3D printen olietemp meter

sjorrit

MF veteraan
23 sep 2005
7.644
553
Groningen
Beste allemaal,

Ik wist niet waar ik dit het beste kon plaatsen dus ik vraag het maar hier. Op mijn GSX 1400 zat een olietemperatuur meter van het merk KOSO die vast zat op het stuur dmv een 3D geprinte houder. De vorige eigenaar had deze zelf ontworpen en geprint. Nu heb ik een fatbar stuur gemonteerd waardoor de meter niet meer past en ook zou ik graag de KOSO meter willen vervangen door één van Yoshimura, nu ben ik dus opzoek naar een handig persoon die deze voor mij wil printen, de oude houder en huidige temperatuurmeter kan ik dan naar diegene opsturen om zo de maatvoering goed op te kunnen meten.

Hier de foto's van de huidige houder, deze valt over het stuur heen en word vervolgens op zn plek gehouden door een elastiek die om de "vleugeltjes" valt. Mocht iemand dit kunnen namaken maar dan voor mijn fatbar stuur en Yoshi meter dan hoor ik het graag in dit topic en/of via PM!

ea8f9016-c3be-4d3e-a546-4f0020a7acbb.jpg7ee25c54-e012-446b-af50-4877c59127ca.jpgb5d35ed6-f811-452c-b66d-c366a57af1a2.jpg
 
Maak je je hetzelf niet wat moelijk? Ik heb ook al wat gedaan met 3D printing via Shapeways Eindhoven. Maak een plastic/metalen plaatje ter grote van dat ding, uitsparingen maken voor zipties of klembandjes, een paar strookjes 3M velcro erop, en ziet er volgens mij veel beter uit dan dat rode ding. 3M klitteband (paddestoel kopjes) zit echt mooi vast,
 
Dit past precies tussen de stuurverhogers, als ik het makkelijk zou willen dan had ik de meter wel met dubbelzijdig tape op de kroonplaat geplakt maar het oog wil ook wat. Doordat de oortjes onder de houder zitten zie je ook geen tie-wraps/kleefbandjes/tape etc. Voorkeur van printen zou zwart zijn maar ipv rood idd maar dit zat er al op toen ik de motor kocht. De Koso meter paste precies er tussen en zou met een klein drupje lijm al goed genoeg vast zitten. Het liefste zou ik het uit alu laten frezen maar dan word het wel een hele dure houder lijkt me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan