Bloop
MF'er
- 24 sep 2019
- 180
- 50
Hoi allen,
Ik heb de nodige topics gelezen over vastzittende remzuigers maar deze situaties waren anders dan de mijne.
Ik heb een VT800 ('88). Deze ben ik lekker aan het opknappen.
Nieuwe remblokken, nieuwe vloeistof, nieuwe zuigers en rubbers.
Alles schoongemaakt. Oude zuigers hadden behoorlijk wat aanslag. Binnenkant is aanslagvrij en perfect.
Dus ik heb de rubbers vervangen en nieuwe zuigers erin gedaan.Alles keurig met ATE vet.
De ene zit perfect. Zuigt mooi heen en weer met de remhendel.
Echter, de andere ging er veel zwaarder in. Te zwaar. Deze zuigt dus niet terug waardoor deze de rem zo hard aandruk dat het wiel vast zit.
Ik heb deze er nu 4 keer uitgehaald, schoongemaakt en ook de rubbers meerdere keren gecontroleerd of deze goed zitten. (ik heb een mooi werkend voorbeeld natuurlijk aan die andere).
Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Ik dacht, hup alles lekker vernieuwen en klaar. Ben er nu al 2 dagen mee bezig.
Wie heeft een tip?
Thanks,
Ik heb de nodige topics gelezen over vastzittende remzuigers maar deze situaties waren anders dan de mijne.
Ik heb een VT800 ('88). Deze ben ik lekker aan het opknappen.
Nieuwe remblokken, nieuwe vloeistof, nieuwe zuigers en rubbers.
Alles schoongemaakt. Oude zuigers hadden behoorlijk wat aanslag. Binnenkant is aanslagvrij en perfect.
Dus ik heb de rubbers vervangen en nieuwe zuigers erin gedaan.Alles keurig met ATE vet.
De ene zit perfect. Zuigt mooi heen en weer met de remhendel.
Echter, de andere ging er veel zwaarder in. Te zwaar. Deze zuigt dus niet terug waardoor deze de rem zo hard aandruk dat het wiel vast zit.
Ik heb deze er nu 4 keer uitgehaald, schoongemaakt en ook de rubbers meerdere keren gecontroleerd of deze goed zitten. (ik heb een mooi werkend voorbeeld natuurlijk aan die andere).
Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Ik dacht, hup alles lekker vernieuwen en klaar. Ben er nu al 2 dagen mee bezig.
Wie heeft een tip?
Thanks,