2010 Yamaha FZ8

De FZ8 krijgt een:

  • V-twin blok

    Stemmen: 5 12,5%
  • Parallel 2 cilinder

    Stemmen: 1 2,5%
  • 4-in-1-lijn

    Stemmen: 13 32,5%
  • 4-in-1-lijn crossplane krukas

    Stemmen: 21 52,5%

  • Totaal aantal stemmers
    40
Op internet kan ik nog niet veel meer info vinden over de FZ8. Zelf rij ik een Fazer 600 van bj2003. Het nieuwe model Fazer heb ik wel een keer op gereden maar mis voornamelijk koppel.

Snap ook niet goed wat Yamaha met de nieuwe FZ8 wil bereiken. Als een FZ8 rond de 11000 euro moet kosten, dan koop je toch een FZ1.... De XJ is wat tam, maar daarom zat er een Fazer tussen met rond de 100 pk.

Ga eens stemmen op een V-twin. Zou zelf wel eens een overstap naar zoiets willen maken (ala Ducati), maar denk niet dat Yamaha die zal gaan maken.
 
Het nut van deze 800cc is dat er blijkbaar markt is voor de iets koppelrijkere machines, maar geen 1000cc, omdat de meeste nogal log, en iets te snel zijn. (135-150 Pk is geen uitzondering).
Er komt een trend voor motoren die de 600cc categorie ontgroeid zijn (Allemaal benoemd op de eerste pagina

met 10000-11000 euro (naked) en zeg 10500-11500 euro gekuipt komt ie 2500-3500 euro onder de FZ1(fazer) 13499 en 13999 respectievelijk. De FZ8 dicht het (grote) gat tussen de XJ6-XJ6S-XJ6F (7999-8499-8999), de FZ6 en de FZ6S (8999 en 9299) en de FZ1.

ik heb geprobeerd wat los te weken bij mijn dealer, maar dat is helaas niet gelukt.

Wat hij wel vertelde is dat hij niet verwacht dat die nog voor 2010 op de rol komt (alhoewel er door yamaha zelf wel wordt gesproken van een 2010 FZ8).

Hij was er niet zo van overtuigd dat er een gekuipte versie komt, omdat in verhouding met de rest van de wereld nederland nogal raar is dat we allemaal gekuipte versies willen.
(zoals eerder in dit topic aangegeven ben ik het daar niet mee eens overigens)

Hij legde de link ook van een toekomstige R8, die nu de motogp verhoogd wordt naar 1000cc alweer achterhaald is, maar in ieder geval leuk geprobeerd.

Kan iemand niet even binnen sneaken op schiphol rijk, want als ie in 2011 komt zijn ze daar nu de EC keuringen aan het doen.
 
haha, nee, niets wijzer hier. probeer zo af en toe een beetje te snuffelen, maar het is nergens beter.
Dealer wist ook niets te vertellen
 
Ja ze maken iets bekend en vervolgens hoor je er maanden niks van, net zoals de nieuwe super teneré. Ben bijna klaar met mijn studie commerciële economie dus misschien kan ik ze daar nog wat leren over marketing O-)
 
Met die Triumphs die hier genoemd, zou het iemand verbazen als Yamaha met een triple komt?
 
Met die Triumphs die hier genoemd, zou het iemand verbazen als Yamaha met een triple komt?

dat zou me zeker verbazen. Het ligt niet in de lijn van andere modellen. (de super tenere wel, die krijgt een staande twin, misschien een leuke basis voor een nieuwe TDM)

Wordt een 800CC 4 cil crossplane blok. durf dat met 95% zekerheid te zeggen. Dat er een S versie komt idem.
 
Ik vond dit op het net.

ik ben er zeker van dat het niet op een van 2 gaat lijken.
dit is meer knip en plak werk, dan een nieuw disign.
hoop trouwens dat ie veel mooier gaat worden.

maar toch maar even posten.

full
 
Ik vond dit op het net.

ik ben er zeker van dat het niet op een van 2 gaat lijken.
dit is meer knip en plak werk, dan een nieuw disign.
hoop trouwens dat ie veel mooier gaat worden.

maar toch maar even posten.

[afbeelding]


dat gaat hem niet worden.
Links=carter van een xj6 (zelfs inclusief het kapje) en de rechter kant is een carter van een FZ1 :)

Mooie shop, maar helaas.
zou die op de motorbeurs staan?
 
Laatst bewerkt:
De bovenste heeft dempers van de Z1000 en het plaatje dwaalt ook al langer over het net. Denk niet dat de FZ8 (en de nieuwe Super Teneré) op de motorbeurs zullen staan. Zoiets wordt normaal altijd op een grote internationale beurs bekend gemaakt of ze lekken plaatjes uit naar een motorblad.
 
Ik zou graag zien dat er een V-twin zou komen - een halve V-max? - die die 100 pk zou halen. Een mooie opvolger voor de Bulldog en een leukere keuze dan een obligate viercilinder in deze klasse - crossplane of niet - de driecilinders en bestaande V- en paralleltwins niet te na gesproken. Dan nog een cardan eraan en er is een lijn doorgezet van XJ900 (Diversion) > BT1100 Bulldog > FZ8 BT8 _O- .

Maar goed, de realiteit gebiedt te zeggen dat het wel weer een viercilinder gaat worden, die pas wat gaat doen bij 6000rpm, zie FZ1. Dat verkoopt het leukste, ben ik bang. Een breeduit gesmeerd koppel vanaf 1200rpm à la BT1100 of MT-01 zullen we niet hoeven verwachten, terwijl dat best wel kan (RSV4) met een viercilinder (ja, da's dan wel weer een V4). Dat vind ik veel praktischer als w-w-motor en toerder met duo dan zo'n gillend topvermogen.

Greetz, kowalski.
 
Dat vind ik veel praktischer als w-w-motor en toerder met duo dan zo'n gillend topvermogen.

Greetz, kowalski.

helaas zit het hem daar in.
De FZ8 wordt neergezet als een sportieve naked, waar dan ook een allrounder tophalf opgeplakt wordt, zodat je er zowel lui als sportief mee kan rijden.

Het echte bullebak idee alla diversion 900 gaat hem niet worden, alhoewel de FZ8ook van onderuit sterker gaat zijn, indien ze er een crossplane in doen
 
Ik zou graag zien dat er een V-twin zou komen - een halve V-max? - die die 100 pk zou halen. Een mooie opvolger voor de Bulldog en een leukere keuze dan een obligate viercilinder in deze klasse - crossplane of niet - de driecilinders en bestaande V- en paralleltwins niet te na gesproken. Dan nog een cardan eraan en er is een lijn doorgezet van XJ900 (Diversion) > BT1100 Bulldog > FZ8 BT8 _O- .

Maar goed, de realiteit gebiedt te zeggen dat het wel weer een viercilinder gaat worden, die pas wat gaat doen bij 6000rpm, zie FZ1. Dat verkoopt het leukste, ben ik bang. Een breeduit gesmeerd koppel vanaf 1200rpm à la BT1100 of MT-01 zullen we niet hoeven verwachten, terwijl dat best wel kan (RSV4) met een viercilinder (ja, da's dan wel weer een V4). Dat vind ik veel praktischer als w-w-motor en toerder met duo dan zo'n gillend topvermogen.

Greetz, kowalski.


een v-4 gaat het niet worden, maar als de crossplane erin zit moet je niet zagen op koppel, hij gaat echt niet zo afgesteld zijn op topvermogen zoals een R1 en die heeft al heel veel koppel onderin t.o.v. de andere jap 1000's

dus een 800cc met hetzelfde ontwerp als de R1 maar dan wat teruggetuned voor meer koppel onderin lijkt me echt niet verkeerd en moet zeker niet onderdoen voor een V4
 
een v-4 gaat het niet worden, maar als de crossplane erin zit moet je niet zagen op koppel, hij gaat echt niet zo afgesteld zijn op topvermogen zoals een R1 en die heeft al heel veel koppel onderin t.o.v. de andere jap 1000's

dus een 800cc met hetzelfde ontwerp als de R1 maar dan wat teruggetuned voor meer koppel onderin lijkt me echt niet verkeerd en moet zeker niet onderdoen voor een V4


absoluut :^


Wat betreft de GS killer. die komt er! in de vornm van de Super Tenere
 
Laatst bewerkt:
Ik zou graag zien dat er een V-twin zou komen - een halve V-max? - die die 100 pk zou halen. Een mooie opvolger voor de Bulldog en een leukere keuze dan een obligate viercilinder in deze klasse - crossplane of niet - de driecilinders en bestaande V- en paralleltwins niet te na gesproken. Dan nog een cardan eraan en er is een lijn doorgezet van XJ900 (Diversion) > BT1100 Bulldog > FZ8 BT8 _O- .

Maar goed, de realiteit gebiedt te zeggen dat het wel weer een viercilinder gaat worden, die pas wat gaat doen bij 6000rpm, zie FZ1. Dat verkoopt het leukste, ben ik bang. Een breeduit gesmeerd koppel vanaf 1200rpm à la BT1100 of MT-01 zullen we niet hoeven verwachten, terwijl dat best wel kan (RSV4) met een viercilinder (ja, da's dan wel weer een V4). Dat vind ik veel praktischer als w-w-motor en toerder met duo dan zo'n gillend topvermogen.

Greetz, kowalski.


voor woon-werk vind ik niks zo fijn als een soepel 4 cilindertje.
en dan niet z'n hoog toerig jank ding idd. maar ga maar is een stukkie rijden op de xj6!! je bent verkocht!! heeft geen cardan, maar heb er een scottolier op zitten en heb er dus weinig omkijken naar.
 
Dit lijkt mij dan wel wat

http://www.daidalgas.com/wp/yamaha-tdm-201/

een TDM1000 met cardan als opvolger voor de BT1100

hebben we direct een GS killer
Nou, Bikkel, dat zou inderdaad ook nog iets kunnen zijn. Vind 'em zeker niet verkeerd en 1000cc, da's geen klagen, denk ik. Wie weet...

voor woon-werk vind ik niks zo fijn als een soepel 4 cilindertje.
en dan niet z'n hoog toerig jank ding idd. maar ga maar is een stukkie rijden op de xj6!! je bent verkocht!! heeft geen cardan, maar heb er een scottolier op zitten en heb er dus weinig omkijken naar.
Sorry, ben van de zomer op een Yamaha MT-01 Kando Stage III weggeweest en heb sindsdien een zware crush op die bike. :9~ Het wordt zeker geen Stage III, maar liever een Stage I met alleen Akra's. Wat een geluid en wat een bottompower. Mijn opvolger voor de BT1100. En hoe leuk zo'n 600 ook is, ik heb nu een 1100 en ik ga niet onder de 1000 meer :N , daar ben ik teveel voor verwend geraakt. :$

Greetz, kowalski.
 
Nou, Bikkel, dat zou inderdaad ook nog iets kunnen zijn. Vind 'em zeker niet verkeerd en 1000cc, da's geen klagen, denk ik. Wie weet...Sorry, ben van de zomer op een Yamaha MT-01 Kando Stage III weggeweest en heb sindsdien een zware crush op die bike. :9~ Het wordt zeker geen Stage III, maar liever een Stage I met alleen Akra's. Wat een geluid en wat een bottompower. Mijn opvolger voor de BT1100. En hoe leuk zo'n 600 ook is, ik heb nu een 1100 en ik ga niet onder de 1000 meer :N , daar ben ik teveel voor verwend geraakt. :$

Greetz, kowalski.

mt-01 is inderdaad ziek :Y

iemand die ik ken op de tesbank had 165 achterwiel nm's, en dat ging bijna niet onder de 150nm doorheen zijn hele toerengebied (buiten naar het einde toe)

edit:
http://www.wirehead.be/assets/bike/mt01_dyno_large.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan