500 Euro Challenge 2024: Honda CBR 600 F1

demifort

MF veteraan
Donateur
20 jun 2007
10.852
10.475
Ik zat al een tijdje het topic over de komende 500 Euro Challenge te lezen, en de projecttopics van de deelnemers.
Het ging toch wel jeuken, ik heb een voorliefde voor oudere motorfietsen cq meuk.
Tevens heb ik maar plaats voor 1 motor, en daar staat mijn Tiger 955i.

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan zei mijn oma altijd, en de laatste tijd zat ik op MP te kijken of er iets leuks op stond.
Binnen het budget was het of oude zooi, gestrande café racer projecten of andersoortig niet interessante motoren.

Ik ben enigzins technisch, remmerij, carbs etc lukt mij wel, maar dan houdt het wel op.
Het moest dus een lichte opknapper zijn.

Gisteren kwam er een rode CBR 600 F1 op MP, bouwjaar 1987.
Motor staat 7 jaar stil en volgens de verkoper krijgt de motor geen benzine.
Hij heeft er al wel een nieuwe brandstofpomp bij.

De motor ziet er op de niet geheel duidelijke foto's netjes uit.

Voor 250,- de gok genomen en de motor opgehaald.

IMG-20231101-WA0006.jpeg


Kosten tot nu toe,

Aankoop Motor : €250,00
Rev.set carbs :€19,00
Brandstofpomp : €16,11
Spruitstukrubbers : €16,37
Tankdop : €14,41
Brandstoffilter :€3,52
Accu : €53,98

Buiten sleutelbudget

Stalen remleidingen : €38,14
 
Laatst bewerkt:
Ziet er optisch goed uit :Y

7 jaar stil staan is idd carbs reinigen.
En hopelijk geen roest in tank.

Voor de rest is het honda. Dus nieuwe accu, benzine er in, starten, rijden :t
 
Ik zat al een tijdje het topic over de komende 500 Euro Challenge te lezen, en de projecttopics van de deelnemers.
Het ging toch wel jeuken, ik heb een voorliefde voor oudere motorfietsen cq meuk.
Tevens heb ik maar plaats voor 1 motor, en daar staat mijn Tiger 955i.

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan zei mijn oma altijd, en de laatste tijd zat ik op MP te kijken of er iets leuks op stond.
Binnen het budget was het of oude zooi, gestrande café racer projecten of andersoortig niet interessante motoren.

Ik ben enigzins technisch, remmerij, carbs etc lukt mij wel, maar dan houdt het wel op.
Het moest dus een lichte opknapper zijn.

Gisteren kwam er een rode CBR 600 F1 op MP, bouwjaar 1987.
Motor staat 7 jaar stil en volgens de verkoper krijgt de motor geen benzine.
Hij heeft er al wel een nieuwe brandstofpomp bij.

De motor ziet er op de niet geheel duidelijke foto's netjes uit.

Voor 250,- de gok genomen en volgende week ga ik de motor ophalen.

Wat ik sowieso verwacht,

Carbs.
Remmerij.
Accu / electra
Bandjes.

Als ik de motor binnen heb zal ik een update geven.

Bekijk bijlage 1937736Bekijk bijlage 1937737
Bekijk bijlage 1937739

Ben benieuwd maatje :Y
 
Er is een ultrasoon in het Westland beschikbaar ;) (niet heel groot, maar een enkele carbhuis past er zonder problemen in).

En visueel ziet het er voor de leeftijd en het zeer beperkte aankoopbedrag heel mooi uit :t

NB Oxaalzuur en citroenzuur zijn hier ook verkrijgbaar om indien nodig een tank inwendig te reinigen.
Gok dat je huis ergens op de Zuid-Hollandse eilanden woont (hoef het niet exact te weten, maar op MF is het soms handig om te weten waar je iemand ongeveer "uithangt"). En bij de 500 Euro is beschikbaarheid van support wel aanwezig, alleen ben je natuurlijk wel enigszins gebonden aan afstanden.
 
Er is een ultrasoon in het Westland beschikbaar ;) (niet heel groot, maar een enkele carbhuis past er zonder problemen in).

En visueel ziet het er voor de leeftijd en het zeer beperkte aankoopbedrag heel mooi uit :t

NB Oxaalzuur en citroenzuur zijn hier ook verkrijgbaar om indien nodig een tank inwendig te reinigen.
Gok dat je huis ergens op de Zuid-Hollandse eilanden woont (hoef het niet exact te weten, maar op MF is het soms handig om te weten waar je iemand ongeveer "uithangt"). En bij de 500 Euro is beschikbaarheid van support wel aanwezig, alleen ben je natuurlijk wel enigszins gebonden aan afstanden.

