prijs opgave grote beurt das effe schrikken

gradje

Rookie
18 jan 2003
14
0
gennep
Ik heb net effe naar de dealer gebeld,wat da nou zo ongeveer moet kosten,een grote beurt.Nou zegt ie ongeveer een kleine 500 EURO nou daar schrok ik wel een beetje van.Er zijn dan al wel de remblokken bijgeteld maartoch. wat vinden jullie daar nu van? Ik vind het wel een beetje aan de pittige kant.
 
grote beurt was gewoon zonder ketting, banden, remblokken enz zo rond de 575 piek boor mijn motor (VFR) dus nu ongeveel €261,-

Vind ut VFRij aan de prijs, jou opgave.



VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
nou kleppen worden gesteld,nieuwe bougies,nieuwe remblokken voor,cabs afstellen morolie en filters voor de rest word alles dan wel nagekeken en vervangen wat nodig is. Maar da praat ik natuurlijk van te voren wel goed af.
Maare ik zei dat de moter een grote beurt nodig heeft met nieuwe remblokken voor erbij.dus zei hij tel maar op een kleine 500 EUROtjes.
 
nou ik heb een suzuki gsx r600 uit\'97 en laat de beurt bij j.v.s doen.
Daar heb ik hem ook gekocht.
 
Mijn SRAD staat op het moment bij de dealer.
Nieuwe blokken achter, nieuwe ketting, kleppen stellen en een grote beurt.
Zou ongeveer 450-500 euro kosten.
Ze hebben echter wel een actie :
- ketting wordt gratis gemonteerd
- 50% korting op arbeidsloon.

Dus als je die korting niet hebt ...... ;(

Dit is echter wel de duurste beurt die je kunt hebben (kleppen stellen)
 
die van mij moeten morgen naar JvS.
zal van te voren ook eens naar de prijs vragen, zijn maar 6000 km beurtjes maar je weet maar nooit.
maar ja, ik zit natuurlijk ook met de garantie .
hanteren ze bij Suzuki geen vaste tarieven voor de beurten ?
 
kleppen stellen kan best een dure grap zijn
ALS ze gesteld moeten worden
ze willen het nog wel is rekenen terwijl ze nog goed staan
ga eerst is naar iemand die je vertrouwd en laat hem luisteren met een stetoscoop
kan ie best horen of ze gesteld moeten worden
 
die van mij moeten morgen naar JvS.
zal van te voren ook eens naar de prijs vragen, zijn maar 6000 km beurtjes maar je weet maar nooit.
maar ja, ik zit natuurlijk ook met de garantie .
hanteren ze bij Suzuki geen vaste tarieven voor de beurten ?
ja daar zijn tarieven voor
bel de nimag even
 
ik had kleppen stellen en carb\'s synch\'en en een boutje vastzetten, was 280 euro.


ik had koppakking vervangen, voetpakking vervangen, carterdeksel pakking vervangen, carbs synchroniseren en kleppen stellen. voor 300 pleuro\'s

is natuurlijk veel geld, maar niet duur als ik het zo zie

moet er wel bij zeggen dat ik de kappen etc. zelf gedemonteerd en gemonteerd heb
 
Weet ineens nóg een reden om dat soort dingen zelf te doen.

Alleen is dit niet voor iedereen weggelegd. Helaas.
Kleppen stellen hoef ik zelf echt niet aan te beginnen.
Volgende keer luchtfilter, bougies en olie(filter) vervangen probeer ik denk ik toch wel zelf.
 
Je HOEFT niet naar de dealer....dat beslis je nog altijd zelf. Wat heb je ervoor over om zelf wat te leren overje motor en zo honderden pleuro\'s te besparen? Anders nie zeiken en je portemonnaie een stuk lichter laten maken tegen werkplaatstarieven, die er idd niet om liegen.

Kijk, sommige dingen kan je beter laten doen, als je het juiste gereedschap niet hebt. Maar als je twee handen hebt, internet (als vraagbaak), Motor-forum (how-to), een werkplek en wat gereedschap, dus je kan veel zelf. Een werkplaatshandboek (kosten 50 euro) heb je er dan ZO uit.

Het is leuker om iets zelf te doen aan je fiets, je leert je motor beter kennen en zo kan je anderen ook eens helpen. Dus wat let je om zelf niet wat meer te gaan doen, want zo moeilijk zijn de meeste onderhouds-klusjes niet (en dan heb ik het dus NIET over kleppen stellen :z ).

Maar eh, als je vroeger al te lam was om zelf een fietsband te plakken, dan kan je beter e.e.a laten doen en dan betaal je gewoon meer dan de handige zelf-sleutelaar (die dan ook nog zijn onderdelen via de goedkope wegen weet aan te komen, want ook daarvoor is de dealer doorgaans duurder dan als je zelf zou bestellen bij de vakhandel). Je moet er dan wel wat voor doen.Suc6.
 
Laatst bewerkt:
ik denk erover om het luchtfilter,olie en het oliefiter ook zelf te vervangen samen met de bougies en dan de motor kaal af te leveren moet toch ook wel schelen denk ik zo.
 
ik had koppakking vervangen, voetpakking vervangen, carterdeksel pakking vervangen, carbs synchroniseren en kleppen stellen. voor 300 pleuro\'s

is natuurlijk veel geld, maar niet duur als ik het zo zie

moet er wel bij zeggen dat ik de kappen etc. zelf gedemonteerd en gemonteerd heb
Denk dat jij zeker niet duur uit bent, kijk alleen maar eens wat een pakkingset kost. En dan je voetpakking, daar moet wel je cilinderblok er af! En dan 300 euro, das echt niet duur! Goed zaakje, zeker terug naartoe gaan!!
 
Hee motoboyz & motogirlz,

iedere liefhebberij / hobby kost toch geld ?

rijden jullie ook auto ?
en dan ook moeilijk doen over een onderhoudsbeurt bij de garage ?

ik heb weliswaar één linker en één rechterhand,
maar alles wat ik zelf kan,
doe ik zelf ! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan