1 nieuwe remzuiger doet het niet

Bloop

MF'er
24 sep 2019
180
50
Hoi allen,

Ik heb de nodige topics gelezen over vastzittende remzuigers maar deze situaties waren anders dan de mijne.

Ik heb een VT800 ('88). Deze ben ik lekker aan het opknappen.
Nieuwe remblokken, nieuwe vloeistof, nieuwe zuigers en rubbers.
Alles schoongemaakt. Oude zuigers hadden behoorlijk wat aanslag. Binnenkant is aanslagvrij en perfect.
Dus ik heb de rubbers vervangen en nieuwe zuigers erin gedaan.Alles keurig met ATE vet.
De ene zit perfect. Zuigt mooi heen en weer met de remhendel.
Echter, de andere ging er veel zwaarder in. Te zwaar. Deze zuigt dus niet terug waardoor deze de rem zo hard aandruk dat het wiel vast zit.
Ik heb deze er nu 4 keer uitgehaald, schoongemaakt en ook de rubbers meerdere keren gecontroleerd of deze goed zitten. (ik heb een mooi werkend voorbeeld natuurlijk aan die andere).

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Ik dacht, hup alles lekker vernieuwen en klaar. Ben er nu al 2 dagen mee bezig.

Wie heeft een tip?

Thanks,
 
Misschien is de groef achter de keerring gecorrodeerd. Dan klemt de nieuwe keerring teveel op de zuiger.
Ik heb al behoorlijk lopen schrapen met een haakse priem. Maar ja, dat klinkt t meest logische. Ik denk dat ik het nog maar eens moet doen. T vervelende is dat je maar en deel van de groef kan zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Tip voor de toekomst: Als je eindelijk weer eens naar de mondhygiëniste gaat, en ja, doe dat nou eens, vraag dan of je misschien wat oude botte haakjes kan meekrijgen, of kan ruilen voor een zak koeken ofzo. Die dingen hebben vaak de vreemdste vormen, die je precies nodig hebt om remzuigerafdichtingzittingen schoon te krabben
 
Tip voor de toekomst: Als je eindelijk weer eens naar de mondhygiëniste gaat, en ja, doe dat nou eens, vraag dan of je misschien wat oude botte haakjes kan meekrijgen, of kan ruilen voor een zak koeken ofzo. Die dingen hebben vaak de vreemdste vormen, die je precies nodig hebt om remzuigerafdichtingzittingen schoon te krabben
Jammer dat de mini spiegeltjes niet slijten, zouden ook wel handig zijn!
 
Nou t is gelukt.

Met dremel en pincet/priem zoals aangeraden een behoorlijke tijd bezig geweest en hoewel t niet veel was kwam er toch nog wat uit.
De keerringen floepten er oom makkelijke in dan ervoor ;) Dat zegt dan al een hoop.
Lekker in t vet, beetje druk en floep, hij zat erin en trekt zich nu ook terug dmv de druk dus top!
Hij remt weer perfect.

Bedankt voor de tips all!
 
Terug
Bovenaan Onderaan