Suzuki Address 125

Theunie

MF veteraan
8 feb 2007
1.139
117
midden-Limburg
Iemand de nieuwe Address al in zijn bezit?
Heb er 1 gekocht,nog een weekje wachten....
 

Bijlagen

  • IMG_20240321_105703.jpg
    IMG_20240321_105703.jpg
    422,4 KB · Weergaven: 0
Dat zijn inderdaad aantrekkelijke voorwaarden bij een hele mooie scooter. Veel mooie en veilige kilometer toegewenst!
 
Ik ben in het bezit van een addres 110. Deze heeft ook 9 pk en weegt 98 kg. Zal dus even snel zijn. Is gewoon een lekker ding om mee te rijden.
 
Je hebt gelijk, vermogen is ongeveer gelijk. Los daarvan is de Address 110 afhankelijk van het bouwjaar nog Euro4 en dit Euro5 (hoe hoger het Euro-nr, hoe minder uitstoot ze moeten hebben en bij gelijke cilinderinhoud is dat niet positief).
Zal dus mogelijk weinig uitmaken. De 125 heeft ietsje meer koppel, maar dan praat je over 1,4 Nm met iets meer kilo's, dus lood om oud ijzer. De Address 110 is een geinig ding om met het verkeer mee te rijden, maar ik kon er niet mee vooraan staan bij de verkeerslichten, dan was het echt te langzaam. Daarom ingeruild op een Yamaha NMAX 155 en die is heel wat krachtiger. Maar goed, ook daarmee aan de verkeerslichten moet je wel direct aan de gaskraan draaien. :)
 
Geinig ding hoor voor in en om de stad. Goedkope manier om je voorlopig weer je X = N + 1 honger te stillen.;)

Edit: hij is zelfs voordeliger dan een fatsoenlijke ebike
 
Geinig ding hoor voor in en om de stad. Goedkope manier om je voorlopig weer je X = N + 1 honger te stillen.;)

Edit: hij is zelfs voordeliger dan een fatsoenlijke ebike
Een instap scooter zou ik met een instap Ebike vergelijken.
Nog eerlijker zou vergelijk met een Speed pedelec zijn, als reistijd geen factor zou zijn kan je ook gaan lopen 😉 .
Die moet ook WA verzekerd worden.

Verder leuk ding, volgende week foto's? 😉
 
Een instap scooter zou ik met een instap Ebike vergelijken.
Nog eerlijker zou vergelijk met een Speed pedelec zijn, als reistijd geen factor zou zijn kan je ook gaan lopen 😉 .
Die moet ook WA verzekerd worden.

Verder leuk ding, volgende week foto's? 😉
Als het goed weer is.
eerst van het weekend het verbruik bekijken(eerste keer tanken)
Verder kraakt de vering als een oud wijf,Indiaas Krupp stahl?
 
Bedenk ook dat het meten steeds preciezer komt vanwege de kleine hoeveelheden brandstof tov de grote getallen km's .

Heb ff geen zin om over de juiste woorden na te denken 🍻😜 .
Maar 0.2 liter kan maar zo 1 op 55 ipv 1 op 50 betekenen. Komt goed 👍🏿
 
Mijn bevindingen tot nu toe.
Niet echt positief.
Minpunten:
Geen abs.
keine wieltjes.
achtervering kraakt als een gek.
remmen voor doen ook vreemd vooral bij langzaam afremmen bij bijv.een stoplicht .rem trilt dan.
Startmotor blijft net te lang doorstarten(1 druk op de knop,rest doet ie zelf maar blijft net te lang hangen)
Top komt niet boven de 90 uit.
Pluspunt verbruik 1:45-1:50.
Wendbaarheid.
6 jaar garantie.
Het is een leuk ding maar je moet hem eigenlijk zien als een snelle bromscooter.
Autoweg heeft ie niets te zoeken,n-wegen gaat net voor een tiental kilometers maar meer raad ik niet aan.
Ding kost in India waar hij vandaan komt 900 euro,wat kun je verwachten.
3000 Euro hier is dan toch wel redelijk veel.
Voor 1200 euro meer heb je een PCX en die kan heel veel dingen veel beter en is stukken volwassener.
Ik ga hem tot na de zomer rijden en dan zal die waarschijnlijk weggaan.
 
Mijn bevindingen tot nu toe.
Niet echt positief.
Minpunten:
Geen abs.
keine wieltjes.
achtervering kraakt als een gek.
remmen voor doen ook vreemd vooral bij langzaam afremmen bij bijv.een stoplicht .rem trilt dan.
Startmotor blijft net te lang doorstarten(1 druk op de knop,rest doet ie zelf maar blijft net te lang hangen)
Top komt niet boven de 90 uit.
Pluspunt verbruik 1:45-1:50.
Wendbaarheid.
6 jaar garantie.
Het is een leuk ding maar je moet hem eigenlijk zien als een snelle bromscooter.
Autoweg heeft ie niets te zoeken,n-wegen gaat net voor een tiental kilometers maar meer raad ik niet aan.
Ding kost in India waar hij vandaan komt 900 euro,wat kun je verwachten.
3000 Euro hier is dan toch wel redelijk veel.
Voor 1200 euro meer heb je een PCX en die kan heel veel dingen veel beter en is stukken volwassener.
Ik ga hem tot na de zomer rijden en dan zal die waarschijnlijk weggaan.
 
Dat beeld herken ik niet met de oude 113 cc. De mijne is van 2017 en heeft inmiddels 16000 op de teller. Gewoon klein topding. Ik heb daarnaast wel een zwaardere. Nu nog mp3 yourban straks een 350 beverly. Die is snel zat!
 
Vergeet ook niet dat het Euro5+ is, niet vergelijken met een Euro4 110cc. Die kwam vaak niet boven de 95 km/u. Heb daar eens 110 km/u mee gehaald op de teller. Ingeruild op een NMAX 155 die veel krachtiger is, maar ook daarmee verlang ik naar meer cc's, maar dat vertaalt zich ook naar véél meer kilo's.
 
Het is een 125cc. Je kan daar niet van verwachten dat ie rijdt als een 300.
Zoals je schrijft: het is eigenlijk een snelle bromscooter.
Klopt.
Ik heb eerder 125 cc's gehad.
Prima voor 10 km ww verkeer.
Mijn ADV 350 en al helemaal mijn X-ADV rijden wel een beetje beter 😄
Echter zit er ook nog wel wat verschil tussen 1tje met 9 pk of 15 pk.
Waar ik op dit moment niet van overtuigd ben dat is de bouwkwaliteit.
We zullen zien.
 
9 of 15pk, dat scheelt direct een slok op een borrel, zeker voor een scooter met een vario die het van zijn vermogen moet hebben.
En de Address heeft er maar 9.

Ik begrijp dat je je vooral zorgen maakt over de bouwkwaliteit.
Vooral het kraken van de achtervering. Lijkt me niet de bedoeling. Enig idee waar het vandaan komt?
Je hebt hem nieuw gekocht. Misschien even langsgaan bij de dealer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan