75W90 in wasmachine - help..

PART 66

MF veteraan
14 aug 2007
2.833
238
Amsterdam
Na een lumineus idee stinkt mijn wasmachine (kleding - niet de vaatwasser) naar afgewerkte 75W-90.

Hoe krijg ik deze lucht er uit? -O- .
 
Laatst bewerkt:
Ook al vaak twijfel gehad om vieze poets/werkplaats handdoeken in de wasmachine te doen.... leek me elke keer toch niet zo'n goed idee :+

Ik heb er tot nu toe nooit problemen mee gehad. Daarom dat ik er ook geen kwaad in zag.

Een was (= 1 handdoek) op zestig graden met Biotex lijkt de klus te hebben geklaard. alles ruikt nu naar.... niets.

En inderdaad. Afgewerkte olie of afgewerkte versnellingsbak/voorvorkolie zijn echt twee verschillende dingen. Volgens mij omdat motorolie ontwikkeld is met vocht in het achterhoofd (bijproduct van de verbranding), in tegenstelling tot de twee anderen.
 
Mijn kleding stinkt regelmatig naar diesel, olie of koelvloeistof. Gewoon in de was gooien met fatsoenlijke wasmiddel. Grote vlekken met Biotex of garage zeep bewerken en voila het is weer als nieuw. Natuurlijk niet je zondagse pak er dan bij gooien
 
En, is ze al thuis?

TS wellicht nu een nieuwe wasmachine bestellen en 1000x sorry zeggen tegen de vrouw

Ik ken het geintje trouwens, maar dan met het fantastische idee om poetslappen soepeler te maken in de droger. Die geur ging er nooit meer uit en dat werd een nieuwe droger kopen.......

Transmissieolie is echt smerig ja! Net kattenzeik ofzo ;(

Edit: is gelukt lees ik
 
Laatst bewerkt:
Ik sta er iedere weer keer van te kijken hoeveel kennis er van heel veel verschillende onderwerpen er op M-F zit.

Maar onderwerpen zo geëmancipeerd als dit topic zie je toch niet veel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er tot nu toe nooit problemen mee gehad. Daarom dat ik er ook geen kwaad in zag.

Een was (= 1 handdoek) op zestig graden met Biotex lijkt de klus te hebben geklaard. alles ruikt nu naar.... niets.

En inderdaad. Afgewerkte olie of afgewerkte versnellingsbak/voorvorkolie zijn echt twee verschillende dingen. Volgens mij omdat motorolie ontwikkeld is met vocht in het achterhoofd (bijproduct van de verbranding), in tegenstelling tot de twee anderen.
Mooi dat het gelukt is!

Waarom eigenlijk op 60 en niet op bijv 90?
 
Ik heb er tot nu toe nooit problemen mee gehad. Daarom dat ik er ook geen kwaad in zag.

Een was (= 1 handdoek) op zestig graden met Biotex lijkt de klus te hebben geklaard. alles ruikt nu naar.... niets.

En inderdaad. Afgewerkte olie of afgewerkte versnellingsbak/voorvorkolie zijn echt twee verschillende dingen. Volgens mij omdat motorolie ontwikkeld is met vocht in het achterhoofd (bijproduct van de verbranding), in tegenstelling tot de twee anderen.

Dacht dat versnellingsbak olie i.t.t. motorolie organisch is.
 
Ik heb enkele versnellingsbakken overgekocht van iemand die ze in een vochtige afgesloten ruimte heeft bewaard. Na het versjouwen is de kleding (met enkele vlekken) de was ingegaan. Ik had de hardnekkigheid van die lucht zwaar onderschat.:)

Een jaar of wat terug de automaatbak van m'n koekblik ververst. Bij het leeglopen een zooi van die olie op mijn trui. Die ouwe olie stink als de hel. Trui direct weggegooid. :r :r :r
 
Ok ok jongens, ook deze brand is geblust.

Het Schoonmaken van alle filters in de droger, plus enkele uren luchten (=drogen zonder de vochtsensor te raadplegen) lijkt ook dit probleem te hebben verholpen.

Voor de wasmachine (nogmaals) hielpen kookwasjes mij dus geen ene hol. Biotex op 60 graden (niet 90 omdat dit niet op de verpakking stond) heeft de zooi geneutraliseerd. De boel ruikt dus niet fris en geparfumeerd, maar ook zéker niet meer alsof er een robot-stoma in je wasmachine heeft gelegen.

Nogmaals bedankt voor de hulp! Deze mag het archief in voor toekomstige zondaars!
 
Ok ok jongens, ook deze brand is geblust.

Het Schoonmaken van alle filters in de droger, plus enkele uren luchten (=drogen zonder de vochtsensor te raadplegen) lijkt ook dit probleem te hebben verholpen.

Voor de wasmachine (nogmaals) hielpen kookwasjes mij dus geen ene hol. Biotex op 60 graden (niet 90 omdat dit niet op de verpakking stond) heeft de zooi geneutraliseerd. De boel ruikt dus niet fris en geparfumeerd, maar ook zéker niet meer alsof er een robot-stoma in je wasmachine heeft gelegen.

Nogmaals bedankt voor de hulp! Deze mag het archief in voor toekomstige zondaars!

Moest je zeker van je vrouw schrijven B|
 
Vrouw? Goedmaken? één foto van m'n keuken die dag zal bevestigen dat dat allerminst het geval is *D .

Revisie/splicen van een versnellingsbak in de keuken. Omdat m'n projectmotorfiets alle ruimte in de schuur bezet heeft en die auto steeds engere geluiden gaat maken :') .

(En van alle problemen die ik moet oplossen - Het persen van lagers, shimmen van het differentieel en assen, en afstelling van het selectief 4WD systeem, is mijn eerste hindernis de geur van de wasmachine. We moeten er maar om lachen. :') )
full
 
Vrouw? Goedmaken? één foto van m'n keuken die dag zal bevestigen dat dat allerminst het geval is *D .

Revisie/splicen van een versnellingsbak in de keuken. Omdat m'n projectmotorfiets alle ruimte in de schuur bezet heeft en die auto steeds engere geluiden gaat maken :') .

(En van alle problemen die ik moet oplossen - Het persen van lagers, shimmen van het differentieel en assen, en afstelling van het selectief 4WD systeem, is mijn eerste hindernis de geur van de wasmachine. We moeten er maar om lachen. :') )[afbeelding]

Ik zou mijn koffers kunnen pakken als ik dat zou (willen) doen. :Y


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan