1e keer het circuit op

Luigibernau

Swing met mij mee!
30 okt 2003
16.069
7
den Haag
Na 4 jaar motorrijden is het dan eindelijk zo ver; 18 mei op zandvoort de eerste keer het circuit op. :] Moet zeggen dat ik er enorm naar uitkijk, heb me ingeschreven in de beginners groep.

Ik weet dat ik niet verzekerd ben voor zo een dag, is er iemand die weet of je je
daarvoor bij kan verzekeren. Als iemand verder nog nutiige tips heeft, of goeie ervaringen om de voorpret te verhogen..... *D
 
Shit, dit wil ik ook. Afgelopen zaterdag een VRO1 gehad, en aan het einde van de dag nog even over het circuit, zeg maar bochtentechniek oefenen. Ging dus steeds harder en harder, en ja hoor, voor het eerst de stepjes aan de grond. Voelde wel goed, smaakt naar meer ;)

Wil graag nog wel eens onder goede begeleiding over een circuit heen. Heb je wat meer info over die dag?

Ok, www.circuitparkzandvoort.nl ? Ok.
 
Na 4 jaar motorrijden is het dan eindelijk zo ver; 18 mei op zandvoort de eerste keer het circuit op. :] Moet zeggen dat ik er enorm naar uitkijk, heb me ingeschreven in de beginners groep.

Ik weet dat ik niet verzekerd ben voor zo een dag, is er iemand die weet of je je
daarvoor bij kan verzekeren. Als iemand verder nog nutiige tips heeft, of goeie ervaringen om de voorpret te verhogen..... *D
Lees eens twist of the wrist (Keith Code), goud waard!!
 
Ok, laat maar, leren pak is verplicht. Ik ga niet alleen voor dat circuitrijden ee lere pak aanschaffen.
 
hee tof, die 18 mei ben ik ook op t circuit. het is echt gaaf.

ik heb mijzelf maar bij de middengroep ingedeeld. heb wel circuitervaring maar niet zo heel veel cc's en ik hoef niet zo nodig supersnel te gaan. gewoon lekker mijn eigen rondjes rijden. af en toe krijg je ook nog wat uitleg en tips. en het is ook wel mogelijk om over te schakelen naar een andere groep.

je motor wordt technisch gekeurd waarbij voornamelijk wordt gekeken naar banden en remmen. zorg dus dat het in orde is want in het ergste geval weigeren ze je. verder zeggen ze niet teveel lawaai maken. ik heb nog niet meegemaakt dat ze het echt controleren maar ik laat gewoon mijn laser demper zitten.
 
het is ook wel mogelijk om over te schakelen naar een andere groep.

je motor wordt technisch gekeurd waarbij voornamelijk wordt gekeken naar banden en remmen. zorg dus dat het in orde is want in het ergste geval weigeren ze je. verder zeggen ze niet teveel lawaai maken. ik heb nog niet meegemaakt dat ze het echt controleren maar ik laat gewoon mijn laser demper zitten.

Nieuwe achterband zit erop, dus dat zal geen probleem zijn, zal mijn voorband ff checken, moet minimaal 1.8mm zijn. Uitlaat is standaard, dus ook dat is wel ok.

Overschakelen naar een andere groep, wie weet heb ik wel enig talent 8-) :z
Kan niet wachten... :]
 
Heb de inschrijf site gevonden via MF, in een ander topic weet niet meer welk |(
Daar hadden nog meer mensen zich ingeschreven voor 18 mei op Zandvoort, dus wie en in welke groep hebben jullie je ingeschreven?
 
Na 4 jaar motorrijden is het dan eindelijk zo ver; 18 mei op zandvoort de eerste keer het circuit op. :] Moet zeggen dat ik er enorm naar uitkijk, heb me ingeschreven in de beginners groep.

Ik weet dat ik niet verzekerd ben voor zo een dag, is er iemand die weet of je je
daarvoor bij kan verzekeren. Als iemand verder nog nutiige tips heeft, of goeie ervaringen om de voorpret te verhogen..... *D

Suc6!! Ik ga 30 april me eerste circuit ritje maken op assen.. eerst 3 sessies met marshall om even te proefen :] IK KAN OOK NIET WACHTEN!!!!!!!!!!!!!!!!
 
het is zo lekker om op circuit te kunnen rijden, hoef helemaal niet op 100 % van je kunnen te rijden maar je kan wel lekker blazen zonder ook maar aan de alledaagse dingen op de openbare weg te denken, ga ook 3 keer naar Zandvoort, 28 juni 19 juli en 17 augustus, en ook 1 mei naar Assen, ben wel benieuwd naar zandvoort, daar is nu het hele circuit beschikbaar.

die technische keuring is er wel maar alleen idd voor profiel en remblokken, vorig jaar reden er genoeg rond met een (hele) open uitlaat.

Een tip, rust goed uit want het vraagt enorm veel energie, zeker als het warm is.

Veel plezier.

groeten van kc
 
goed achterom kijken voordat je een bocht instuurt en vooral binnen je eigen grenzen rijden.
laat je niet gek maken en ga vooral niet bij snellere mensen proberen aan te klampen, gewoon je eigen tempo aanhouden
 
Via die site van zandvoort kan ik zo 1 2 3 niets vinden. Heeft iemand een specifiekere site.....en uuuh is het ook mogelijk om met het koekblik het circuit op te gaan? :O
 
juist niet, ik herhaal niet achterom kijken voor je de bocht instuurt
Kijk vooral goed door de bochten
Als er iemand voorbij wil is dat zijn/haar zaak en niet de jouwe
 
Ik weet dat ik niet verzekerd ben voor zo een dag, is er iemand die weet of je je
daarvoor bij kan verzekeren.

Vraag s na bij je verzekering of je verzekerd bent als je mee doet met een rijvaardigheids curcus waarbij je moet zeggen dat het NIET om snelheid of tijd gaat maar puur om het verbeteren van je rijvaardigheden. Mijn verzekering verzekerd me nl. wel als ik op Assen rij tijdens een CRT waarbij er geen tijdswaarneming is :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan