gisteren wezen toeren met een maatje van me (hij op z'n Bulldog)
dagje was al ruim van tevoren gepland, want we moesten beiden kilometers maken op de bikes om zo de 1000 km-beurt voor het Sauerlandweekend (met Pinksteren) te hebben gehad
Dat was geen probleem; ik zat al op 900 km en daar zijn gisteren bijna 1000 km bij gekomen (geen probleem qua onderhoud overigens). De route liep van Den Haag, Rotterdam, Antwerpen, Brussel de Ardennen in richting Bouillon. Daar de grens over en een flink stuk in Frankrijk gereden.
Conclusie: 1000 km op een Monster is zeker goed te doen. Ik ben rond de 1.90 m lang en zat met m'n benen uiteraard wel een beetje opgevouwen en dat voel je op een gegeven moment natuurlijk wel. Komt ook omdat ik niet dagelijks dat ding gebruik en het dus niet gewend ben. Feit is ook dat de Monster wordt gezien als een kleine fiets, maar qua wielbasis is íe gewoon groot. Alleen omdat íe laag is, moet je je benen wat meer in trekken.
Het kleine en harde zadel blijkt voor de lange ritten uitstekend te voldoen; daar had ik weinig last van.
Ook flinke stukken op de snelweg gingen prima; gewoon ca. 150 km/h achter het flyscreen in m'n pak (los jack zal het er niet beter op maken!) is goed te doen over zeer lange afstand.
Zaak is wel om af en toe de benen te strekken en te proberen met een zo recht mogelijke rug te blijven zitten.
Mischien dat het flyscreen weglaten, of een kleinere nemen (bijv. de originele van de S-versie / ik heb zelf de allerhoogste uit de Performance-lijn) onder bepaalde omstandigheden beter is. Ik kan me voorstellen dat je door de druk op je lijf vanzelf wat beter rechtop blijft zitten, wat beter is voor je rug.
Over de motor (bijna) niets dan goeds: rijdt en stuurt fantastisch, genoeg vermogen voor alle omstandigheden (je wilt altijd meer). Ben benieuwd of íe nog vlotter wordt boven de toerentallen die ik nu nog niet mag draaien.
Verbruik: 1:16 / 1:18 en 1:20
Eén probleem drukte de pret een beetje: het lampje van de reserve ging niet branden op een gegeven moment (deed het feilloos de rest van de dag) en ik viel dus stil ergens voor Eindhoven. Gelukkig waren we met z'n tweeen, dus heeft m'n motormaatje ff brandstof gehaald ergens.
Erg vervelend en gevaarlijk; volgende keer maar niet te veel op dat lampje letten en gewoon m'n actieradius in de gaten houden (wat dat betreft heb ik dus nu wel een beeld van de actieradius!).
Al met al van 08:00 uur 's ochtends tot 23:00 uur 's avonds in touw geweest; niets iets voor iedere zondag, maar wel erg leuk
dagje was al ruim van tevoren gepland, want we moesten beiden kilometers maken op de bikes om zo de 1000 km-beurt voor het Sauerlandweekend (met Pinksteren) te hebben gehad
Dat was geen probleem; ik zat al op 900 km en daar zijn gisteren bijna 1000 km bij gekomen (geen probleem qua onderhoud overigens). De route liep van Den Haag, Rotterdam, Antwerpen, Brussel de Ardennen in richting Bouillon. Daar de grens over en een flink stuk in Frankrijk gereden.
Conclusie: 1000 km op een Monster is zeker goed te doen. Ik ben rond de 1.90 m lang en zat met m'n benen uiteraard wel een beetje opgevouwen en dat voel je op een gegeven moment natuurlijk wel. Komt ook omdat ik niet dagelijks dat ding gebruik en het dus niet gewend ben. Feit is ook dat de Monster wordt gezien als een kleine fiets, maar qua wielbasis is íe gewoon groot. Alleen omdat íe laag is, moet je je benen wat meer in trekken.
Het kleine en harde zadel blijkt voor de lange ritten uitstekend te voldoen; daar had ik weinig last van.
Ook flinke stukken op de snelweg gingen prima; gewoon ca. 150 km/h achter het flyscreen in m'n pak (los jack zal het er niet beter op maken!) is goed te doen over zeer lange afstand.
Zaak is wel om af en toe de benen te strekken en te proberen met een zo recht mogelijke rug te blijven zitten.
Mischien dat het flyscreen weglaten, of een kleinere nemen (bijv. de originele van de S-versie / ik heb zelf de allerhoogste uit de Performance-lijn) onder bepaalde omstandigheden beter is. Ik kan me voorstellen dat je door de druk op je lijf vanzelf wat beter rechtop blijft zitten, wat beter is voor je rug.
Over de motor (bijna) niets dan goeds: rijdt en stuurt fantastisch, genoeg vermogen voor alle omstandigheden (je wilt altijd meer). Ben benieuwd of íe nog vlotter wordt boven de toerentallen die ik nu nog niet mag draaien.
Verbruik: 1:16 / 1:18 en 1:20
Eén probleem drukte de pret een beetje: het lampje van de reserve ging niet branden op een gegeven moment (deed het feilloos de rest van de dag) en ik viel dus stil ergens voor Eindhoven. Gelukkig waren we met z'n tweeen, dus heeft m'n motormaatje ff brandstof gehaald ergens.
Erg vervelend en gevaarlijk; volgende keer maar niet te veel op dat lampje letten en gewoon m'n actieradius in de gaten houden (wat dat betreft heb ik dus nu wel een beeld van de actieradius!).
Al met al van 08:00 uur 's ochtends tot 23:00 uur 's avonds in touw geweest; niets iets voor iedere zondag, maar wel erg leuk