Dank voor je aanbod, ik woon in het pittoreske Spijkenisse dus afstand is geen probleem.
Ik ga zeker van je ultrasoon gebruik maken.
Kunnen we misschien ook eens over de ANWB kaarten buigen wbt de route .
 
Denk dat er in die tijd meer rekening gehouden werd met het gegeven dat gekentekende motorvoertuigen ook echt bruikbaar moesten zijn op de weg.

Nu is een supersport veel meer een circuitfiets met een kenteken en is het praktisch gebruik wat meer naar de achtergrond geraakt.

Mijn inschatting is dat je op een CBR600 best een vakantie kan rijden van twee weken (je kan zelfs bagage kwijt, kom daar nu maar eens om op een sportfiets).
 
Ik heb op mijn Tiger 2x koffers en topkoffer.
Daarbij een drybag voor tent etc.
Kon alles in, zal voor de Honda even moeten puzzelen.


20230523_144204.jpg


Ik heb nog een 50l cargobag van SW Motech , ziet er mooi uit maar 2 zijtassen zullen praktischer zijn.verder zal ik mijn " oude " 2 persoons tent maar meenemen, heb onlangs een 4 persoons gekocht voor meer ruimte, maar de pakmaat is wel erg groot voor op een Hondaatje.

Verder, onderbroeken doe je vier dagen mee, sokken ook wel, t shirt ook wel denk ik.
Dus valt allemaal wel mee qua kleding inpakken.
 
En er zal vast een camping zijn met wasmachine (ook daar worden rustdagen voor gebruikt). Want 2 weken kleding meenemen gaat hem bij mij niet worden.

Overigens meerdere set zijtassen liggen (en dit keer kan ik geen zijtassen kwijt, de vaste koffers zitten in de weg _O- ).
 
Ik heb op mijn Tiger 2x koffers en topkoffer.
Daarbij een drybag voor tent etc.
Kon alles in, zal voor de Honda even moeten puzzelen.


Bekijk bijlage 1938179

Ik heb nog een 50l cargobag van SW Motech , ziet er mooi uit maar 2 zijtassen zullen praktischer zijn.verder zal ik mijn " oude " 2 persoons tent maar meenemen, heb onlangs een 4 persoons gekocht voor meer ruimte, maar de pakmaat is wel erg groot voor op een Hondaatje.

Verder, onderbroeken doe je vier dagen mee, sokken ook wel, t shirt ook wel denk ik.
Dus valt allemaal wel mee qua kleding inpakken.

Als je koffers wil gebruiken kunnen we altijd kijken of ik kofferrek voor je kan lassen:Y

Uiteraard tegen de normale prijs _O-
 
Als je koffers wil gebruiken kunnen we altijd kijken of ik kofferrek voor je kan lassen:Y

Uiteraard tegen de normale prijs _O-

Jajaja, ik ga wel weer naar Brother Beer hier op het dorp.

Maar als de motor hier staat kom je maar even buurten cq naar jouw natuurlijke habitat de Pizzeria.
( voor de meelezers , dhr @G. BRASLETTI ziet eruit als een Italiaanse bodyguard uit the Godfather.)

Heb wel enkele ideeën wbt bagage en daar komt laswerk aan te pas.
 
Woensdag weten we meer, ga hem dan ophalen.
Heb op CMSNL gekeken voor een carb revisiesetje.

Heb die toch maar bij ome Ali gekocht.
😁
Screenshot_20231023_175740_AliExpress.jpg
 
Besef dat je na het schoonmaken van een carburateur alleen de vlotterbakpakking hoeft te vervangen. Want is alles heel, waarom dan niet hergebruiken ?

Tenminste dat is hier de ervaring. Meeste problemen die ik tegengekomen ben zitten in de koppelingen tussen de afzonderlijke carburateurs. Iets met verdrogen, benzine met alcohol.

Maar het aanbod voor badderen staat 😉
 
Besef dat je na het schoonmaken van een carburateur alleen de vlotterbakpakking hoeft te vervangen. Want is alles heel, waarom dan niet hergebruiken ?

Tenminste dat is hier de ervaring. Meeste problemen die ik tegengekomen ben zitten in de koppelingen tussen de afzonderlijke carburateurs. Iets met verdrogen, benzine met alcohol.

Maar het aanbod voor badderen staat 😉

Ga ik ook van uit, maar voor dit geld heb ik iets op de plank voor het geval dat..

Ik ga je sowieso lastig vallen want carbs demonteren, reinigen en goed in elkaar zetten , daar heb ik geen actieve herinnering aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan