aangehouden, snelheid en te weinig profiel, maar geen meting

Remond_FRL

MF veteraan
4 jan 2010
6.400
0
Roosendaal
Facebook
nu deed ik vanmiddag een stukje rijden met de motor... gewoon mooie bochtenwegen opzoeken

pruttel ik rustig door een dorpje heen (ivm overstekende kinderen, spelende gieters, etc.)
achter me "stop politie"

nouja, ik dus stoppen, lang verhaal kort... ze moesten wel 140 rijden om mij bij te halen
(kutdorp... anders hadden ze me nooit weer bij kunnen halen)
en dat was wel 60 meer dan toegestaan (80km/u weg)
maarja... aangezien ze mij uit het oog verloren waren, en geen officiële meting hebben kunnen doen, hebben ze de snelheidsovertreding op 30km/u te hard gezet

nouja, gebaseerd op..wat? ze konden mij op een gegeven moment niet meer zien... ivm bochten e.d...
tevens werden ze opghehouden door andere auto's, waar ik al eerder wél omheen was gegaan
dus dan krijg je nog eens meer afstandsverschil, waardoor hun harder zullen moeten gaan rijden om mij bij te halen...

toen kreeg ik nog een preek over het gebruik van mijn RAW, maar dat bleef bij een preek

vervolgens doet collega agent een inspectie van de motor... en komt tot zijn conclusie dat de voorband te weinig profiel heeft
zit er wat met zijn vingers in en op te pulken... en meld ''ja te weinig profiel..schrijf daar ook maar een bon voor''
ik meldt nog dat ik morgen een afspraak heb voor een nieuwe voorband
(ja...echt waar) maar niks mee te maken ''dan had je vandaag niet moeten gaan rijden, maar morgen''
nouja, afgezien van een visuele inspectie van de band, en de lengte van de agent zijn nagel.... hebben ze dit niet nagemeten


eigenlijke vraag...
ik wil zowieso de boete voor het profiel aanvechten
en eigenlijk die voor de snelheid ook... maarja, iemand tips, hoe te handelen?

profiel niet gemeten, puur visueel vastgesteld
snelheid bepaald uit de losse pols... imho mede doordat ze werden opgehouden door overig verkeer, waardoor deze lijkt mij, niet correct vast te stellen is


zal zo eens een foto maken van de voorband...
 
Neem morgen de voorband mee terug naar je huis en dan kom je t.z.t daar lekker de rechtbank mee inlopen dan kan de rechter zelf vast stellen dat het meer dan 1mm is.
 
Had die agent z'n nagels soms net geknipt ofzo :o

Maareh.... Jij wist zeker niet dat die boefjes tijdens d'r opleiding ook getraind worden op de radar/laser eigenschappen van het menselijk oog. Als jij en ik héél goed ons best doen dan kunnen wij dat óók :Y })
 
Laatst bewerkt:
De snelheid zal lastig/niet aan te vechten zijn. Omdat de meting nooit helemaal accuraat kan zijn, zoals je zelf aangeeft door allerlei oponthoud etc., wordt er een "ten minste groter dan" getal gebruikt. Dat is al aardig in je voordeel, vermoed ik zo.
Jij rijdt een bepaalde snelheid over een stuk weg, zeg 130. Dan doe je een bepaald aantal seconden over dat stuk weg. De auto achter je wordt opgehouden, geeft weer gas, wordt weer opgehouden, maar komt uiteindelijk weer achter je uit. Dan heeft die auto wel degelijk de gemiddelde snelheid op dat stuk weg aangehouden die jij ook moet hebben gereden..... en dat is te berekenen.

Een profieldiepte kun je ook met de vingernagel meten. Als je die gebruikt om de profieldiepte vast te stellen en die later opmeet, dan kan het. Dan moet het niet op een tiende millimeter hangen, uiteraard.....
 
Laatst bewerkt:
Wat een gezeur. Je wist dat je met een versleten band reed en jij was degene die te hard reed. Ik lees in je verhaal niet dat je je netjes aan de snelheid hebt gehouden en die agent maar wat uit zijn duim zuigt dus take it like a man en gewoon betalen.
 
Wat een gezeur. Je wist dat je met een versleten band reed en jij was degene die te hard reed. Ik lees in je verhaal niet dat je je netjes aan de snelheid hebt gehouden en die agent maar wat uit zijn duim zuigt dus take it like a man en gewoon betalen.
versleten band ben ik het absoluut niet mee eens

SAM_0040.jpg



dat is mijn voorband, zonet de foto gemaakt
zeker zijn er links en rechts de slijtsporen... maar versleten?
SAM_0043.jpg



@janB
nouja, op het moment van aanhouding heeft de agent z'n nagel niet nagemeten _O-
beetje subjectiefe beöordeling als je het mij vraagt
snelheid heb je wel een point


edit
verder ben ik best bereidt om boete's te betalen, wanneer die volkomen terecht zijn
moeten de overtredingen wel op de juiste manier geconstateerd worden, en niet uit de losse pols ''we doen maar dat''
 
Laatst bewerkt:
Wat een gezeur. Je wist dat je met een versleten band reed en jij was degene die te hard reed. Ik lees in je verhaal niet dat je je netjes aan de snelheid hebt gehouden en die agent maar wat uit zijn duim zuigt dus take it like a man en gewoon betalen.

Wat is dat nou weer voor onzin. Wettelijk moet het minimaal 1 mm zijn ik zelf vervang een motorband veel eerder en noem hem dus ook al eerder versleten. Toch zal het niet strafbaar zijn als ik met 1,5 mm rond rij desondanks ik het zelf versleten vind. Als jij vind dat je je gewoon aan de wet moet houden en take it like a man dan geld dat twee kanten op, kortom als het wettelijk nog mag dan is het dus niet zeuren. Althans anders klopt jou redenatie niet.
 
Wat een gezeur. Je wist dat je met een versleten band reed en jij was degene die te hard reed. Ik lees in je verhaal niet dat je je netjes aan de snelheid hebt gehouden en die agent maar wat uit zijn duim zuigt dus take it like a man en gewoon betalen.

Kan idd gezeur zijn. Maar als de overtredingen niet volgens de daarvoor geledende regels geconstateerd zijn, is er altijd een mogelijkheid om er tegen in bezwaar gaan.

Als ze het bij mij zo zouden doen, zou ik ook in bezwaar gaan, ook omdat ik de kennis heb hoe het allemaal wel zou moeten. Doen ze het allemaal netjes ben ik de laatste die in bezwaar zou gaan.

Als we allemaal denken zoals jou, zal er nooit meer een rechtzaak zijn en is een ieder schuldig tot dat het tegendeel bewezen is.. Maar ja dat kan niet want er zijn rechtzalen meer in jou situatie.. *D
 
Hmmm.... Met een gloedje nieuwe Pirelli Super Corsa SP mag je dus eigenlijk volgens die meneer de weg ook niet meer op, als ik het zo bekijk.
 
Is geen gezeur een agent dient zich aan de wet te houden geen gemeten snelheid geen bekeuring
voorband als daar meer als een mm profiel opzit en je kan dat aantonen ook geen bekeuring
Dus aanvechten je zal niet de eerste zijn die niks hoeft te betalen.
Trouwens wat is er mis met een waarschuwing of donderpreek
 
versleten band ben ik het absoluut niet mee eens

[afbeelding]


dat is mijn voorband, zonet de foto gemaakt
zeker zijn er links en rechts de slijtsporen... maar versleten?
[afbeelding]


@janB
nouja, op het moment van aanhouding heeft de agent z'n nagel niet nagemeten _O-
beetje subjectiefe beöordeling als je het mij vraagt
snelheid heb je wel een point


edit
verder ben ik best bereidt om boete's te betalen, wanneer die volkomen terecht zijn
moeten de overtredingen wel op de juiste manier geconstateerd worden, en niet uit de losse pols ''we doen maar dat''


Niet versleten zeg je :?

_O-

Niet zeiken, band is op en je hebt te hard gereden, gewoon betalen en de boel niet frustreren. Verder gewoon blij wezen dat ze geen piekmeting gedaan hebben en je dus eigenlijk gewoon matsen op snelheid.
 
versleten band ben ik het absoluut niet mee eens
[afbeelding]
dat is mijn voorband, zonet de foto gemaakt
zeker zijn er links en rechts de slijtsporen... maar versleten?
[afbeelding]
Als dit je band is, voldoet hij zeker niet aan de wettelijke voorschriften......
Hij is overduidelijk ongelijkmatig afgesleten en dat is op zich al voldoende voor een verbaal. Hij moet over de gehele omtrek en de gehele omtrek voorzien zijn van een profiel van ten minste 1mm. Dat is bij deze band niet het geval. Op sommige plekken is er zelfs geen profiel meer.

@janB
nouja, op het moment van aanhouding heeft de agent z'n nagel niet nagemeten _O-
beetje subjectiefe beöordeling als je het mij vraagt
snelheid heb je wel een point
edit
verder ben ik best bereidt om boete's te betalen, wanneer die volkomen terecht zijn
moeten de overtredingen wel op de juiste manier geconstateerd worden, en niet uit de losse pols ''we doen maar dat''

Je bedoelt, als die politieman pas een uurtje later later z'n nagel meet, dat al zoveel verschil geeft dat de meting niet klopt??? Onzin, daar is niets subjectiefs aan. En.... dat zou toch alleen maar in je voordeel werken, nagels groeien immers...... *D
In dit geval zie ik op de foto profielloze plekken op je band die helemaal niet gemeten hóeven te worden......

Dat de snelheidsmeting niet helemaal accuraat is, daar kan de politieman weinig aan doen. Meer nog, dat werkt juist in je voordeel uit.
 
Laatst bewerkt:
Deze band hoef je niet mee naar de rechtzaal te nemen hoor hij is gewoon versleten. De slijtnok ligt gelijk met de rest van het profiel wat er nog over is.

Je schrijft zelf dat je in het dorp je je wel aan de snelheid bent gaan houden, dus ik veronderstel dat je dat daarvoor niet deed, nu wil je van ons tips hebben om eronder uit te komen....? Die agenten zijn niet voor niets met zijn tweeen en zij hebben hun verhaal wel klaar hoor als jij in beroep wilt gaan. Allemaal verloren energie, je bent gepakt en zult gewoon mogen betalen, erg jammer voor je .
 
Is geen gezeur een agent dient zich aan de wet te houden geen gemeten snelheid geen bekeuring

Ah? Dus..... jij kent de wet op dit punt? Dan móet je weten dat een dergelijke meting (ten minste groter dan....) wettelijk wel degelijk mogelijk is.
Dat jij het graag anders zou wensen doet daar niets aan af, sorry. Dus geen gezeur dat het niet aan de wet voldoet......
 
Wat mij betreft is die band ook duidelijk af/op hoor. Overduidelijk dat hij op bepaalde stukken door zijn profiel heen is en vervangen moet worden. In het midden zit de band ook nog eens op z'n slijtnok. Goed dat je morgen een nieuwe om laat leggen, maar ik geef je om eerlijk te zijn geen kans dat je je gelijk kan halen en/of de bekeuring kan laten seponeren.
 
lol die band is helemaal versleten man. Op een paar plekken is het zelfs een slick geworden. Ik zou met die band niet eens gaan rijden dus je bent gewoon gesnapt en nu moet je betalen.
 
Ik vrees dat je niet aan die boetes ontkomt ;

Je band heeft zo lijkt het op de foto 'op het loopvlak' op veel plekken zoals het lijkt...minder dan 1 mm, en sommige plekken zijn helemaal kaal.

En een agent kan wel degelijk - gebruikmakend van de geijkte kilometerteller in/op zijn voertuig - een snelheid vast stellen.
Het feit dat er geen 'wegmisbruikersfilmpje-meting' is, betekent niet dat de nu gebruikte vasstelling niet 'officieël' zou zijn, helaas.
Met die vaststellingen nemen ze in de praktijk wel een wat grotere 'marge' , maar dat lijkt me in jouw geval juist in je voordeel.

Zonde geld en dik balen, maar volgens mij ga je hier niet onderuit komen. -O-
 
lol die band is helemaal versleten man. Op een paar plekken is het zelfs een slick geworden. Ik zou met die band niet eens gaan rijden dus je bent gewoon gesnapt en nu moet je betalen.


Klikje
.... Dat zijn dan zeker ook "slicks" ??

[edit]Op nat wegdek gedragen ze zich er wél naar.... maar...[/edit]
 
Laatst bewerkt:
De band is, waarschijnlijk door een sportieve rijstijl op de straat (linkerbochten bocht remmend ingaan), ongelijkmatig flink gesleten en dus versleten.

Pech dat je gepakt bent, je verhaal over 140 over bochtige wegen waar dat waarschijnlijk kan - en rustig waar dat moreel gezien moet, klinkt bekend maar moet helaas soms duur betaald worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan