25 kw registratie

Daanster

MF'er
26 jan 2012
134
7
Zuid-Holland
Ik laat mijn motor bij een dealer begrenzen. Hij heeft volgens www.25kilowatt.nl een type E2 keuring. hoeveel kost het dan om hem op kenteken 25kw te zetten door het rdw? Mijn dealer zegt dat hij met de motor langs rdw moet, om hem daar te laten keuren. Klopt dit of moet het anders? Zo fout, hoe moet het dan?
 
Ik laat mijn motor bij een dealer begrenzen. Hij heeft volgens www.25kilowatt.nl een type E2 keuring. hoeveel kost het dan om hem op kenteken 25kw te zetten door het rdw? Mijn dealer zegt dat hij met de motor langs rdw moet, om hem daar te laten keuren. Klopt dit of moet het anders? Zo fout, hoe moet het dan?


Heb net gebeld met de RDW voor mijn zoon. Zelfde probleem.
Ja je moet een afspraak maken met de RDW voor een keuring. Kosten waren vorig jaar 235,--. De medewerker wist mij niet de prijsverhoging te vertellen voor dit jaar.
De motor gaat bij de RDW ook op de bank, alle uitdraaien ten spijt.
 
Je dealer doelt dus een individuele keuring bij het RDW i.p.v. de veel voorkomende, door RDW en importeur overeengekomen 2e (25kw) typegoedkeuring :Y

Die 2e typegoedkeuring kan alleen bij bepaalde modellen in bepaalde gevallen (b.v. geen grijze import)
Zal aan je type motor en herkomst liggen welke van de 2 keuringen je zal moeten ondergaan...

welk type motor hebben we het over en is ie geïmporteerd?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een pegaso uit '95 en ik heb m gewoon met een uitdraai begrensd. Heeft me 150 euro gekost en ik was mn motor een middagje kwijt :]
 
Lekker op uitdraai rijden. Leuk dat het in je papieren staat, maar het is beide net zo geloofwaardig, want je kan de begrenzingen er achteraf toch weer af trappen.

Er is nog geen magische spreuk ontwikkeld die het je onmogelijk maakt :+
 
Laatst bewerkt:
Lekker op uitdraai rijden. Leuk dat het in je papieren staat, maar het is beide net zo geloofwaardig, want je kan de begrenzingen er achteraf toch weer af trappen.

Er is nog geen magische spreuk ontwikkeld die het je onmogelijk maakt :+

Gewoon 25 KW met uitdraai doen :Y
 
Alleen is die boete voor onjuiste papieren en een eventuele herkeuring zo zonde van je geld :z
 
en de verzekering gaat niet uikeren
omdat je geen geldig rijbewijs hebt.
 
Ik zou even wachten totdat er iemand reageert die te maken heeft gehad met combinatie verzekering-uitdraai.

Die hebben er meer verstand van iedereen die hier heeft gereageerd, denk ik.
 
Opnieuw kenteken laten zetten bij RDW, dat is wel zonde geld ja :Y

Je olie laten verversen bij de dealer ook.

Beetje zinloze reacties.

Om het zeker te weten bel je even de instanties waarmee je in aanraking komt met je 25KW-uitdraai.
Denk aan politie, verzekering en justitie.
 
Je olie laten verversen bij de dealer ook.

Beetje zinloze reacties.

Om het zeker te weten bel je even de instanties waarmee je in aanraking komt met je 25KW-uitdraai.
Denk aan politie, verzekering en justitie.

Hoezo zinloos? 99% rijd met alleen uitdraai en het werkt perfect.
 
ALS de politieagent moeilijk wilt doen, rijd je op een motor waar je het rijbewijs niet voor hebt, omdat op het KENTEKENBEWIJS staat dat de motor meer kw (en dus pk) heeft dan 25. Daar hebben wij jonge bestuurders het rijbewijs niet voor.
En dan kan je leuk met je uitdraai gaan zwaaien naar de agent, maar dat betekend wettelijk gezien helemaal niks.
Dat is voor mij de reden geweest om legaal terug te begrenzen.
 
Laatst bewerkt:
De politie kan als ze willen inderdaad moeilijk doen. Dit ligt grotendeels ook aan hoe bont jij het maakt en hoe je je gedraagt (arrogant en/of asociaal) tegenover de agent ben ik van mening.

Als de verzekeraar op de ondertekende polis heeft aangegeven dat ze er mee akkoord gaan dat jij de motor hebt verzekerd als 25 kwer met een uitdraai en de motor is bij een ongeval daadwerkelijk 25 kw dan zal de verzekering uit moeten betalen.

Alleen de politie kan je dus pakken als ze willen.
 
als je met uitdraai rond gaat rijden zorg dan dat je toestemming op papier hebt staan van je verzekering, denk dan aan knmw verzekeringen. dat moet je een copy van de uitdraai naar hun sturen en dan ben je altijd ingedekt. heb ook wel eens lastige agenten gehad die over de uitdraai begonnen maar als je verhaal klopt dan is er in 99% van de gevallen niks aan de hand.

heb je geen toestemming van je verzekering dan gaan ze zeggen dat je met een ongeldig rbw hebt gereden en dus onverzekerd bent, ken zo'n geval, die had bij unive verzekerd.

het is dus goed te doen op uitdraai zolang de papieren kloppen!
 
Als je niet opvalt op de weg, val je ook niet op bij de politie :Y
Dus gewoon netjes rijden en niet opvallen, dan wil dat makkelijk met alleen uitdraai :)
 
Als je niet opvalt op de weg, val je ook niet op bij de politie :Y
Dus gewoon netjes rijden en niet opvallen, dan wil dat makkelijk met alleen uitdraai :)


Haha! Gewoon netjes je papiertjes laten doen. Dan is er nooit een probleem, maakt niet uit of je wel of niet opvalt. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan