1000CC, ja of nee.

Een 1000cc supersport kopen voor erbij?

  • Ja

    Stemmen: 31 51,7%
  • Nee

    Stemmen: 14 23,3%
  • Kijk volgend jaar nog eens

    Stemmen: 1 1,7%
  • Zo snel mogelijk kopen

    Stemmen: 14 23,3%

  • Totaal aantal stemmers
    60
Mag je de sticker Technical Check OK wel afpeuteren….. :X

Geen fraai gezicht en succes met het herstel als dat mogelijk is.
Ik kon de foto's niet vinden.
Bijna alles is vervangen, alleen de tank nog niet.
IMG20230829172359.jpg

IMG20230829172455.jpg

IMG20230829172429.jpg

IMG20231001142845.jpg
 
Was dat jouw kuipset die ik vandeweek zag bij de spuiter in Nieuwegein?
Nee, dit is netjes gespoten in China. :+ ;)
IMG20230921141722.jpg

Heb er al weer op Zandvoort in september en op Assen in oktober mee gereden. :t
Miste wel een volledige dag Zandvoort, dat moest daarom met de R3.
Die heeft nu ook nieuwe kuipdelen, uitlaat en stuurhelft nodig. :+
Zo dan, de bosjes ingereden??



Een tiende of twee de rem te lang en te hard (progressief) vastgehouden onder hellingshoek.
Laatste sessie Mettet en beuken met die handel.
Is ook mijn geblesseerde rechterarm die qua motoriek nog niet helemaal perfect is.
(Vijf jaar geleden compleet versplinterd door een kettingbotsing van een aantal auto's op de snelweg. Een moment waarop je niet die ene motorrijder wil zijn die mee gaat botsen ;) )
 
Laatst bewerkt:
Nee, dit is netjes gespoten in China. :+ ;)
Bekijk bijlage 1945158
Heb er al weer op Zandvoort in september en op Assen in oktober mee gereden. :t
Miste wel een volledige dag Zandvoort, dat moest daarom met de R3.
Die heeft nu ook nieuwe kuipdelen, uitlaat en stuurhelft nodig. :+

Een tiende of twee de rem te lang en te hard (progressief) vastgehouden onder hellingshoek.
Laatste sessie Mettet en beuken met die handel.
Is ook mijn geblesseerde rechterarm die qua motoriek nog niet helemaal perfect is.
(Vijf jaar geleden compleet versplinterd door een kettingbotsing van een aantal auto's op de snelweg. Een moment waarop je niet die ene motorrijder wil zijn die mee gaat botsen ;) )
Volgende keer ook zorgen dat je voldoende rust geniet,en niet " effe" op en neer rijdt :t
 
laat ik dan maar niets zeggen Honda NT 1100 DCT. In de sportstand lekker laten grommen.
Tot nu de leukste motor die ik heb 18k mee gereden in 1 jaar. Flippers op het stuur is genieten.

Honda CBR 1000 m’n 1e motor (moest toen nog m’n rbw nog halen als stok achter de deur ) 25k mee gereden met rbw.
Honda VRF1200 weggedaan vanwege zware koppeling.
Yamaha FZS 1000 weggedaan vanwege storing regelklep uitlaat.
Triumph Trident 660 super smijtfiets maar voor de lange afstand een maatje te klein.
Totaal met deze motoren zo’n 125 k mee gereden.
 
Hoi MFers.

Ik ben 28, heb sinds begin 2022 mijn rijbewijs A en sinds Januari 2023 mijn mooie Fz6, waar ik nu al aardig wat leuke KMers mee achter de rug heb. Ik vind het echt een leuke motor en ik merk dat ik echt fan ben van de hoogtoerige 4cyl.

Al ver voor ik mijn rijbewijs had vond ik supersport motoren gaaf. Mijn eerste motor is een FZ6 geworden omdat ik iets wilde wat op een supersport leek, betaalbaar was, geschikt is voor woonwerk/touren, niet te duur was en ook een nog redelijk vermogen had voor een 'beginner'.

Nu begint het idee van een 1000cc supersport naast mijn Fz6 aardig te jeuken. Omdat ik woonwerk rij, ook in de winter rij, ook wel eens mijn vriendin achterop neem en ook wil kunnen touren wil ik de Fz6 liever niet wegdoen om alleen een supersport te hebben.

Ik denk er nu dus aan om in de lente voor rond de €4000 te kijken naar een R1 of CBR1000.

Aan de ene kant denk ik, het slaat nergens op om een 1000cc supersport te kopen na pas 1 jaar rijden, terwijl ik al een 600cc sporttour heb die met 100pk ook echt niet traag is. Daarbij komt ook nog dat ik de motor niet binnen kan zetten (winter mogelijk wel).

Aan de andere kant denk ik, waarom niet? Nu kan het, in de toekomst zou dat zomaar anders kunnen zijn.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?



Dan nog het idee van een Fz1. Dit zie ik meer als een halfway to nowhere. Ik vind de Fz6 mooier dan de Fz1 en mijn intresse is meer dan alleen meer vermogen, ik wil dan echt een supersport en zie de Fz6 als een betere motor voor mijn dagelijkse ritten dan de Fz1.
Gewoon kopen.
 
Een 1000cc supersport moet je gewoon eens ervaren hebben. Tijdje op rijden totdat je eens goed geflitst wordt, daarna iets anders kopen (been there, done that :')). Of af en toe circuitdag mee pakken.

De FZ1 kan ik overigens wel aanbevelen, heb zelf de naked versie. Gaat ook loeihard en in het echt ziet hij er beter uit dan op foto's. Qua rijdplezier ideale motor als je van 4 cilinders houd, en +- 40% meer pk's en koppel dan een FZ6.
 
Hoi MFers.

Ik ben 28, heb sinds begin 2022 mijn rijbewijs A en sinds Januari 2023 mijn mooie Fz6, waar ik nu al aardig wat leuke KMers mee achter de rug heb. Ik vind het echt een leuke motor en ik merk dat ik echt fan ben van de hoogtoerige 4cyl.

Al ver voor ik mijn rijbewijs had vond ik supersport motoren gaaf. Mijn eerste motor is een FZ6 geworden omdat ik iets wilde wat op een supersport leek, betaalbaar was, geschikt is voor woonwerk/touren, niet te duur was en ook een nog redelijk vermogen had voor een 'beginner'.

Nu begint het idee van een 1000cc supersport naast mijn Fz6 aardig te jeuken. Omdat ik woonwerk rij, ook in de winter rij, ook wel eens mijn vriendin achterop neem en ook wil kunnen touren wil ik de Fz6 liever niet wegdoen om alleen een supersport te hebben.

Ik denk er nu dus aan om in de lente voor rond de €4000 te kijken naar een R1 of CBR1000.

Aan de ene kant denk ik, het slaat nergens op om een 1000cc supersport te kopen na pas 1 jaar rijden, terwijl ik al een 600cc sporttour heb die met 100pk ook echt niet traag is. Daarbij komt ook nog dat ik de motor niet binnen kan zetten (winter mogelijk wel).

Aan de andere kant denk ik, waarom niet? Nu kan het, in de toekomst zou dat zomaar anders kunnen zijn.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?



Dan nog het idee van een Fz1. Dit zie ik meer als een halfway to nowhere. Ik vind de Fz6 mooier dan de Fz1 en mijn intresse is meer dan alleen meer vermogen, ik wil dan echt een supersport en zie de Fz6 als een betere motor voor mijn dagelijkse ritten dan de Fz1.
Volgens mij wil je dat wij je aanmoedigen;)

Ik denk dat meer dan de helft hier meerdere motoren heeft en anders wel zou willen.

Dus ik zeg go!

Hou je van 4 cilinders.. Ai… er heerst een mythe, een legende, maar ik mag er niet over praten. Kan alleen zeggen dat hij rood is. En heul snel!
 
Je hoeft niet je best te doen om hard te gaan.
De ene vind dat leuk, de ander weer saai.
Ieder z’n smaak.
Ik vind een 4 cilinder met flinke inhoud wel prettig rijden.
Rustig als het kan, hard als het moet 👍
En dat koppel he, streepje gas en je wappert er al achteraan.
Ook leuk en soms overweldigend is dat het steeds harder gaat.
Een staande twin trekt onderin vrij aardig, maar dat is het dan.
Een 4 in lijn gaat er steeds harder aan sleuren.

Dus het is erg leuk, maar je moet zeker het koppie erbij houden.
Het gaat gauw hard, en hoe meer risico je neemt, hoe eerder je aan de beurt bent. 🤕⚰️
Klinkt als de rode legende!
 
De FZ1 kan ik overigens wel aanbevelen, heb zelf de naked versie. Gaat ook loeihard en in het echt ziet hij er beter uit dan op foto's. Qua rijdplezier ideale motor als je van 4 cilinders houd, en +- 40% meer pk's en koppel dan een FZ6.
Ik heb meerdere oud "FZ1" eigenaren gesproken in het verleden die hem weg hadden gedaan wegens te weinig karakter.
Die hadden hem wel als enige motor.
Niet als tweede er bij.
 
Ik heb meerdere oud "FZ1" eigenaren gesproken in het verleden die hem weg hadden gedaan wegens te weinig karakter.
Die hadden hem wel als enige motor.
Niet als tweede er bij.
Is dat sowieso niet een beetje de definitie van een soepele 4 cilinder? Ik vind hem ook niet heel spannend, maar met kleiner tandwiel voor en iets kortere slag gashendel is hij al een stuk levendiger. Kan gerust zeggen dat deze als een raket gaat, en niet iedereen zoekt een motor die bokt, blokkeert of waarbij het vermogen vanuit niets er in komt (=karakter :P). Ik kwam van een KTM 950SM, dat is meer een speelfiets ja. Maar wilde iets waarmee ik eventueel ook naar het circuit kan en kwam bij de FZ1N uit, maar toen kocht ik nog een R1 circuitmotor voor er bij O-).
 
Terug
Bovenaan Onderaan