder uit te halen, maar ik ben wat ziekjes aan het worden, dus ik ga voor de veiligheid maar wat uitzieken (of is het in-zieken als het nog niet helemaal door is gekomen?) op de bank B|

Prettig weekend allemaal! :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan