DeGroteMuis
MF veteraan
Ik ben nu de trotse bezitter van een braaf ZX-6erretje... Rijdt wel fun, biedt aardig power, maar ik mis toch wat kracht voor m'n gevoel... Dus ik wil binnen een paar maandjes waarschijnlijk toch wat maar kracht...
Waarschijnlijk, want met deze is een kruissnelheid van 150-180 op de snelweg en 120-180 op 80 weggetjes al meer regel dan uitzondering aan het worden... Daarnaast loopt m'n fietsje net 250-255 nog maar op top en voor m'n gevoel ook slechter boven de 180, dus ik denk dat opnieuw afstellen ook al weer wat peekaatjes moet toveren...
Dacht zelf aan de volgende vervangertjes:
Kawa ZX-9R 2002 (groen / grijs)
Aprilia RSV Mille 2001-2002 (kleurstelling met matzwart erin)
Aprilia RSV Mille R 2000
Yamaha R1 2002 (blauw)
of misschien een Soes Gixxer 1000 2001 (wit / blauw)
De vragen:
1. Is het verstandig om over te stappen naar een fiets uit de (bijna) literklasse? Rij je dan niet toch nog snel iets meer te hard? Mijn rijbewijs is me dierbaar...
2. Stabiliteit, vlot sturen & een beetje soepele power-delivery (controlability) zijn belangrijk... Wat is dan de beste keus volgens jullie?
3. Als het toch niet zo verstandig is om zwaarder te gaan rijden: zit er veel verschil in power & weggedrag tussen een ZX-636R en een 98-99er ZX-6R?
4. Als ik besluit deze toch te houden, waar kan ik het ding in de regio van Nijmegen dan effe optimaal laten afstellen?
Waarschijnlijk, want met deze is een kruissnelheid van 150-180 op de snelweg en 120-180 op 80 weggetjes al meer regel dan uitzondering aan het worden... Daarnaast loopt m'n fietsje net 250-255 nog maar op top en voor m'n gevoel ook slechter boven de 180, dus ik denk dat opnieuw afstellen ook al weer wat peekaatjes moet toveren...
Dacht zelf aan de volgende vervangertjes:
Kawa ZX-9R 2002 (groen / grijs)
Aprilia RSV Mille 2001-2002 (kleurstelling met matzwart erin)
Aprilia RSV Mille R 2000
Yamaha R1 2002 (blauw)
of misschien een Soes Gixxer 1000 2001 (wit / blauw)
De vragen:
1. Is het verstandig om over te stappen naar een fiets uit de (bijna) literklasse? Rij je dan niet toch nog snel iets meer te hard? Mijn rijbewijs is me dierbaar...
2. Stabiliteit, vlot sturen & een beetje soepele power-delivery (controlability) zijn belangrijk... Wat is dan de beste keus volgens jullie?
3. Als het toch niet zo verstandig is om zwaarder te gaan rijden: zit er veel verschil in power & weggedrag tussen een ZX-636R en een 98-99er ZX-6R?
4. Als ik besluit deze toch te houden, waar kan ik het ding in de regio van Nijmegen dan effe optimaal laten afstellen?