600, 900 of toch maar 1000?

DeGroteMuis

MF veteraan
11 jul 2001
2.934
1
Nijmegen a/d Waal
Ik ben nu de trotse bezitter van een braaf ZX-6erretje... Rijdt wel fun, biedt aardig power, maar ik mis toch wat kracht voor m'n gevoel... Dus ik wil binnen een paar maandjes waarschijnlijk toch wat maar kracht...

Waarschijnlijk, want met deze is een kruissnelheid van 150-180 op de snelweg en 120-180 op 80 weggetjes al meer regel dan uitzondering aan het worden... Daarnaast loopt m'n fietsje net 250-255 nog maar op top en voor m'n gevoel ook slechter boven de 180, dus ik denk dat opnieuw afstellen ook al weer wat peekaatjes moet toveren...

Dacht zelf aan de volgende vervangertjes:
Kawa ZX-9R 2002 (groen / grijs)
Aprilia RSV Mille 2001-2002 (kleurstelling met matzwart erin)
Aprilia RSV Mille R 2000
Yamaha R1 2002 (blauw)
of misschien een Soes Gixxer 1000 2001 (wit / blauw)

De vragen:
1. Is het verstandig om over te stappen naar een fiets uit de (bijna) literklasse? Rij je dan niet toch nog snel iets meer te hard? Mijn rijbewijs is me dierbaar...

2. Stabiliteit, vlot sturen & een beetje soepele power-delivery (controlability) zijn belangrijk... Wat is dan de beste keus volgens jullie?

3. Als het toch niet zo verstandig is om zwaarder te gaan rijden: zit er veel verschil in power & weggedrag tussen een ZX-636R en een 98-99er ZX-6R?

4. Als ik besluit deze toch te houden, waar kan ik het ding in de regio van Nijmegen dan effe optimaal laten afstellen?
 
Dacht zelf aan de volgende vervangertjes:
Kawa ZX-9R 2002 (groen / grijs)
Aprilia RSV Mille 2001-2002 (kleurstelling met matzwart erin) :9~
Aprilia RSV Mille R 2000
Yamaha R1 2002 (blauw) :9~
of misschien een Soes Gixxer 1000 2001 (wit / blauw)

De vragen:
1. Is het verstandig om over te stappen naar een fiets uit de (bijna) literklasse? Rij je dan niet toch nog snel iets meer te hard? Mijn rijbewijs is me dierbaar...


Ik vind de Yamaha R1 het mooist (ook al wordt er vaak geroepen dat je ze vaak ziet rijden, de RSV zie je per slot van rekening ook steeds vaker op de weg). Persoonlijk vind ik blauw niet mooi, maar ja, das net wat ik zeg: persoonlijk.


Natuurlijk ga je je grenzen verleggen. Extra goed uitkijken naar wouten e.d. En ach, af en toe de remproef herhalen is ook helemaal geen overbodige luxe. ;)


CAT
 
hhmmm...als je power denkt te missen, denk ik
dat je vooral in het middengebied wat extra zou
willen hebben (?)

Denk dat het met alle liter fietsen dan wel
goed zit. 8-)

636 zou ook iets meer middengebied hebben en
een stuk makkelijker (lichter) sturen dan zijn
voorgangers..


IK zou voor een dikke Mille gaan :9
 
Ik ben een 600 cc adept (of een mietje, zo kun je het ook zien :P ) Zolang ik niet meer uit dat ding haal als ik nu doe blijf ik nog een tijdje 600 rijden.
Het kan me eerlijk gezegd geen ene moer schelen als ze mij op het rechte stuk voorbij komen.
 
Misschien je huidige fiets eens opnieuw af laten stellen, dynojetkitje erop en de hele shit. Andere uitlaat? Misschien bereik je dan al het geen wat je graag wilt.
 
hhmmm...als je power denkt te missen, denk ik
dat je vooral in het middengebied wat extra zou
willen hebben (?)
Vooral middengebied, maar soms (met name rechtuit, maar zelfs al een paar keer in een snelle bocht) heb ik het gevoel dat deze gewoon niet vooruit komt... Voelt dan aan als een ritje bij 5-6000 toeren... Een blik op de toerenteller geeft dan toch echt 12-14.000 aan...

Maar vooral het middengebied mag wel wat sterker...
 
Natuurlijk moet je voor een KaWa kiezen *D

Ik zou voor de groene ZX-9R 2002 gaan :9~

Laat je niks aanpraten, gewoon een kawa blijven rijden :P
 
Natuurlijk moet je voor een KaWa kiezen *D

Ik zou voor de groene ZX-9R 2002 gaan :9~

Laat je niks aanpraten, gewoon een kawa blijven rijden :P
Waarom ga jij niet voor zo'n ZX-9R dan? Brute kracht... :9~
Of misschien een full powered ZX-6R met prachtig paars tankje? ;)

Baal alleen een beetje van die gasrespons bij een 9... Nu wat langer stukje mee gereden & je voelt dat ie effe aarzelt voor ie gaat... En da's niet fijn...
 
Als je nou heel lief had gedaan zaterdag.... had je best een stukje op m'n Blade mogen rijden hoor! Maar omdat je zat te zeiken over Fireblade's heb je pech :P Niet dat die in je rijtje staan... maar ik wilde je het toch effe zeggen ;)
 
Als je meer power wilt hebben, koop dan gewoon een 1000. Dan heb je power zat.

Zelf blijf ik nog even lekker bij de 600 en misschien koop ik nooit hoger (naja 650cc SV dan) :)
Het moet een keer ergens stoppen, koop ik een zwaardere motor dan blijf ik alleen maar hard rijden, dat weet ik nu al van mezelf.
 
Denk dat er weinig mensen zijn die zelfs al het mogelijke uit een 600 kunnen halen, dus waarom meer? Om te patsen, geld teveel?
 
Denk dat er weinig mensen zijn die zelfs al het mogelijke uit een 600 kunnen halen, dus waarom meer? Om te patsen, geld teveel?
Das onzin...een 1000 rijdt gewoon lekkerder, PUNT, en er zullen weinig 1000-rijders zijn die JohnV op zn 600 :} bij kunnen houden...betekent dat dat al die gaste ook hun 1000 moete verkope?

Enne, Muis...wrom geen ZX12R? *D
 
Als je nou heel lief had gedaan zaterdag.... had je best een stukje op m'n Blade mogen rijden hoor! Maar omdat je zat te zeiken over Fireblade's heb je pech :P Niet dat die in je rijtje staan... maar ik wilde je het toch effe zeggen ;)
:P LOL :P
[onschuldigmodus]
Ik???? Zeiken over Blades? Riep eigenlijk alleen dat het verstandig van je was om rustig te beginnen, met een CBR 400RR, omdat je nu waarschijnlijk meer uit die Blade kan halen...
[/onschuldigmodus]
En verder: Ik moet geen Blade... }) }) :P

Waarom geen ZX-12R, Max?
Heb een beetje het gevoel dan voor vlaggetje te spelen... Wat trekt dat een partij bruut zeg... :}
Ik kom er niet fatsoenlijk met normale snelheid mee de hoek om... Geef te snel te veel gas & da's niet fijn in een doorlopende bocht... Met een R1 en een ZX-9R gaat me dat stukken beter af... :)
 
Vooral middengebied, maar soms (met name rechtuit, maar zelfs al een paar keer in een snelle bocht) heb ik het gevoel dat deze gewoon niet vooruit komt... Voelt dan aan als een ritje bij 5-6000 toeren... Een blik op de toerenteller geeft dan toch echt 12-14.000 aan...

Maar vooral het middengebied mag wel wat sterker...

Als ik dit zo lees zou je gewoon voor de Dikke Twin moeten gaan... RSV Mille dus.
Dik koppel enzo en Moooooiiiiii :9~
 
Op maandag 10 juni 2002 18:35 schreef DeGroteMuis het volgende:Waarom ga jij niet voor zo'n ZX-9R dan? Brute kracht... :9~
Als ik de eurotjes ervoor had dan kwam er over een paar
weekjes een nieuwe groene ZX-9R maar ik ben maar een arme student '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan