Motor overleden in winterslaap?

Chevalric

Die hard MF'er
28 jul 2007
513
0
Amersfoort
Sinds vorig jaar september heb ik niet meer gereden op mijn Suzuki GSX750F en hij heeft al die tijd in de garagebox gestaan. Aangezien de box niet heel dicht bij mijn woning staat en ik er verder niks heb staan, ben ik tot een paar weken geleden niet meer geweest.
Toen ik er binnenkwam bleek in de hele garage een laag water te staan, ergens lekkage dus, waarschijnlijk in de naastgelegen box.

Ik heb de accu meegenomen en aan de lader gehangen en vandaag eindelijk tijd om de accu weer terug te plaatsen en te kijken of de motor nog wilde starten. In eerste instantie draaide de motor nog rond, maar het leek heel moeizaam te gaan, echt zo'n metaal-over-metaal-schrapend geluid.

Nu deed-ie dat voorheen ook wel, dus ik heb nog een paar keer geprobeerd, maar uiteindelijk kwam er alleen nog een klik van 'n relais uit. Ik ben dus bang dat mijn motor nu klaar voor de sloop is, maar ik hoop dat iemand hier nog een idee heeft waardoor het gerepareerd zou kunnen worden.

De andere motor die in de garage stond, startte wel zonder noemenswaardige problemen, dus ik weet niet in hoeverre de vochtproblemen debet zijn aan dit hele probleem.
 
Als je accu een paar maanden daar heeft gestaan zonder bijladen, zou die wel eens de geest kunnen hebben gegeven :P Werd hij nog helemaal goed opgeladen, of kan je dat niet zien op de lader?
 
Klinkt mij als een gevalletje accu overleden, niet de hele motor..

als ik het zo hoor heeft de accu niet genoeg kracht om de motor snel genoeg rond te laten slaan..
 
zou eerst maar eens een nieuwe accu er in zitten

of van een ander ff gebruiken

en je benzine kraan op pri zetten
start die ff lekker later draaien

doet die het goed dan ff een beurtje geven
olie,oliefilter, bougie enz
en dan geef je hem gewoon aan mijn

dan heb jij geen garagebox nodig en je motor is in goede handen

succes
 
Als je accu een paar maanden daar heeft gestaan zonder bijladen, zou die wel eens de geest kunnen hebben gegeven :P Werd hij nog helemaal goed opgeladen, of kan je dat niet zien op de lader?

hij leek nog prima te laden. Alle electrische dingen (verlichting) doen het ook gewoon. Maar ik zal eens gaan kijken met een nieuwe accu binnenkort.
 
Mm, die accu zal nu wel zijn leeggestartpogingd .... gewoon weer opladen.

Maar die machine heeft waarschijnlijk nog carb(s)? Schoonmaken of minstens proberen of een scheut reiniger-additief in de benzine redding brengt; dat lukt echt wel tamelijk vaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan