Ben ik de enige met een ZR-7s ????

Kawa-rider

MF'er
30 dec 2004
67
0
Tilburg
Heb afgelopen dagen is wat rond gekeken op deze site maar kom tot mijn verbazing weinig tegen over de Kawa ZR-7s , zou het leuk vinden als ik wat mensen tegen zou komen hier die ook een ZR-7 of ZR-7s hebben
 
Boven in beeld staat ,,zoeken,, druk hierop en vul ZR-7 in en kijk
daar zijn de andere met een zr-7s. ;)
 
gelukkig voelde me haast al Rémy...........
Inderdaad heerlijke motor heb hem sinds aug 2004 dus pas laat in seizoen gekocht maar hoop dit jaar vele mooie en veilige km te maken op deze heerlijke machine
ik heb een ijsblauwe uit 2003
 
ik zat te twijfelen tussen een zr-7 en een bandit1200, testritje gemaakt op beide, en het enige verschil was het gewicht en vermogen tussen deze 2.

Aangezien ik wel van een beetje koppel houd heb ik voor de bandit gekozen, ook omdat ik hier zeker van was dat je met z'n 2en goed kunt uithouden, denk aan toeren met de vriendin enzo.

Verder moet ik zeggen dat de zr-7 voor mijn doen verrassend goed stuurt, hij voelt erg stabiel aan en heel makkelijk controleerbaar waardoor je snel hard gaat. Ook het blok vond ik erg fijn, koppel overal.

Jammer dat deze motor vaak word afgekraakt door zijn karakter, een machine waar je van alles mee kunt en daarom niet echt uitblinkt in bepaalde onderdelen.

veel rijplezier deze zomer, ook ik heb de bandit laat in het seizoen gekocht, dus hoop deze zomer(nu al met mooi weer) veel veilige km's te maken!
 
Heb afgelopen dagen is wat rond gekeken op deze site maar kom tot mijn verbazing weinig tegen over de Kawa ZR-7s , zou het leuk vinden als ik wat mensen tegen zou komen hier die ook een ZR-7 of ZR-7s hebben

Ach, je bent niet de enige met een zeldzame fiets. Ik heb een GSX 1100 G en die kom je ook amper tegen.
 
Tja, die zogenaamde meewarige blikken als je op een ZR7S zit vallen mij nog wel mee.
Een ZR7 zit goed (ik ben 1.85), heeft een prettige kuip waar je heel redelijk uit de wind zit en weinig last hebt van hinderende wervelingen(zeker in dit jaargetijde een grote pré).
Verder: start altijd, behoorlijk vlot want voldoende vermogen en (minstens zo belangrijk) nooit last van zere polsen vanwege de goede zitpositie onder alle omstandigheden.
Kortom: ik vind hem prettig om te berijden en nog mooi ook!

Toch ga ik binnenkort ook eens op de nieuwe Z750S rijden.
 
Ik heb ook een ZR-7:
1. @sjoerdje: koppel overal??? Helemaal niet waar volgens mij, is pas vanaf 5000 toeren dat die optrekt
2. slecht zadel -> schuift naar voor; lange ritten: zere schouders/armen en kont
3. met 2 personen echt oncomfortabel (ben zelf 1m89)

Prijs/kwaliteit is de ZR-7 wel goed. Lawaai is ook goed.
 
Ik heb ook een ZR-7:
1. @sjoerdje: koppel overal??? Helemaal niet waar volgens mij, is pas vanaf 5000 toeren dat die optrekt

toen ik op die zr7 ging testrijden reed ik een cbr600, een zr7 pakt in vergelijking met een cbr al vroeg op en dat loopt naar mijn idee door tot hoog in toeren. Oftewel het koppel zit overal wel een beetje. Maar kan goed dat hij er vanaf 5.000 toeren pas echt vandoor gaat hoor.
 
hier een stukje uit een tekst, kon zo snel geen koppelgrafiek vinden:

Even een rotonde pakken in zijn derde versnelling pakken is daarentegen geen probleem - dankzij het hoge koppel bij lage toerentallen hoef je weinig te schakelen. Het ding blijft gewoon trekken als een paard, ook al zit je eigenlijk in een veel te hoge versnelling...
 
ik heb een B12...en heb ook ooit eens op een ZR7s gereden.

stuurde fijn, maar te weinig vermogen

vond eigenlijk dat zelfs mijn standaard bandit niet genoeg trok....dus heb ik hem het laatsje jaar maar wat aangepast *D
 
Een kennis van mij rijdt er ook eentje, was toen een speciale actie van Kawasaki
en errug goedkoop! Niet super spannend, maar wel een betrouwbare motorfiets.
Hier eentje met een leuk dempertje, ziet er gelijk al een stuk leuker uit zo (vind ik dan )
full
 
Afgelopen weekeinde weer eens heerlijk wat kilometers gemaakt. Tourtje gedaan avn mijn woonplaats (Zevenhuizen, bekend van de filemeldingen) Reeuwijk, Oudewater, door de polder richting Schoonhoven, daarna Krimpen en de dijk langs de Hollandse Ijssel Capelle, Nieuwerkerk, Moordrecht, Gouda, (lekker singeren)en dan weer naar huis. Totaal 90 kilometer, ruim 2 uurtjes onderweg en (een beetje) verkleumd weer thuis. Zalig ! *D
 
Ik wil er ook graag 1, ik vind hem super, maar ik hoor wat verschillende dingen.
Schuif je naar voor in het zadel?
Heeft hij nou veel koppel of niet? Ik hoor sommigen dat het pas met 5.000 toeren een beetje vooruit komen. Is dat overdreven of niet?
Hoe is hij technisch, wat zijn de zwakke punten?

Groetjes Chantal
 
ga een stukkie rijden met een zr-7. je zult merken dat hij overal mooi zal oppakken en het vermogen meer verdeeld is over het hele toerengebied.

Naar voren schuiven heb ik geen ervaring mee, wel vond ik hem erg fijn rijden door het wat smallere stuk aan de voorkant van de tank(waar je dus met je benen tegenaan zit).

Het is een lekkere alround motorfiets.

succes met je keuze.
 
Over het rijden op een ZR7S: zie mijn vorige stukje. Hoewel ik er één heb en dus misschien wat bevooroordeeld ben.

Voor deze motor heb ik altijd 2 cylinders gereden en die hadden wat meer trekkracht bij lage toerentallen. Deze loopt echter soepeler en over trekkracht heb ik niet te klagen. Ook niet in de lagere toerengebieden. Uiteraard is de trekkracht van een pk pakhuis, vooral hoog in de toeren, veel groter. Maar dat heb ik niet nodig. Zolang je de duurste sportwagens er met het grootste gemak uit accelereert, who cares.

Voor wat betereft comfort: ik heb geen last van schuiven (ik ben 1.85 en de zithouding lijkt voor mij wel maatwerk). De tophalf levert mij voldoende beschutting.

Kortom: waarom GEEN ZR 7S. Ik zou het niet weten :)
 
Nou, ik heb een ZR-7 gekocht hoor!!! Yeah

Ik ben zaterdag gaan proefrijden en heb hem meteen gekocht. De regen kwam met bakken uit de lucht maar, we zijn helemaal naar Duitsland gereden om te proefrijden, dus dat ging wel door. Hij rijdt fantastisch, wat stuurt dat makkelijk zeg en overal heeft hij nog vermogen over. Geweldig.

Volgende week ga ik hem halen, ik verwacht dat ik hem in maart op kenteken heb staan en dat ik kan rijden.

Als iemand uit wil leggen hoe ik een foto van mijn pc hier op de site kan zetten kan ik hem laten zien. Het is een grijze/zilver uit 2002 met 12.000 km op de teller. Daar kan ik in ieder geval voorlopig mee voorruit.

groetjes Chantal
 
GEFELICITEERD!!!!!!!! :) je kunt een plaatje uploaden, dat staat in de faq, mocht je er dan nog niet uitkomen, dan moet je het maar ff melden!

veel rijplezier, enne maart is al zo ;) !

gr.sjoerd
 
Terug
Bovenaan Onderaan