MFH to the snowwwww!? Editie 2.0

jozefientje123

MF veteraan
5 mrt 2009
7.391
5
Hallo MFH-ers,

Het idee is om te kijken of het lukt met een klein groepje richting de Oostenrijkse sneeuw te gaan, net als vorig jaar *O*
Voor wie: vaste kern MFH-ers uit het Regio Haarlem-topic en anders gaat de organisatie (en dat ben ik voorlopig) erover stemmen (met mezelf ;) )


Mijn idee daarover: het Edelweisshaus in Koningsleiten (Gerlos), Oostenrijk
- 24 januari '14 t/m 2 februari '14
- 8 dagen
- kosten: 795,- euro voor:
*busreis (hoef je niet zelf auto's/winterbanden meuk te regelen)
*verblijf in Edelweishaus
*skipas
* speciaal in deze week: inclusief gratis les voor zowel beginnende als gevorderde
skiërs en snowboarders
*half pension

Materiaalhuur kan via Edelweishaus. Ik dacht dat dit tussen de 100/125,- was voor ski's en skischoenen, voor 7 dagen. Board/bindingen en schoenen waren iets duurder.

Edelweishaus is geen luxe hotel, maar wel super gezellig en top ski-gebied. Van en naar het Hotel skieen is een optie. En weet zeker dat we daar een leuke vakantie gaan hebben!
Daarbij echt hele gezellige apres-ski *O*

Check hier de website:
http://www.dynamic-holland.nl/winte...ijk1/königsleiten1/singles-in-the-snow-8.html

winterradarnl-pistekaart-Wald-Konigsleiten-677.jpg


We moeten er niet te lang mee wachten. Want moeten verlof regelen, en moeten niet te lang wachten met boeken, want het begint al aardig druk te worden. Mijn voorkeur heeft het om rond 1 november geboekt te hebben. (Ik weet het anti-MFH ;) )

De reis gaan we maken is van vrijdag 24 januari en terug komen op zondag 2 februari, dan zijn we van zaterdag-zaterdag in de sneeuw.


Wie wil er mee:
Joyce
Peter + Diana?
Fred
Nofri
Snappie
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig joyce!

Zou wel een x graag meewillen als m'n gezondheid & financiële situatie wat beter zijn. Gaat nu nog niet lukken vrees ik 😔.
 
Ik wil ook graag, maar ga denk niet mee. Dan nog midden in de verbouwing (met bijbehorende kosten) -O-
 
Ik wil ook Joyce, moet alleen de datum even checken met andere vakanties op de zaak.
Vind het denk ik alleen leuker om met de auto te gaan(I love roadtrips)
 
Met eigen vervoer kan natuurlijk ook.
Maar ik vond het niet echt heel fijn om nog terug te moeten rijden. Dus ik ga liever met de bus. Gezellig met zijn allen *O*
 
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Ik ga mee!!! Omdat ik baalde dat ik vorig jaar niet mee kon. Wordt wel m'n eerste keer dus :P

Bus is prima, zolang we maar een gezellig groepje hebben! O-)

Hoeveel/wanneer moet er (aan)betaald worden Joyce? Oh, en wat kost materiaalhuur?
 
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Ik ga mee!!! Omdat ik baalde dat ik vorig jaar niet mee kon. Wordt wel m'n eerste keer dus :P

Bus is prima, zolang we maar een gezellig groepje hebben! O-)

Hoeveel/wanneer moet er (aan)betaald worden Joyce? Oh, en wat kost materiaalhuur?
*O* *O* *O* gezellig!
Materiaalhuur was dacht ik tussen 100-125,- voor ski's en skischoenen. Voor 7 dagen.
Board weet ik niet. Misschien dat Nick dat nog weet.

Aanbetaling doen we pas als we gaan reserveren. (wel vóór 1 november)
Reserveren doen we als iedereen zeker weet of die wel of niet mee gaat.
Dan moeten we ook even kijken wie er wel en niet met de bus willen.
 
Laatst bewerkt:
Leuk concept, maar geen idee wanneer examens zijn en wanneer ik verlof zal kunnen nemen.
In principe is dit bedoeld voor mensen uit het MFHaarlem topic, op wintersport met de bekende mensen van ons regionale topic.
Ik weet niet of je van plan was om daar deel vanuit te gaan maken? :+
 
Zoals het er nu uit ziet kan ik wel Joyce.
Ik ga wel liever met de auto, dus als er andere zijn die dat ook willen hoor ik het wel.
Ook heb ik liever een "family" kamer als die beschikbaar zijn. die zijn iets ruimer en hebben volgens mij een eigen badkamer. Scheelt 10,- per nacht.
 
Zoals het er nu uit ziet kan ik wel Joyce.
Ik ga wel liever met de auto, dus als er andere zijn die dat ook willen hoor ik het wel.
Ook heb ik liever een "family" kamer als die beschikbaar zijn. die zijn iets ruimer en hebben volgens mij een eigen badkamer. Scheelt 10,- per nacht.
*O*

Snappie had op FB gereageerd, als die mee gaat, wil die ook liever met de auto geloof ik.

Ik denk dat het handig is om voordat we gaan boeken, even met degene die meegaan bij elkaar te komen.
Dan kijken wie met de auto en wie met de bus wil.
Met de bus, dan is het boeken via dynamic holland. Zelf met de auto, dan boeken we bij Edelweishaus zelf, zoals Roos vorig jaar heeft gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Zoals het er nu uit ziet kan ik wel Joyce.
Ik ga wel liever met de auto, dus als er andere zijn die dat ook willen hoor ik het wel.
Ook heb ik liever een "family" kamer als die beschikbaar zijn. die zijn iets ruimer en hebben volgens mij een eigen badkamer. Scheelt 10,- per nacht.
*O*

Ja, ik ben zeker geïntereseerd! Ik zal de data in ieder geval vrij houden. Ik prefeer ook auto (hey Fred, je moet nog de sneeuwkettingen terug krijgen :+ ) en wil mijn auto hier wel beschikbaar voor stellen (genoeg ruimte voor drie man en accessoires).

Ik denk dat het handig is om voordat we gaan boeken, even met degene die meegaan bij elkaar te komen.
Dan kijken wie met de auto en wie met de bus wil.
Met de bus, dan is het boeken via dynamic holland. Zelf met de auto, dan boeken we bij Edelweishaus zelf, zoals Roos vorig jaar heeft gedaan.
Dat lijkt mij logisch, dat samenkomen. Overigens (mochten er meer mensen zijn die OV boven eigen vervoer kiezen) wil ik uiteraard wel concessies plegen. De mogelijkheid bestaat de nachttrein richting Oostenrijk te nemen (á €160,- pp retour) wat mogelijk een optie is. Denk dat het een beetje ligt aan met hoeveel we uiteindelijk gaan.

Is er nog iemand te porren voor een ander gebied (Gerlos zelf misschien)?
 
Laatst bewerkt:
Ondanks dat ik zelf (zeer waarschijnlijk) niet mee ga toch even een berichtje voor de MFH wintersporters, had het ookal in het gewone topic gezet maar dus:

Vanaf morgen is bij de lidl wintersportkleding te koop, zowel boven als onderkleding, en brillen, buffs van alles.
 
Laatst bewerkt:
Dominicaanse Republiek was iets duurder dan verwacht, dus dit valt even buiten budget... Wij zijn er dus niet bij.
 
Zou iedereen die nog twijfelt zich ook willen melden?

Graag zou ik dan volgende week een avond af willen spreken om concrete plannen te maken, waarschijnlijk wordt dit vrijdag 25 oktober.
 
Zou graag willen, aber leider hab ich schon skiferien gebucht... :(

Ik zit een paar dalen verderop vanaf de 1e februari, twee weken is me net ff to much (zeker achter elkaar :+)



En dat keurt de baas niet goed

Misschien editie 2015!
 
Laatst bewerkt:
Zou graag willen, aber leider hab ich schon skiferien gebucht... :(

Ik zit een paar dalen verderop vanaf de 1e februari, twee weken is me net ff to much (zeker achter elkaar :+)



En dat keurt de baas niet goed

Misschien editie 2015!

Dan neem je Laura toch mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan