50 cc hybride en hybride MP3 HYS 125 ook tegen eind 2008!!

denbettes

Die hard MF'er
12 dec 2007
317
1
Oost-Vlaanderen
Binnekort een hybride 50 op de markt!
Het merk revatto gaat een 50 cc 4takt met een 800 W /48V motor op de markt brengen.
Deze wordt gekoppeld met de achterrem (trommel).
De gebruikte basis is de nieuwe Saphir 12".
Er zijn 3 modi:
Enkel Thermisch (max 45 km/h)
Enkel elektrische (max 40 km/h)
Gemengd: de thermische motor start vanaf 26 km/h en stopt onder 30 km/h




Avec un tarif de 1500 € ttc, ce scooter se montre finalement pas plus cher que les modèles tout électrique, ce qui est atout non négligeable, même si l’autonomie pose moins de soucis sur un 50 que sur un 125.


Caractéristiques:
Moteur Thermique 50cc
Puissance de 2,2 kw à 7.500
Couple 3,0 Nm à 6.000
Moteur roue arrière électrique 800w en 48v

Pneus av. 120/20-12 ar. 130/20-12
Frein av : disque ; ar : tambour
Dim. 1650 x 650 x 1170
Poids a vide 117 kg
1 Batterie 12v 6Ah pour le moteur thermique
4 batteries 12v 20 Ah montées en série pour obtenir du 48v
3 modes de fonctionnements commandés au tableau de bord par 1 interrupteur:
3 Led lumineuses indiquant le mode dans le tachymètre
4 Led indiquent la charge des batteries

Le fabriquant annonce les performances suivantes :
Vitesse maxi thermique: 45 km/h
Vitesse maxi électrique: 40 km/h
Autonomie thermique environ 250 km
Autonomie électrique environ 65 km
Autonomie Mmxte en ville environ 450 kms avec un plein de 5 litres

Prix de vente public conseillé: 1500 €uro TTc

En nu zo'n motoscooter!!!

Knap hé mannekes! Of toch niet?

Meer info op www.scooter-info.com

En ook de MP3 HYS 125 tegen eind 2008 op de markt!!!
 
En als onze oh-zo-met-het-milieu-begane-regeringen nu ook nog willen meewerken :
Verlaging van de BTW (in belgie van 21 naar 6 %)bij aankoop en opladen van electriciteit, vrijstellingen van BTW op verzekering, tegemoetkoming voor wie em gebruikt voor woon-werkverkeer, enzovoort...
't Zal weer bij een neurotische waanidee van mezelf blijven zekers ?
 
Helaas ben je bij de MP3 Hybride wel bijna je hele bagageruimte kwijt aan batterijen.
 
heel verhaal

Er zijn 3 modi:
Enkel Thermisch (max 45 km/h)
Enkel elektrische (max 40 km/h)
Gemengd: de thermische motor start vanaf 26 km/h en stopt onder 30 km/h

Parlez vous ook Nederlands..


Waarom zou dat nou zijn? Dan draait die thermische motor slechts 5 kilometertjes mee..? Anyone?

Nou hebben bromfietsen een maximum constructiesnelheid van 45 km/pu. Maar ik ben wel benieuwd of de 125cc uitvoering een beetje vooruit te branden is. En áls je dan gas geeft, of 'ie dan nog steeds daadwerkelijk zuiniger is.

Maarrr goed initiatief, ik ben benieuwd of het een succes wordt! Een jaar of 12 geleden was er ook al een elektrische bromscooter op de markt op basis van de Peugeot Zenith. Dat was geen succes. Maar die was dan ook gruwelijk duur.

Groeten, Karl
 
Sorry voor de late reactie...
....
... de thermische motor start vanaf 26 km/h en stopt onder 30 km/h ...

Waarom zou dat nou zijn? Dan draait die thermische motor slechts 5 kilometertjes mee..? Anyone?
Bij acceleratie beweegt het voertuig eerst op de elektromotor waarna de brandstofmotor het bij een snelheid van 26 Km/h overneemt.

Bij deceleratie stopt de brandstofmotor wanneer de snelheid teruggelopen is tot 30 Km/h.

...Vermoed ik...
 
Sorry voor de late reactie...Bij acceleratie beweegt het voertuig eerst op de elektromotor waarna de brandstofmotor het bij een snelheid van 26 Km/h overneemt.

Bij deceleratie stopt de brandstofmotor wanneer de snelheid teruggelopen is tot 30 Km/h.

...Vermoed ik...

idd laat ;)

Maar goed punt, ik denk dat je gelijk hebt. Iemand verder nog wat vernomen van dit initiatief?
 
full


De Revatto.

Foto en info: Greentech Industries.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan